Söker en bra brandvägg!

Permalänk
Medlem

Söker en bra brandvägg!

Som topic lyder, jag sitter just nu med Norton Personal Firewall men skulle vilja ha något annat.. Är någon som kan rekommendera nått?
Helst gratis.

tacksam för svar!

Permalänk

1.Kerio Personal Firewall
2.Outpost Firewall
3.Sygate Firewall

Men jag rekommenderar Kerio för att den är bra i gratisversionen;)

Permalänk

SP2

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Sygate kör jag med. Har inte provat så många men den är iaf bätter än zonealarm och panda Internet Security.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psylocke
Sygate kör jag med. Har inte provat så många men den är iaf bätter än zonealarm och panda Internet Security.

på vilket sätt då?

Permalänk
Medlem

Sygate är bra iom att den drar betydligt mindre ramminne än andra brandväggar jag testat, vilket är rätt många (zonealarm, kerio, stompsoft firewall x-treme mfl.) Sen att det är ett lätt gränssnitt som gör att nästan vem som helst förstår sig på den snabbt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wiman
Sygate är bra iom att den drar betydligt mindre ramminne än andra brandväggar jag testat, vilket är rätt många (zonealarm, kerio, stompsoft firewall x-treme mfl.) Sen att det är ett lätt gränssnitt som gör att nästan vem som helst förstår sig på den snabbt.

Outpost Firewall Pro av samma anledning, iaf när logging är disablat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lenco
på vilket sätt då?

Den känner av alla program som försöker ta sig in och ut, vilket gör det väldigt lätt att häva blockeringar av vissa program/spel. När jag använde zonealarm t.ex kände det inte av när MoHAA försökte ansluta vilket gjorde att jag var tvungen att manuelt lägga till exe-filen, någonting som dock inte hjälpte. Hade även liknande problem med pandan så det är nog som wiman säger: sygaten är väldigt lätt att förstå sig på och använda. Har dock ingen aning om det är den bästa brandväggen rent säkerhetsmässigt, men hittils har jag inte haft några problem med det.

Permalänk
Medlem

SoftPerfect Personal Firewall är gratis och funkar finfint för mig!

http://www.softperfect.com/products/firewall/

Visa signatur

"Va var vi, fisk skämt fisk. Sa du skämt"

Permalänk
Medlem

Okej, det vart Sygate iaf

Sak installera det nu, återkommer om vad jag tyckte om det

Edit* Har gjort det nu, denna verkar vara helt ok !