Permalänk
Medlem

Inform UPS Guard Plus 1200VA

Jag funderar på att köpa den här upsen. Jag har bara planerat att driva min workstation (som drar väldigt mycket ström).
Jag har sen tidigare haft olika upser såsom 450VA och 500VA. Dom har funkat för mina andra datorer men aldrig orkat med att driva min ws dom första millesekunderna när relät ska slå över. Trodde först det var nätagget som tömdes på ström så fort om det blev ett litet spänningsfall när den slög över. Men köpte nytt och var samma problem. Jag har även testat att koppla dit 2st externa stora blyackar på 24Ah vardera med grova kablar. Men har nu konstaterat att det är själva upsen som inte klarar mer.
En kompis kör med en Inform 1200VA och driver 2 datorer och sitt modem, switch osv. Utan problem. Hnn körde detta i 1.5h utan problem. Jag såg att någon annan här inne nämnde just den här upsen och sa att det var totalt sämst för han inte kunde driva sin server. Den kanske drog mer effekt än vad upsen klarade av?

Vill veta om någon annan har någon erfarenhet av den här. Har googlat runt med finns inga recensioner någonstans. Jag vill egentligen satsa på en APC för jag vet att dom gör sjukt bra grejer. Men dom kostar...

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=123847&cks=ASS&assoc=588B...

EDIT:

Det blev ett inköp av en Inform UPS. Har använt den nu i flera månader utan problem. Dock tror jag inte man ska köpa den här om man ska driva mer än en normal dator. Min ligger på gränsen till att den orkar. Jag har mätt upp min dator till att dra 320W kontinuerligt (vilket inte är "normalt"). Det blir lite konstiga missljud ifrån något relä men den funkar. Använder den inte längre till min workstation utan en server som drar mycket mindre. Nu kör jag en gammal hederlig och stabil APC SmartUPS 1000VA. Ska du bara driva en normal dator räcker Informen. Kvaliteten långsidigt kanske inte är någon höjdare. Har gått fint under tiden jag använt den i alla fall. En kompis har använt en likadan under samma period utan problem också.