Permalänk
Medlem

Musmatte damsugare

Tjen tjena...Håller på med ett projekt som heter Fläkt mus.

Rensat musen från allta (nästan).
Har satt i en 40mm fläkt..tror jag inte heltsäker om de är 40 eller 50mm.

Har satt nät under fläkten och i övre delen av musen..ska byggas en Power supply kan man kalla de med Pilotswich diod och 12v.
Musen ska även målas om

Bilderna är tagna med webcamen..ska fixa bättre så fort som möjligt..

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/I_musen.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/Flkt.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/Flktarna.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/Flkten.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/Ftackt.jpg

Vill ni ha fler viklar så sej till...Frågor besvaras så fort jag kan...Kommerntarer godtags och tips med.

Permalänk

Oh my god människa.... dom där bilderna var ju nästan mindre än ikonerna på mitt skrivbord. Shit. Skaffa digitalkamera

Man ser ju inte så mycket om vi säger så...

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk

Lite svårt att se hur din så kallade Dam-Sugare ser ut.. men hoppas att de funkar..

Permalänk
Medlem

ska fixa bättre bilder...(Hedersord)

EDIT:Har fixat lite bättre men större bilder nu.

Permalänk

Okej, är det meningen att du ska kunna använda den där musen som en mus eller? För isåfall så har du opererat bort kulan Och om det inte är meningen att den ska funka, så.... totaly useless ;D den lär ju knappast suga upp nånting då en sån liten fläkt inte kan göra mycket annat än att putta bort skiten, knappt det.

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Medlem

Har åsså kommit fram till att den bara puttar bort skiten...även med 12volt..så jag ska tänka ut lite teorier o se om de funkar bättre när jag har testat dem

Permalänk

Hur som helst var den rejält ful.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Dne är inte riktigt klar än...håller på o fixa den nu..den ska målas o spcklas o en massa annat

Permalänk
Medlem

Tror det blir grymt!
Du skulle haft en dammsugarpåse att samla in skräpet i bara, så du inte får det i ansiktet när du dammsuger.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

skulle satt fläkten i utloppet istället för inloppet, så slipper du få skiten att åka igenom fläkten, sätt oxå dit ett filter innan fläkten, så kommer skiten stanna kvar i musen. det är så en damsugare funkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
skulle satt fläkten i utloppet istället för inloppet, så slipper du få skiten att åka igenom fläkten, sätt oxå dit ett filter innan fläkten, så kommer skiten stanna kvar i musen. det är så en damsugare funkar.

I vissa (de flesta tror jag) dammsugare sitter fläkten innan filtret, där sjävla påsen är filtret, finns massa hål i den så luft kan sippra ut; men inte tillräckligt stora hål för smutspartiklarna.

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk

Du skulle ju kunna dra en slang från en vanlig dammsugare eller från en central-dammsugare.
Egentligen så spelar det ju inte så stor roll om man kan använda grejen, det är ju ändå roligt att bygga den.

Förresten.. Kommer du att göra en herrsugare också?

Visa signatur

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Permalänk
Medlem

tvätta händerna pojk!

Visa signatur

Pirate! YAR HAR HAR!

Permalänk
Medlem

E de någon som vet om man måste ha nån speciel vinkel på fläkten??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimmelmann
Oh my god människa.... dom där bilderna var ju nästan mindre än ikonerna på mitt skrivbord. Shit. Skaffa digitalkamera

Hmm... du vet väll att du han ändra upplösningen?!?

Permalänk

Är det menat att denna "dammsugare" ska fylla någon funktion eller hade du bara inget bättre för dig en seg eftermiddag

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin17
I vissa (de flesta tror jag) dammsugare sitter fläkten innan filtret, där sjävla påsen är filtret, finns massa hål i den så luft kan sippra ut; men inte tillräckligt stora hål för smutspartiklarna.

japp exakt, men har har ju tvärtom.

Permalänk

MEN FFS!

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av <==Ic3==>oscar
MEN FFS!bild adressen

de där funka ju bra :S

Permalänk
Medlem

jag tycker det är för stort hål under musen, förminska det och det kommer bli större sugkraft.

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk
Medlem

har du nagonsin hort talas om en hand dammsugare?

(Engelsk t-bord har i skolan, far edita posten sen)

Visa signatur

Not even my shadow knows where I'm

Permalänk

------------------------------------------------------------------

fan va stora ikoner du måste ha lol..

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

gud vilken seriös tråd.

Visa signatur

[p4 2.8ghz | 768mb ddr | 160+80gb | geforce ti 4600]
Projekt Greenie Musicstation [KLART]
[Laptop : p4 3.2ghz | 1024mb ddr | radeon 9700 mobile | DVD+/-RW | 15.4" TFT Widescreen]