Kört för Xbox 360 i Japan

Permalänk
Medlem

Kört för Xbox 360 i Japan

Den senaste undersökningen visar att trots Microsofts ansträngningar har de föga effekt i Japan.

Undersökningen, som är framtagen av Japanska C-News, indikerar att konsumenterna inte är speciellt intresserade i Xbox 360, bara 2 procent säger sig välja Microsofts nya konsol som favorit i nästa generation.

1000 Japanska konsumenter i åldrarna 10 till 59 blev tillfrågade, 60 procent väljer Playstation 3 som favorit, följt av Nintendo Revolution på 8 procent och sedan Xbox 360 på bara 2 procent. De resterande 20 procenten kunde inte välja en favorit.

Den förvånansvärt låga andelen för Nintendo speglar sig i de få detaljer som hittills utannonserats, medans Xbox 360 kommer som en stor besvikelse för Microsoft då de satsat hårt på den Japanska marknaden den senaste tiden.

Källa: http://gameplayer.se/news.php?nid=2259

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Medlem

Är det verkligen något man inte förväntade sig? Final Fantasy är Sony's flaggskepp och vi vet ju hur galna japaner är i tecknat så...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Är det verkligen något man inte förväntade sig? Final Fantasy är Sony's flaggskepp och vi vet ju hur galna japaner är i tecknat så...

Sen när är FF tecknat?

I alla fall, detta var att beräkna med. Xbox säljer totalt skit i japan, de flästa spel intreserar dem inte, de har ju redan en PC som de flästa kan spela dem på. T.ex i år bara så har det sålts över 100.000 PS2 i japan medan ca 8000 Xbox

Källa för det: http://www.the-magicbox.com/topten.htm

I alla fall, NÄR microsoft INSER att det inte handlar om hur mycket kraft deras konsoll har, UTAN om att de totalt saknar spel i väldigt många kategorier, och OM de fixar det problemet, så kan de ha en chans, men som det ser ut just nu så har de ingen alls.

Sen är faktist japan ett viktigt land, det säljs otroligt myckt spel där, nästan lika mycket spel som säljs över hela europa. För er som tror att landet är oviktigt för speltillvärkare vill säga.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Sen när är FF tecknat?

spela inte dum, du vet vad jag menar, och du förstår kopplingen.

Sen är Sydkorea även ett ganska viktigt land, med deras förkärlek till PC kanske de föredrar en Xbox

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Sen när är FF tecknat?

I alla fall, detta var att beräkna med. Xbox säljer totalt skit i japan, de flästa spel intreserar dem inte, de har ju redan en PC som de flästa kan spela dem på. T.ex i år bara så har det sålts över 100.000 PS2 i japan medan ca 8000 Xbox

Källa för det: http://www.the-magicbox.com/topten.htm

I alla fall, NÄR microsoft INSER att det inte handlar om hur mycket kraft deras konsoll har, UTAN om att de totalt saknar spel i väldigt många kategorier, och OM de fixar det problemet, så kan de ha en chans, men som det ser ut just nu så har de ingen alls.

Sen är faktist japan ett viktigt land, det säljs otroligt myckt spel där, nästan lika mycket spel som säljs över hela europa. För er som tror att landet är oviktigt för speltillvärkare vill säga.

Att ha en PC är väl inte särskilt vanligt i japan, eller det är inte lika vanligt som europa och usa.

Och fixa spel håller dom ju på med, t.ex. är det väl nån snubbe som jobbat med FF som startat Mistwalker eller vad dom heter tillsammans med några andra japaner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi

I alla fall, NÄR microsoft INSER att det inte handlar om hur mycket kraft deras konsoll har, UTAN om att de totalt saknar spel i väldigt många kategorier, och OM de fixar det problemet, så kan de ha en chans, men som det ser ut just nu så har de ingen alls.

[/B]

I många kategorier?? Finns bra spel i de flesta kategorier förutom manga. Bättre i fler kategorier än PS2.

Skulle inte FF komma till XBOX360?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
spela inte dum, du vet vad jag menar, och du förstår kopplingen.

Sen är Sydkorea även ett ganska viktigt land, med deras förkärlek till PC kanske de föredrar en Xbox

Hmm, jag fattar inte vad du menar. FF har "tvspelsgrafik" som vilket annat äventyr/RPG spel som helst enligt mig. Om du menar att det ser ut som anime så är det ju lite fel, se bara:

Fable:

Sorry för bilder, om det är jobbigt så gör jag om det till länkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deltaxy
I många kategorier?? Finns bra spel i de flesta kategorier förutom manga. Bättre i fler kategorier än PS2.

