Permalänk

Med risk för att bli anklagad för att kapa ännu en tråd så kan jag redan nu berätta att jag kommer att anmäla mitt eget inlägg till en moderator om det skulle vara så att det på något sätt kan anses stötande att vi skriver i en tråd som handlar om en konkurrent...

Först några ord till trådskaparen: Du behöver nog inte vara särskilt orolig för att detta inte skulle lösa sig. Minnena som är inkompatibla med moderkort är ett gissel och det blir krångligt att reda ut. Dina minnen kan mycket väl fungera men kanske inte just på det moderkort du har. Detta löser sig säkert med företaget du handlat av.

Nu några ord till dig SUMITOMO:
Om detta hade varit ett inlägg om oss hade du utan vidare hållt med att teknikerna är praktikanter. Du hade säkert också skrivit några rader om vilka inkompetenta id-ter det måste vara som testat moderkortet och du hade nog inte alls uppmanat trådskaparen att kontakta företaget istället för att skriva ett inlägg här...
Rätta mig om jag har fel...

* Detta inlägg rapporterat *

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Tycker du själv skall hålla en seriös nivå på dina inlägg.
Bara för att de inte testat prylarna på ditt sätt tycker jag inte
man skall säga att ett företag suger.
Dessutom att kalla teknikerna för praktikanter talar sitt tydliga språk.

Allt detta häver du ur dig i ett publikt forum utan att ens har tagit kontakt för en förklaring av dem? Givetvis finns det väl inga förklaring för kompletts agerande eftersom du är så uberleet.

Det är väl mera så att du lämnar in bilen och tycker den låter konstigt i 230km/h.
Enligt tillverkaren så skall ju bilen gå fint i 250km/h.

Komplett kanske har en rutin när de testar moderkort som normalt fungerar för
de flesta tester. Men eftersom de säljer många olika moderkort kan jag inte tänka mig
att de kör individuella tester för varje kort.

Det kan inte vara lätt för varje butik att stå upp till varje tillverkares löften. Det säger sig självt.
Ge dem en rimlig chans att förklara sig.
Tror säkert det kommer lösa sig utan att du smutskastar dem.

Det kan ju även vara så att något av dina minnen är defekta.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

nu blev jag intresserad, vad suger dom? Elefant penis?

Björn-kewk?

Orka börja topic med "BLa bla bla SUUUGER"

Ansträng dig!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Med risk för att bli anklagad för att kapa ännu en tråd så kan jag redan nu berätta att jag kommer att anmäla mitt eget inlägg till en moderator om det skulle vara så att det på något sätt kan anses stötande att vi skriver i en tråd som handlar om en konkurrent...

Först några ord till trådskaparen: Du behöver nog inte vara särskilt orolig för att detta inte skulle lösa sig. Minnena som är inkompatibla med moderkort är ett gissel och det blir krångligt att reda ut. Dina minnen kan mycket väl fungera men kanske inte just på det moderkort du har. Detta löser sig säkert med företaget du handlat av.

Om detta hade varit ett inlägg om oss hade du utan vidare hållt med att teknikerna är praktikanter. Du hade säkert också skrivit några rader om vilka inkompetenta id-ter det måste vara som testat moderkortet och du hade nog inte alls uppmanat trådskaparen att kontakta företaget istället för att skriva ett inlägg här...

Så du rapporterade honom bara för att om inlägget hade handlat om er hade det inte sett ut så?

Nu får du väl ändå ge dig?

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk

Missuppfattade mig inte, det är mitt EGET inlägg jag rapporterat.
Det skrev jag också i början på mitt inlägg så tydligt som möjligt:
"Med risk för att bli anklagad för att kapa ännu en tråd så kan jag redan nu berätta att jag kommer att anmäla mitt eget inlägg till en moderator om det skulle vara så att det på något sätt kan anses stötande att vi skriver i en tråd som handlar om en konkurrent..."

Citat:

Ursprungligen inskrivet av yngve_olsson
Så du rapporterade honom bara för att om inlägget hade handlat om er hade det inte sett ut så?

Nu får du väl ändå ge dig?

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Citat:

Missuppfattade mig inte, det är mitt EGET inlägg jag rapporterat.

Jaha, ok. Läste fel.

