Permalänk

Men ni som har spelat de, är de så jäkla kul? (jag är medvetet så här pesemistisk )
För några saker som jag fattar är:
1. Ett Mmorpg utan riddjur? I så fall är de ett stort -
2. Max 4 magier? Inte lite väl klent tilltaget?
3. En server för pvp och en för vanlig? Kommer inte de bli rätt skit när man blir lite högre och vill kuna "p abusa" lite?
4. Spelet verkar inte gå att spela ensam utan att man måste få alla kompisar och logga in för att överhuvudtaget göra nåt? Om man då är på ett lan kanske ens polare inte vill sitta upp hela natten och spela GW?
5. Av folk som jag hört så är de 99% omöjligt att skapa en egen guild, hur kul kan de vara då?
6. Om man då faktiskt får en guild, så ska de vara totalt omöjligt att få någon typ av "samlings lokal"? I min öron låter de inte vidare kul heller?
7. Är grafiken så het? Jag tycker att WoW verkar äga med häst längder i grafik?

Och jag ska understryka att jag ska köpa spelet. Men vill se hur ni har åsikter om dom punkterna som jag är orolig för :). Men jag har överdrivit mina åsikter lite så att ni verkligen kan försvara de heliga GuildWars! Så försvara dom mot all min dumma kritik!

Visa signatur

๑ŅIĉ¹๑

Permalänk
Medlem

Det är varken svårt att starta guild eller skafa guild hall, om man spelar mycket dvs.

Att starta guild är ett mus klick, vad är det som är 99% omöjligt med det?

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Jag snackar bara efter vad jag hört och läst. Ingen realativ fakta

Visa signatur

๑ŅIĉ¹๑

Permalänk
Medlem

Man börjar undra om du ens har sett grafiken, spelat det etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nicke lång
Men ni som har spelat de, är de så jäkla kul? (jag är medvetet så här pesemistisk )
För några saker som jag fattar är:
1. Ett Mmorpg utan riddjur? I så fall är de ett stort -
2. Max 4 magier? Inte lite väl klent tilltaget?
3. En server för pvp och en för vanlig? Kommer inte de bli rätt skit när man blir lite högre och vill kuna "p abusa" lite?
4. Spelet verkar inte gå att spela ensam utan att man måste få alla kompisar och logga in för att överhuvudtaget göra nåt? Om man då är på ett lan kanske ens polare inte vill sitta upp hela natten och spela GW?
5. Av folk som jag hört så är de 99% omöjligt att skapa en egen guild, hur kul kan de vara då?
6. Om man då faktiskt får en guild, så ska de vara totalt omöjligt att få någon typ av "samlings lokal"? I min öron låter de inte vidare kul heller?
7. Är grafiken så het? Jag tycker att WoW verkar äga med häst längder i grafik?

Och jag ska understryka att jag ska köpa spelet. Men vill se hur ni har åsikter om dom punkterna som jag är orolig för :). Men jag har överdrivit mina åsikter lite så att ni verkligen kan försvara de heliga GuildWars! Så försvara dom mot all min dumma kritik!

1. Vad jag vet finns inga riddjur, kanske i expansionerna, vem vet?
2. 8 är jag rätt säker på att det är, och det är vad du har med dig när du slåss, sen kan du ha sheit-många mer magier att välja mellan.
3. Det finns PvP-arenor i de flera delar av RPG-delen också, för att itne glömma Hall of Heroes som (vad jag förstått) är en turnering i 6 steg elelr nått.
4. Du kan hitta andra, har sällan problem med att hitta ett party att spela med.
5. Det kostar hundra GW$ att skapa en guild har jag för mig, en aktiv speldag har jag en omsättning på runt 3000-4000 (senare delen av spelet, mitten ungefär tror jag).
6. När ens guild har vunnit i Hall of Heroes så får man en liten medalj, den kan man sedan ge/visa för någon så man får en Guild Hall.
7. Jag tycker spelet är snyggt, men bedömm med dina egna ögon, www.guildwars.com elelr www.gwonline.net (osäker på sista adressen, komme rinte riktigt ihåg, så jag gissade)

EDIT: Precis som moppar så är riddjur för mesar som inte orkar gå.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Det finns många snygga fps m.m. men dra upp grafiken på max i GW i någon djungel, helst med någon flod som rinner under, fyfan vad vackert det är då, bland det bästa jag någonsin sett i ett spel, troligen det bästa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313

6. När ens guild har vunnit i Hall of Heroes så får man en liten medalj, den kan man sedan ge/visa för någon så man får en Guild Hall.