Skulle inte FF komma till XBOX360?

Manga är inte en kategori det är en tecknarstil.

Du kan ju alltid börja räkna upp alla de där grymt bra PRG'na till Xbox, ja det finns 1, kom alldrig utanför japan och blev ingen hit ,de släpte den till PC så de fick in pengar för mödan dock.

Desutom äventyr, vist finns det en hel hög till Xbox men de kommer oftast till PS2 före. T.ex Silent Hill.

Platform spel? Inte många här alls

Sen den sista kategorien
Totalt udda o bizzara spel inte en enda. Alltså helt orginella spel, så som http://www.gamespot.com/ps2/puzzle/katamaridamashii/

Xbox har i slutändan mest spel i FPS, Bilspel, Sport kategorin, men utöver det så suger utbudet och inte mycket att välja, vist för de som värkligen tycker om de sortens av spel har mycket at hämta från Xbox, men problemet är att de saknar suport för allt annat.

Ca[[pp: Samt nej jag spelar inte dum, jag har totalt inte en blekaste aning om vad du snackar om

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Manga är inte en kategori det är en tecknarstil.

Du kan ju alltid börja räkna upp alla de där grymt bra PRG'na till Xbox, ja det finns 1, kom alldrig utanför japan och blev ingen hit ,de släpte den till PC så de fick in pengar för mödan dock.

Desutom äventyr, vist finns det en hel hög till Xbox men de kommer oftast till PS2 före. T.ex Silent Hill.

Platform spel? Inte många här alls

Sen den sista kategorien
Totalt udda o bizzara spel inte en enda. Alltså helt orginella spel, så som http://www.gamespot.com/ps2/puzzle/katamaridamashii/

Xbox har i slutändan mest spel i FPS, Bilspel, Sport kategorin, men utöver det så suger utbudet och inte mycket att välja, vist för de som värkligen tycker om de sortens av spel har mycket at hämta från Xbox, men problemet är att de saknar suport för allt annat.

Ca[[pp: Samt nej jag spelar inte dum, jag har totalt inte en blekaste aning om vad du snackar om

Angående rpg, beroende på ens smak så finns det ju iaf 3 bra rpg:n till xboxen, morrowind och sw:kotor 1&2.

Kanske finns fyra, glömde jade empire

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Manga är inte en kategori det är en tecknarstil.

När det kommer ner till film och serier så är iaf Anime och manga helt klart en egen stil på design och handling, inte bara utseende. Käns så iaf.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Ca[[pp: Samt nej jag spelar inte dum, jag har totalt inte en blekaste aning om vad du snackar om

Du ser alltså inte kopplingen mellan FF, anime, manga och tecknat? OK I rest my case.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
När det kommer ner till film och serier så är iaf Anime och manga helt klart en egen stil på design och handling, inte bara utseende. Käns så iaf.

Jao, om man ser det så. För mig så känns manga/anime stilen i spel lite mer som tex cel-shader eller något. Det är en speciell stil. Japanerna kör ju sitt egna med story och sånt så allt som kommer från japan är ju lite annorlunda än det som vi gör här.

Ca[[pp

Du får ursäkta men jag förstår inte vart du ser kopplingen. Som jag sa över så kör Japanerna med lite annan stil på storyn och sånt än vad vi här i västvärlden gör så om det är det som känns anime så är det så med alla japanska spel näst intill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Du får ursäkta men jag förstår inte vart du ser kopplingen. Som jag sa över så kör Japanerna med lite annan stil på storyn och sånt än vad vi här i västvärlden gör så om det är det som känns anime så är det så med alla japanska spel näst intill.

precis.. japaner gillar allt i anime-stilen/genren eller vad man nu vill kalla det, därav har inte Xbox en chans mot PS2 på spelfronten.

Permalänk
Medlem

inte alls förvånad, Xbox har inget i japan att göra, de bara skrattar åt herr gates att ens försöka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
inte alls förvånad, Xbox har inget i japan att göra, de bara skrattar åt herr gates att ens försöka.

Varför har dom inget där att göra?, microsoft är ett företag alltså vill dom väl sälja sina produkter? så det är väl ganska självklart att man satsar på den japanska marknaden då det är det landet där det säljs mest tv-spel i värden

skulle du avstå från att sälja en produkt bara för att du får konkurans?

