Boiling Point - Road to hell

Permalänk
Medlem

Berätta gärna lite mer om spelet.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk

Re: Re: Re: Woohoo!! installerar nu!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chillerW

http://img.photobucket.com/albums/v33/chillerW/FU.jpg

Nej det är ingen co-op eller mp, men utvecklarna har lovat att släppa det i en patch framöver, det står tom i readme:n att dom vet om buggarna och att dom jobbar på det i en patch.
Antar att dom vill att man ska spela SP först, typ som Valve gjorde med HL2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kassius
Vi vill se en strumpa på fodralet

Strumpa! Du kanske photoshopat pappret! Achtung!

Permalänk
Medlem

Hahahaa n1 chiller
Men tyvärr.. FAKE!!!

Edit: ää... aldrig får man vara först med någonting...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
http://media.pc.ign.com/media/709/709114/img_2559186.html
Har dom antastat en ferarri också...

Bokstavligt talat en picknickbricka. Den var minsann inte vacker.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasa
Berätta gärna lite mer om spelet.

okej då, käkar nu iaf..så jag kan berätta lite.

Story.
Saul meyers heter man och hans dotter som är reporter har försvunnit någonstans i Colombia, så man beger sig det för att hitta henne.

Spel upplägg.
Helt och hållet fritt, gör vad du vill när du vill med/mot vem du vill.
Massor med fordon att köra/flyga.
Inga laddningstider (ha en fet processor och mycket ram minne till hands) och inga scriptade händelser.

Omgivning/platser.
Colombias jungel, mindre byar, större städer, guerrilla camp.

Koola prylar.
Du måste äta, sova, dricka.
Använder du medeciner för mycket så blir du beroende och måste på avgiftning.
Man blir full(skärmen blir blurrig och du kan inte gå rakt) av sprit och öl.
Man har en klocka som man använder dagligen, typ för att stämma träff med någon, ta en buss, veta när affärer öppnar etc.
Man kan laga och (måste)tanka sin bil.

Fiender/Vänner.
CIA
Guerilla
Mafia
Locals
m.m

Vapen/gadgets.
Allt från knivar till raket gevär och snipers.
Du har massor med koola "gadgets" så som Megafoner, microfoner som du kan avlyssna med, kamera m.m

Det finns så mycket i det här spelet...om man inte är grafikbög utan älskar friheten att göra vad du vill + att du har en fet dator... köp det direkt.

Permalänk

Hur fet dator? Vad har spelet för krav enligt förpackningen?
Vad kör du med för dator?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gustavsberg
Hur fet dator? Vad har spelet för krav enligt förpackningen?
Vad kör du med för dator?

Amd 2600+ barton
1024 400mhz ram
Geforce 6800LE pipemod

Kört allt på max utom AA/AF

Det känns lite segt ibland och det kan hacka... musen "laggar" lite när man kollar runt.
Ska tweak det lite sen, tror inte att spelet är helt optimerat heller.. men för att vara deras första spel så har dom gjort ett förbannat bra jobb.

Baksidan på boxen:
CPU 2GHz
OS win2000/xp
Minne 512 (det vet i fan...)
DVD rom
Hard/disk space 4G
Video card 128mb with T&L
Audio direct X compitable
DirectX 9c on dvd

Permalänk
Medlem

ooo mantus vill ha mantus vill köpa mantus vill spela!

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är det ett nytt spel eller något ballt jag missat?

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Avstängd

http://www.webhallen.com/prod.php?id=35591

Ska släppas om 2 dagar 2005-05-20

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

Det där med frihet låter jävligt nice. Hur är det med miljöerna och så? känns det "levande" ?
Är det bra ljud ?
Känns gubbarna levande och så? det jag oroade mig för var att spelet skulle vara för stelt

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk

Var har du köpt det????? Älskar spel med frihet, och till på köpet inga laddningstider, kan inte bli bättre.

Permalänk
Medlem

systemkrav: Win 95/98/ME/2000 • Pentium II 350MHz • 64MB RAM • 3D Grafikkort med 16MB RAM • 200MB HD • 4X CD-Rom.

enligt webhallen, haha om det vore sant så är det då ruskigt bra optimerat *ironi*

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Woohoo!! installerar nu!!

Citat:

http://img.photobucket.com/albums/v33/chillerW/FU.jpg

Nej det är ingen co-op eller mp, men utvecklarna har lovat att släppa det i en patch framöver, det står tom i readme:n att dom vet om buggarna och att dom jobbar på det i en patch.
Antar att dom vill att man ska spela SP först, typ som Valve gjorde med HL2

Haahahaa mycket bra!

