Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk

har en paly med massor av bra items som typ leviatan kraken shell men jag söker templars might eller tyraels might. vill även ha annihilus(charm)

Permalänk
Medlem

behöver shael rune ... skriv gärna vad ni vill ha för den så ska vi se om det går att ordna

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk

Vilken gubbe är den ultimata i Diablo 2 och vilken utrustning ska man ha på den... PvM

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Vilken gubbe är den ultimata i Diablo 2 och vilken utrustning ska man ha på den... PvM

Beror ju helt på vad man föredrar. Överlag är det ganska jämnt mellan de olika karaktärerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik

Skulle vilja säga att denna build/setup är helt överlägsen alla andra... Tankar allt. även "fana lister". Ganska dyr setup dock.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=4551829...

Permalänk
Medlem

råkade slänga min 198% zaka när jag skulle snabb mula till min palla från sorcen... Asså utan att ha nån som standby i spelet... Yeye e man dum så får man lida

Permalänk
Medlem

Man blir ju lite sugen nu när kärringen lämnat en att ta upp LoD igen
Härligt att börja från noll ju, för mina konton lär ju vara rensade nu när man postade login/lösen här innan

Men halva nöjet är ju att ta det från grunden, eller ?

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Skulle behöva lite hjälp med Andariel på nightmare. Kan ge bort min nyupphittade suicide branch
acc är *pollygodis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture
Skulle behöva lite hjälp med Andariel på nightmare. Kan ge bort min nyupphittade suicide branch
acc är *pollygodis

kör du scl?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem

jag orkade köra _lite_ baalruns och lvla en gång så nu är min sorc lvl 91:D. så är det nån som vill ha hjälp med något kan jag ställa upp. closed så klart och inte ancients på hell för det är så jobbigt:D

Permalänk
Medlem

Min pala är snaaaart på 83. 91 kan knappast vara svårt

MyRus jo, jag kö scl

Permalänk
Medlem

Nån som vet vad ett 202% ed 7% life steal Doombringer svärd är värt? Ifall något alls?

Permalänk
Medlem
Citat:

Min pala är snaaaart på 83. 91 kan knappast vara svårt

MyRus jo, jag kö scl

om vi säger så här. det går snabbt att levla till 85. sen tar det lika många baalruns till 86 som 80-85 tog. sen bara fortsäter det så att 91 tar lika många baalruns som 80-90 ungefär. alltså ca 12 timmars intesivt spelande med bra team, annars ännu längre tid.

Permalänk
Medlem

Jahapp då har man lagt ner WOW för att än en gång gå tillbaka Till Diablo 2.

En snabb fråga, när man kör Closed, är Hardcore ett måste? Och kan alla på Closed spela med/mot varandra eller är det indelat och så vidare?

Var så länge sedan jag spelade så man har ju en del frågor och så

Som min barbar har jag satsat förjävla mycket på life steal....tror jag har kring 50%, finns det någon 'tap' ? Det verkar då fungera bra, livet bara ploppar i fullt med DW med maxad frenzy

Är lvl 77 nu på open, levlat 60-75 på pindle, dock ej fått så bra drops ännu, blir mehp/baal snart. Bara kört med ett par polare nu på senaste.

BTW, en kompis har gjort Delirium, är den ovanlig? Han blir irriterad när han blir en liten dvärg

Fick gul runan när jag smashade stenen @ hell, sen gjorde kompisen samma uppdrag 25 min senare, fick också gul.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Kan man göra något skoj med foursockets Gnarled Staff och Dimensional Blade?

(Du MyRus, jag fick nyss en shael runa på countess haha )

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
om vi säger så här. det går snabbt att levla till 85. sen tar det lika många baalruns till 86 som 80-85 tog. sen bara fortsäter det så att 91 tar lika många baalruns som 80-90 ungefär. alltså ca 12 timmars intesivt spelande med bra team, annars ännu längre tid.

Exakt det jag menade. Upp till 82 har jag gjort genom att bara spela. Men om man ska högre måste man nöta baalruns i all oändlighet. Laddern har nästan varit igång ett år nu och det är 122 i Europa som har klarat det till lvl99

Permalänk
Medlem

Sture : okej ... säg till om du vill lira någon gång

VIGGE_BOSSEN haha med vilken gubbe?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Exakt det jag menade. Upp till 82 har jag gjort genom att bara spela. Men om man ska högre måste man nöta baalruns i all oändlighet. Laddern har nästan varit igång ett år nu och det är 122 i Europa som har klarat det till lvl99

och typ 900 st som är 98+

Permalänk
Medlem

någon som vet vad man brukar få ge för javaskills?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

um tror jag...
Någon som har en Jah till salu? Måste ha för att förverkliga min Enigma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
någon som vet vad man brukar få ge för javaskills?

När jag spelade så var det Um-Mal, alltså en utan flera stats.

Permalänk
Medlem

om någon Druid i SCL är intresserad av: http://www.battle.net/diablo2exp/items/sets/sets4.shtml#aldur... så har jag hjälmen och vapnet

edit: om någon scl pala är intresserad av http://www.battle.net/diablo2exp/items/sets/sets3.shtml#milab... så har jag hjälmen och skölden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilka skills bör jag slänga på min Paladin, ska köra en sådan som springer runt med en hammare och slår i spikar här och där, men vad är mest "optimalt", hellre en defensiv som inte går att döda typ, än aggresiv som köttar allt och dör själv...

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem

1 Holy Shield till att börja med sedan öka efter dom andra e fyllda
20 vigor
20 blessed aim
20 Blessed Hammer
20 Concentration

0 på energy
massa vitality
tillräckligt str för att kunna bära items
och lite dex

Permalänk
Medlem

Jag har en Paladin-sköld som ja hittat för en stund sen.. Å nu undrar jag va den är värd.

Sacred Rondache:

150 defense
Chance to block: 53 %
Required Strength: 109
Required Level: 52
All resistances +31
4 Sockets

Om nån e intresserad så är jag Ladder och mitt account namn är diabol1c87.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiaBol1c
Jag har en Paladin-sköld som ja hittat för en stund sen.. Å nu undrar jag va den är värd.

Sacred Rondache:

150 defense
Chance to block: 53 %
Required Strength: 109
Required Level: 52
All resistances +31
4 Sockets

Om nån e intresserad så är jag Ladder och mitt account namn är diabol1c87.

Nej, den är inte värd något. Kanske någon vill ha för att göra Exile i men det tvekar jag starkt på.

High1ander sätt en skillpoint på Redemption sen kan du göra som Rixard skrev.

Permalänk

Å tusan folk spear detta fortfarande.. ska installera det snart igen

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

har hört att "Meteor" gör så att man bara får 50% av den exp man ska få ... sen har jag även hört att den buggen är fixad någon som kan säga hur det egentligen ligger till :S får man mindre exp eller har dom fixat det ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Diablo 2 done quickest Alltid velat sett done quick på D2.
http://speeddemosarchive.com/Diablo2LoD.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Diablo 2 done quickest Alltid velat sett done quick på D2.
http://speeddemosarchive.com/Diablo2LoD.html

gör han spelet på 11 min ? ?