Permalänk
Medlem

klämma in 512 mb i nokia 6230?

tja!
kan jag klämma in 512 mb i min nokia 6230 lr kommer den o dö då?
o vilket märke ska jag då ha om det funkar?

Permalänk
Medlem

Det går utmärkt. Du kan även ha ett 1GB-kort om du har lust. Ännu större funkar antagligen också om det går att få tag på. Detta är jag rätt säker på har behandlats tidigare i forumet.

Kolla här exempelvis:
http://www.mobymemory.com/128MB_to_2GB_MMC_Multimediacard_Mem...

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk

Det går att använda upp till 1 GB-kort till Nokia 6230, men rekommenderat är högst 512 MB.
Om man ha över 512 MB kan man förlorar information och annat som ligger på kortet.

Sandisk ha riktigt bra kort. http://se.pricerunner.com/computing/storage/memory-cards/brow...

Visa signatur

Hej!

Permalänk
Medlem

okej det lät ju bra:) men när jag ringde till nokia supporten och frågade då sa dom att om man satte in minnen större än 128 mb gjorde mobilen slö. kan det vara sant eller är det bara o köpa ett större minne o va lycklig?;)

Permalänk
Medlem

Hört att det kan bli en bugg om man har i för mycket minne i sin 6230. Om man t ex har i 512 mb-kort i en 6230 med gammal firmware så står det att kortet bara ligger på runt 80mb och att man inte får i nå mer. men det är nog ingen risk.

Visa signatur

"Growing old i mandatory, growing up i optional."

Permalänk
Medlem

hur uppdaterar man firmwaren på sin mobil då?:p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkuMpeR
okej det lät ju bra:) men när jag ringde till nokia supporten och frågade då sa dom att om man satte in minnen större än 128 mb gjorde mobilen slö. kan det vara sant eller är det bara o köpa ett större minne o va lycklig?;)

En ickevetenskaplig spekulation från min sida låter såhär: Om man har massor med små filer på sitt kort kan kanske telefonen bli seg. Liksom en fragmenterad hårddisk kan göra din dator seg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

öhh okej, så om jag ska ha mp3 filer på 1gb minnet så blir det väl typ så och då blir mobilen seg?

Permalänk

Den kommer dra mer batteri också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkuMpeR
öhh okej, så om jag ska ha mp3 filer på 1gb minnet så blir det väl typ så och då blir mobilen seg?

MP3-låtar är stora filer. Jag menade mer om man installerade massor av spel och så. Spel kanske dock inte är så vanligt till 6230, tänkte på mer avancerade mobiler.

Med nyaste firmwaren tror jag inte att det är några problem med 1GB MP3.

TheGoodOne: Varför skulle den dra mer batteri?

Visa signatur

Permalänk

Vet inte exakt varför men jag har läst på div. mobilforum att folk har upplevt att telefonen drar mer .

Permalänk
Medlem

Så länge du har mp3or så drar det nog inte ner mobilen nämnvärt mkt.
Jag har 256MB i min och märker ingen skillnad mot orginal (32mb)

Permalänk
Medlem

ja okej men hur kan man uppdatera firmwaren på mobilen?

Permalänk

Du måste lämna in den för uppgradering av firmware tyvärr.