Man kan också köpa Sigil som är ett pass till Guild Hall, men dom sålde slut ganksa fort hos NPC:erna, så det är begagnade som gäller.

Visa signatur

[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Någon som har en grym PvP Anticaster build?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Citat:

1. Vad jag vet finns inga riddjur, kanske i expansionerna, vem vet?
2. 8 är jag rätt säker på att det är, och det är vad du har med dig när du slåss, sen kan du ha sheit-många mer magier att välja mellan.
3. Det finns PvP-arenor i de flera delar av RPG-delen också, för att itne glömma Hall of Heroes som (vad jag förstått) är en turnering i 6 steg elelr nått.
4. Du kan hitta andra, har sällan problem med att hitta ett party att spela med.
5. Det kostar hundra GW$ att skapa en guild har jag för mig, en aktiv speldag har jag en omsättning på runt 3000-4000 (senare delen av spelet, mitten ungefär tror jag).
7. Jag tycker spelet är snyggt, men bedömm med dina egna ögon, www.guildwars.com elelr www.gwonline.net (osäker på sista adressen, komme rinte riktigt ihåg, så jag gissade)

EDIT: Precis som moppar så är riddjur för mesar som inte orkar gå.

Okej! du har över tygat mig till 100%! jag går å köper de i efter middag

Visa signatur

๑ŅIĉ¹๑

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga. När man charmat ett djur som ranger kan man lämna det så man kan ta ett nytt eller måste man göra en ny gubbe?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kan gå till en "Tamer" och lämna ditt djur. Därefter kan du hitta ett nytt.

Något jag undrar är vilket djur som är "bäst".

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

japp det finns NPC's lite här och där som kan ta ditt djur.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Du kan gå till en "Tamer" och lämna ditt djur. Därefter kan du hitta ett nytt.

Något jag undrar är vilket djur som är "bäst".

Tror dom är lika bra allihop faktiskt.

Om någon hittar en Björn så skulel jag vilja veta vart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

1. Finns ingen anledning till att ha riddjur då du kan teleportera dej mellan områdena
3. Det finns PvP-arenor i de flera delar av RPG-delen också, för att itne glömma Hall of Heroes som (vad jag förstått) är en på 2-3 omgångar eller fler, kan även bli uppåt 6-7 beroende hur många som lirar just då
5. Det kostar tvåhundra GW$ att skapa en guild har jag för mig, en aktiv speldag har jag en omsättning på runt 3000-4000 (senare delen av spelet, mitten ungefär tror jag).
6. När ens guild har vunnit i Hall of Heroes så får man en liten medalj, den kan man sedan ge/visa för En grabb i hamnen i Lionch Arch(Stavas?) t.ex. så man får en Guild Hall. Den kostar även ca 20 000

Rättade ditt inlägg med fakta...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Rättade ditt inlägg med fakta.

Tack, I guess.
EDIT: Rättade ditt inlägg med en punkt, du borde kolla upp ditt tangentbord.

Inget illa menat, de tär lugnt att du rättar när jag har fel, givetvis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok... Tack att du fixade mitt inlägg...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

någon som lirar pvp seriöst??

isf adda mig jag är lvl 17 snart 18 e/me och snabb i fingrarna.

--> Sebastian Sorano

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Det jag undrar är hur mycket detta spel skiljer som från Diablo. Gillar Diablo väldigt mycket och har hört att det ska finnas många likheter häremellan, stämmer detta?

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Avstängd

Freeloo, inte så värst lol.

Detta spelet är mycket mer taktiskt.

Diablo var mest klicka så mycket du kan, drick dina drycker och spamma whirlwind (om du var barbar).