Visa signatur

i7-4770K delid@5,0GHz|4,6GHz 24/7| Corsair H80i|Z87-GD65Gaming|Hyper X Beast 2400MHz 16GB X.M.P |Asus 1070 GTX|Corsair 750W|Asus VG2480QE 144Hz.

Permalänk
Medlem

Det later javligt lockande. Synd att jag har en sa kass dator hemma.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
http://media.pc.ign.com/media/709/709114/img_2559186.html
Har dom antastat en ferarri också...

fan dom har ju snott batmans bil och målat den röd ser du väl

Permalänk

hur är körkänslan?

Permalänk

Ok, grafiken är inte allt men om man kollar skärmdumparna som finns på webhallens sida så blir man ju inte imponerad precis.
Är det dessutom som trådskaparen säger att det hackar lite ibland, tyder det bara på dålig optimering. Nu kanske skärmdumparna inte gör spelet rättvisa, men jag väntar tills jag har läst och sett mer av detta spelet innan jag lägger in en order.

Permalänk
Medlem

Väntar ivrigt.....på strumpan !

Tycker det verkar coolt spel, får nog pröva på det innan jag köper det.

Permalänk
Medlem

om grafiken är det viktigaste .hmm hur kan 8bits va så roligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ripan_

Det är ju inte roligt ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kassius
Det är ju inte roligt ?

jopp

Permalänk
Medlem

Angående Ferrarin, kan det inte vara så att man kanske behöver något sorts tilltstånd från Ferrari for att använda en modell som ser exakt ut som orginalet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Angående Ferrarin, kan det inte vara så att man kanske behöver något sorts tilltstånd från Ferrari for att använda en modell som ser exakt ut som orginalet.

Tror att man måste ha det om man använder samma namn och så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ripan_

Jag förstår att du vill känna dig viktig genom att påpeka att du minsann inte bryr dig om grafiken, men vem är det här i tråden som har påstått att grafiken är det viktigaste?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Det där med frihet låter jävligt nice. Hur är det med miljöerna och så? känns det "levande" ?
Är det bra ljud ?
Känns gubbarna levande och så? det jag oroade mig för var att spelet skulle vara för stelt

Miljöerna är asfeta och ja, dom känns mer än levande..det händer saker överallt hela tiden, fåglar, ormar, jaguarer, bilar åker förbi, folk kommer fram å snackar med en, helikoptrar susar förbi, folk bråkar etc etc.
Ljudet är ok.. jag har lite krassande ljud när jag kör bil, antingen mitt ljudkort eller bug i spelet.
Vapen ljud och explosioner, bilar etc.. helt ok ljud.
Ja det finns ingen ragdoll..så lite stela är dom, men dom rör sig ok och så.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas6666
hur är körkänslan?

Inte GT4 precis... så förvänta dig ingenting.
Du har tuta, kan styra höger/vänster, bromsa och gasa, kolla bakåt... typ.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MclarenII
Ok, grafiken är inte allt men om man kollar skärmdumparna som finns på webhallens sida så blir man ju inte imponerad precis.
Är det dessutom som trådskaparen säger att det hackar lite ibland, tyder det bara på dålig optimering. Nu kanske skärmdumparna inte gör spelet rättvisa, men jag väntar tills jag har läst och sett mer av detta spelet innan jag lägger in en order.

Ja det hackar.. jag har rätt så bra system så det borde inte det, men å andra sidan så är inte det här spelet precis en lättviktare, man kan förstå hur jävla mycket kräm det kräver.. en laddningstid.. det är allt, å inte är det lång tid heller... det ska räcka till AI, animationer, ljud, grafik, händelser, krascher,explosioner djur, vertex lightning, bumpmapping , dialoger, inomhus och utomhus miljöer, för rendering etc etc... sjukt bra motor har dom byggt.

Om man är grafik bög... ja då ska man INTE köpa det här spelet, det ser absolut inte fult ut och håller otroligt hög standard...men det är inte chronicles of riddic/Doom 3.

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett spel värt att köpa. Skippa grafiken helt och kör på bara innehåll!
Buggigt låter ju inte så kul dock...

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Ser ut som ett spel värt att köpa. Skippa grafiken helt och kör på bara innehåll!
Buggigt låter ju inte så kul dock...

Det har bumpmapping, vertex lightning, high textures, bloom/glow, LOD, weather effects och andra alternativ och om man maxar ut allt så är det jävligt snyggt.

Permalänk
Citat:

Det har bumpmapping, vertex lightning, high textures, bloom/glow, LOD, weather effects och andra alternativ och om man maxar ut allt så är det jävligt snyggt.

Alla spel med bloom är kul, jag gillar bloom

Visa signatur

P4 3.2Ghz, 1024Mb Ram, Geforce 6800le 128mb(16/1.6 @ 350/800)