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bowler hat
Varför har dom inget där att göra?, microsoft är ett företag alltså vill dom väl sälja sina produkter? så det är väl ganska självklart att man satsar på den japanska marknaden då det är det landet där det säljs mest tv-spel i värden

skulle du avstå från att sälja en produkt bara för att du får konkurans?

Är väl Usa som är den största marknaden

Permalänk
Medlem

Hmm, nej inte för tvspel. Men för datorspel.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Hmm, nej inte för tvspel. Men för datorspel.

Tror ärligt talat att det gäller både dator och tvspel, kan dock ha fel när det gäller pcspelen, kan lika gärna vara europa som är störst där.

Permalänk
Medlem

Datorspel är en större marknad både vad det gäller utveckling och försäljning i USA än JP. EU är minst vad det gäller båda, fast _mycket_ mindre vad det gäller TV, det märker man lätt eftersom EU alltid får consoller och spel sist.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Avstängd

inte ofta japanerna säger något vettigt

Permalänk
Avstängd

Bra undersökning. 1000 Japaner representerar verkligen hela folket.

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Han suger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Datorspel är en större marknad både vad det gäller utveckling och försäljning i USA än JP. EU är minst vad det gäller båda, fast _mycket_ mindre vad det gäller TV, det märker man lätt eftersom EU alltid får consoller och spel sist.

Vet inte riktigt varför du tar upp datorspel och japan, den marknaden existerar ju i princip inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpenaN
Bra undersökning. 1000 Japaner representerar verkligen hela folket.

vaddå då.. finns ju bara runt 140 miljoner av dem...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mangler
Vet inte riktigt varför du tar upp datorspel och japan, den marknaden existerar ju i princip inte.

Klart den gör. Precis på samma sätt som consoller existerar i EU.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Klart den gör. Precis på samma sätt som consoller existerar i EU.

Konstig jämförelse, datorspel marknaden är ju inte vad man kan kalla stor i japan, samtidigt som den europeiska konsolmarkaden inte alls är mycket mindre än japan, storbrittanien är ju den 3:E största marknaden, och då räknas man ju inte ens in resten av europa, tacka tyskland/italien/frankrike/spanien för de långsamma portarna istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpenaN
Bra undersökning. 1000 Japaner representerar verkligen hela folket.

Länka gärna till en undersökning där hela befolkningen har deltagit

Permalänk
Medlem

Skulle inte den vara ganska sne?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Att FF animeringsstil har rötter i animen är inte svårt att se om man har sett på en del anime, speciellt de mer cg orienterade filmerna/serierna.

Sen det hela anime/manga området finns knappt på xbox, jag menar ta bara alla spel som baseras på anime/manga tex Naruto, Full Metal Alchemist och Berserk. Detta är ju inget nytt fenomen utan har ju funnits sedan nes-tiden och tidigare. Dessa spel är så fruktansvärt populära, inte bara i japan utan även runtom i väst med.

Och Mangler jag hoppas att du är ironisk, japan är en av de största marknaderna för konsoller i världen.

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myran
Att FF animeringsstil har rötter i animen är inte svårt att se om man har sett på en del anime, speciellt de mer cg orienterade filmerna/serierna.

Sen det hela anime/manga området finns knappt på xbox, jag menar ta bara alla spel som baseras på anime/manga tex Naruto, Full Metal Alchemist och Berserk. Detta är ju inget nytt fenomen utan har ju funnits sedan nes-tiden och tidigare. Dessa spel är så fruktansvärt populära, inte bara i japan utan även runtom i väst med.

Och Mangler jag hoppas att du är ironisk, japan är en av de största marknaderna för konsoller i världen.

En av de största ja, men USA är den största, jag har väl inte påstått något annat?

1:a är usa, 2:a är japan, 3:a är Uk, men vad händer om man slår ihop hela europa då?

Jag har dock sagt att pcspel marknaden är allt annat än stor i japan, där är nog rangordningen: 1. Usa 2.Europe/Korea osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mangler
En av de största ja, men USA är den största, jag har väl inte påstått något annat?

1:a är usa, 2:a är japan, 3:a är Uk, men vad händer om man slår ihop hela europa då?

Vad händer om man slår ihop hela asien? Just det...

Visa signatur

The world is made of murderers dreams