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freeloo
Det jag undrar är hur mycket detta spel skiljer som från Diablo. Gillar Diablo väldigt mycket och har hört att det ska finnas många likheter häremellan, stämmer detta?

Har lirat det ganska frekvent (Guild Wars alltså) och det finns vissa likheter. Men Guild Wars är lite mer taktiskt och kräver att man använder flera "skills/spells" samtidigt och så vidare. Spelet är satan så trevligt. Det går att spela när man är hyperaktiv och när man trött som fan. Startar snabbt som fan, enkelt att komma igång. Inga CD-skivor måste sättas osv. Helt enkelt underhållande spel. Vill man ha lite RPG känsla så går det med.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
Freeloo, inte så värst lol.

Detta spelet är mycket mer taktiskt.

Diablo var mest klicka så mycket du kan, drick dina drycker och spamma whirlwind (om du var barbar).

Nja sen har du det här med random drops, set items, unique items, runor etc. Den enorma variationen. Finns den i Guild Wars? Random drops lär det ju vara, men kan man komma över något tokgrymt vapen med roliga magiska stats och inte bara x-y damage, x more health, etc. etc.?

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX

Permalänk
Medlem

Jorå det finns rare och unique vapen, vet dock inte om dom kallas det i GW.
Och dom droppas inte speciellt ofta...

Visa signatur

Permalänk
Sötast

jag har hittat ett rare item å en hel del uppgraderingar

Permalänk
Medlem

Jag är lite intresserad av GW sedan min ekonomi inte riktigt passar för wow, samt att jag sitter på modem. Jag undrar om någon här kör på modem och om det går bra att spela med det. dvs. inga omänskligt höga pings etc.

Visa signatur

All Eran Belysning Är Tillhör till mig! || Mustela är inte finskt! Det är latin! || Om jag fick 1 krona varje gång någon särskrev på detta forum...

Permalänk
Medlem

lite SPOILERVARNING här kanske, läs på egen risk.

Hann precis klara uppdraget där man åker båt till öknen, och ska starta "The trials to Ascension" eller nått sånt fint nu..
bara kort fråga, hur långt är det kvar? Liksom 1,5,10 eller 15 uppdrag?!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freeloo

Det är egentligen två ganska olika spel. I Diablo slaktar du horder av fiender genom att spamma enstaka skills. Det som spelar störst roll är hur bra din character är och vilka items du har. I Guild Wars är striderna mer inriktade på enskilda targets, man möter färre men starkare fiender och det krävs mer taktik för att lyckas. Det räcker inte med att springa fram och klicka på fienderna och hoppas att de dör. Items är långt ifrån lika viktiga som i Diablo, och det är mycket mer inriktat på PvP.

Visa signatur

Ping-pong is pingis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneo
lite SPOILERVARNING här kanske, läs på egen risk.

Hann precis klara uppdraget där man åker båt till öknen, och ska starta "The trials to Ascension" eller nått sånt fint nu..
bara kort fråga, hur långt är det kvar? Liksom 1,5,10 eller 15 uppdrag?!

Jag kan säga att det är en bra bit att gå sedan är det 2 missions kvar och ett 15 tals quest(alla hyffsat krävande).

När du kommer till staden så tar det bra många försök innan du kommer till nästa stad du kommer bland annat att möta hydras på lvl 22 och små moss craps lr vad de heter i klungor på 6 st på lvl 20.

Tips: i början spring INTE, du komer inte att klara dig till teleportören.

Permalänk
Medlem

Jag tror du har lite fel där, jag och mitt party klarade oss fint när vi sprang förbi alla läskiga hydror... Det kanske bara var för oss det blev så :S

Permalänk
Medlem

Finns det något hardcore mode? Alltså att du bara kan dö en gång med din karaktär, sen är denne död för evigt och du måste starta en ny. Detta är egentligen det enda som intresserar mig eftersom spelekonomin på detta sätt inte växer till all oändlighet och den uppenbara spänningsfaktorn som introduceras är helt enorm...

Visa signatur

Permalänk

Men kan man inte skaffa djur om man inte är ranger? Jag vill vara mesmer och Warrior, men vill ju för tusan ha ett creature med!:) Går de?!

Visa signatur

๑ŅIĉ¹๑