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Medlem
Citat:

TEXT

Snälla nu får du väl ge dig!

Tala om en enda tråd där jag påstått att ni är idioter eller inkompetenta idioter!
Annars är det rent förtal du håller på med.
Du har inte minsta uns av underlag för det du påstår.

Jag hade precis börjat tro att ni bättrat er, men nu blir jag faktiskt besviken.

Samtidigt ber jag dig läsa denna tråden:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=40010...

Jag citerar även den tråden jag själv skapade 2005-01-13

"Leveranstid komplett.se
Finns så många trådar om datorbutikens leveranstider så det är dags för en om kompletts tycker jag.

Tycker komplett börjat bli sega att skicka. Sista gångerna har tagit 2-3 dagar innan de ens börjat packa.
Förut fick jag prylarna efter 1-2 dagar.

Verkar bara som det är dustin (alltid), webhallen och inet som
är rappa idagsläget.

Tycker inte det är för mycket begärt att få varor beställda en tisdag på fredagen. De kraven begär jag".

Så bäste dbmannen jag har fler synpunkter än du tror.

För övrigt finns det hundratals inlägg där folk berättar sitt missnöje med er och en del tänker aldrig handla av er igen.

Jag vet inte om jag skall ta det som en komplimang att du valt ut mig som hackkyckling eller inte.

Så även jag säger "Jag förstår inte riktigt var klon klämmer..."

Permalänk

Jag förstår dbmannen, kanske inte att du skulle säga sådär ord för ord SUMITOMO men känns lite som du antyder att DB är idioter
Läste även igenom den där tråden då dbmannen prata om att ge bort 1kg godis och alla drog massa skämt och det var roligt. Tillome komplett sebastian drog väll nått skämt Tyckte det var roligt.
Sen att denna dbmannen lägger sig i för mycket, vet inte men jag tror inte han är en robot? Förmodligen surfar han runt lite o försöker ha lite roligt när det går också.

Hade JAG tex. varit dbmannen hade jag nog blivit galen, kanske bränt ner mitt hus.
Måste man vara helt humorbefriad för att hänga här?

CITAT:
"Det kan inte vara lätt för varje butik att stå upp till varje tillverkares löften. Det säger sig självt.
Ge dem en rimlig chans att förklara sig.
Tror säkert det kommer lösa sig utan att du smutskastar dem."

Det kommer säkert lösa sig med DB också, om alla bara ringer butiken före post av "aldrig mer..." trådar.

Alla dom här jäkla db suger trådarna, eller komplett suger trådarna. Det är ingen fotbollsmatch för fasen. Vissa personer hejjar så glatt på butik "x" medans andra hejjar på butik "y" och när butik "x" ska förklara sig så reagerar fansen till butik "y":
- Jamen dom har fortfarande jättedåliga priser och frakten suger och bla bla bla bla.

Nu vet jag inte hur DB funkar idag, vet bara att det har gått bra att beställa från komplett och itbutikken. Men har svårt att tänka mig att DB är så himmla usla som vissa påstår.
Skulle vara kul att se hur många % av alla som klagar på butiker här, det är som själva gjort fel. Inte för att ja påstår det, men finns nog en del
Typ missförstånd via mail, etc. etc.

kabanan Du kanske ska handla från DB istället nästa gång?

Permalänk
Medlem

Vad skrev du för felbeskrivning då?

Permalänk
Medlem

dbmannen:

Förstår inte vad du ville få ut av det där inlägget?

Låter som två barn som bråkar...

"Hade PER sagt sådär så hade Du tyckt det var ett skitroligt skämt, säger jag det så är det bara fjantigt..."

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Fick idag avi från komplett.se 250:- vill dom att jag betalar för att hämta ut det felaktiga moderkortet som dom nu skickat tillbaka till mig.

Jag vägrar hämta ut det. Dom har inte ens besvärat sig med att svara på mina mail. Ska låta det gå till 15.00 innan jag ringer dit och kollar vad fan dom håller på med. Kan dock nämna att Sebastian/KPS nog gör det han kan för att lösa detta.

Delarium: är du verkligen så lat att du inte orkar läsa igenom tråden innan du yttrar dig?

Här är en screenshot som jag tog idag efter 15 timmars primande med 2 av minnena jag testat i det felaktiga moderkortet. OBS Det är jag som avbrutit programmet. http://home.vasteras2.net/embargo/Prime15h.gif

Här är min ursprungliga felbeskrivning (inklusive felstavningar):

Citat:

Dimm slot nr 3 funkar inte med mmitt minne,
Corsair CMX256A-3200LL. Har även provat med ett
TwinMOS SpeedPremium 512MB. Prime95 ger ett felmeddelande efter ca 1 minut. Detta är inte acceptabelt. Har provat med två olika processorer (T-bred och Barton), två olika nätaggregat, massa fläktar, inget hjälper.

Har tidigare köpt både från datorbutiken och komplett, har även haft RMA ärenden till båda och allt har fungerat perfekt. Det är nu det har brustit och jag tycker att det inte varit på ett litet sätt heller. Varför ska teknikern på komplett testa dimm nr 1 när jag säger att det är fel på nr 3?

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Komplett.se

Hej igen,

orsaken till att dina mail inte har besvarats är att jag har angett att jag tagit över ärendet. Känns onödigt att vi blandar in 3 personer till som inte har en aning om vad ärendet handlar om. Du har både ringt och skickat mail till oss, men jag sa att jag skulle återkomma under måndagen och det har jag även gjort, då vi talades vid över tlf för en timme-halvtimme sedan.

Tycker kanske inte personligen att besvaring på helger och kontakt direkt på måndagen rättfärdigar "vad fan är det dom håller på med"-resonemang, men vi sitter ju på varsin sida av bordet då

Anser att vi kan sköta resten av ärendet via personlig kontakt, istället för att göra det via denna forumdelen...?

För övrigt - jag sitter med testrapporten här nu och teknikern skriver att han har testat i både dimm 1 och dimm 3 så jag vet inte vart du fick den informationen?

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Vill bara tillägga att jag nu hämtat ut kortet och kör vidare tester. Visar det sig att jag eller komplett haft fel kommer jag redogöra för det här.

Adjö för nu, mycket testande framför mig.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

När uppstår dina problem? Är det bara när du kör Prime 95 föreslår jag att du slutar köra med det och börjar använda din dator till nåt annat istället

Visa signatur

Det var inte bättre förr... men det är faen så mycket sämre nu...

Permalänk
Inaktiv

Stå på er komplett.se böj er inte för dessa tomtar som kör med hot och rena utpressningsfasoner. Känner ni att ni gjort rätt ge inte ett öre då tillbaka, hur han än tjatar och skriver negativa inlägg. Hejja komplett.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kit
När uppstår dina problem? Är det bara när du kör Prime 95 föreslår jag att du slutar köra med det och börjar använda din dator till nåt annat istället

Så du menar att hans dator kommer att funka då till 100%? Hmmm aldrig tänkt på att det är ett program som man kan använda för att se om datorn fungerar 100% felfritt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kojak
Stå på er komplett.se böj er inte för dessa tomtar som kör med hot och rena utpressningsfasoner. Känner ni att ni gjort rätt ge inte ett öre då tillbaka, hur han än tjatar och skriver negativa inlägg. Hejja komplett.se

Vem fan kallar du tomte din ***** *******!!! Hade jag haft dig här hade du ***** min *** som den **** du är!!!

Förmodligen skrev du ditt inlägg för att väcka anstöt, grattis det funkade!

För att återgå till ämnet.

Problemen tycks vara relaterade till tRCD. komplett sa sig ha testat med två Crucial minnen både separat och i DC med timingsen 2-3-2-6 (om jag nu kommer ihåg rätt) och efter de tester jag hittills hunnit göra så är moderkortet stabilt med dessa inställningar. Ram Guy på Corsairs forum rekommenderade också att jag sänker tRCD till 3 trots att minnet är speccat till 2-2-2-6.

Suger att behöva erkänna det men moderkortet får anses då felfritt och komplett hade rätt och jag fel.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

Ne...om man skulle väcka lite anstöt jag med, tycker du beter dig väldigt barnsligt när du skriver alla dessa ***-svorvdommar.

Permalänk
Geeks
Grundare

Kanon, problemet är alltså löst.

*Tråd låst innan den far åt...*

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com