Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Du tycker inte att min är sorglig då?

Nä. I stort sätt alla roller som finns är övergivna eller utkastade. Cheesy värre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec

Nä. I stort sätt alla roller som finns är övergivna eller utkastade. Cheesy värre.

Inte på mitt sätt din apa ^^
Blev utkastad, inte lämnad som barn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte på mitt sätt din apa ^^
Blev utkastad, inte lämnad som barn.

Båda är ju lika illa

"Jag spelar alven Niltherionarieerëi (För att generera ett namn till en alv slår man med knuten näve på tangentbordet tills kombinationen innehåller ~90% mjuka vokaler) som blev utkastad från sin stam för <valfritt brott som han/hon inte begått, alternativt blivit bedragen av den onda killen> och nu lever ensam och söker hämnd. Det är också en vanlig karaktär till rollspel. Varför?

JO

För att om man har varit övergiven så verkar man genast vara mycket starkare som person än någon som fått kärlek. Det har lite med termen "ensam är stark" att göra. Dessutom (mest för papper+penna eller lajv) så slipper man ju skriva en bakrund för hela sin familj, och det är ju alltid bra. Familj brukar alltid avslöja sig senare i form av någon minst lika cheesy profetia eller att ens mamma är <insert valfri osannolik mamma>. Ja, ni fattar. Alla roller är direkt tagna ifrån "Robin Hoods nya äventyr".

Permalänk
Medlem
Citat:

Problemet är bara att ~90% av alla karaktärer i rollspel är barn vars föräldrar blev dödade av orcher, så nu hatar karaktären orcher och vill döda alla han ser. Det är verkligen den absolut SÄMSTA bakrund man kan skriva till en karaktär. Det finns inget sätt man blir tagen på allvar om man har en sån karaktär (skulle väl vara i WoW då). Antingen det, eller ett barn som hittades i <insert plats med mystisk bakrund, alternativt stor stad> av <insert präst, mystisk kvinna eller en vapenmästare, beror på vilken klass karaktären har> som sedan uppfostrade honom/henne <insert "som sin egen son" eller "som en slav">.

Om någon nu kommer citera mig för att skriva "det är faktiskt en bra bakrund, jag har skrivit en liknande" så kommer jag skratta åt er hänsynslöst.

Det är faktiskt en bra bakrund, jag har skrivit en liknande.

Puss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -ymer-
Det är faktiskt en bra bakrund, jag har skrivit en liknande.

Puss

http://pixyland.org/peterpan/photo_closeups_pp1.htm
Den här killen spelar också WoW på RP-server

Permalänk
Citat:

http://pixyland.org/peterpan/photo_closeups_pp1.htm
Den här killen spelar också WoW på RP-server

Visst, jag blev utkastad, hade bra uppväxt, fin familj och normalt liv, blev bara utkastad sen

Permalänk
Medlem
Citat:

Visst, jag blev utkastad, hade bra uppväxt, fin familj och normalt liv, blev bara utkastad sen

Varför?

Permalänk
Citat:

Varför?

Flera anledningar, först var jag inte genomsnittsprästen (öl och för mycket kvinnor). Inom kyrkan sågs jag allmänt ner på fast jag var "waljd and crejzy" så jag brydde mig inte.

Sen en dag när jag blängde runt i Stormwind såg jag en av mina mästare, hålla på med någon konstig rit med ett lik i en mörk bakgränd (namn Ataris, han finns på vår server och RP:ade sig in i min story).

Jag rapporterade detta till Högsta hönset i kyrkan som självklart inte trodde på detta.
Ataris fick reda på detta och såg till att jag blev utsparkad. När jag sökte mig iväg från Stormwind attackerade han mig och förbannade mig. Minns inget mer.

Vaknade upp vid Northshire Abbey (vid floden) helt dyngsur av en ung Paladin (numera min flickvän). Vi questa runt och flim flum.

*bla bla*

Vid senare tillfälle besatte han min flickvän och vi fick driva ut honom ur henne, vet ej varför han gjorde detta men hämnd kanske?

Efter ett tag började jag minnas det mesta och nu är det bara små luckor kvar.

-kraftigt förkortad och slarvigt skriven-

Permalänk
Medlem
Citat:

Flera anledningar, först var jag inte genomsnittsprästen (öl och för mycket kvinnor). Inom kyrkan sågs jag allmänt ner på fast jag var "waljd and crejzy" så jag brydde mig inte.

Sen en dag när jag blängde runt i Stormwind såg jag en av mina mästare, hålla på med någon konstig rit med ett lik i en mörk bakgränd (namn Ataris, han finns på vår server och RP:ade sig in i min story).

Jag rapporterade detta till Högsta hönset i kyrkan som självklart inte trodde på detta.
Ataris fick reda på detta och såg till att jag blev utsparkad. När jag sökte mig iväg från Stormwind attackerade han mig och förbannade mig. Minns inget mer.

Vaknade upp vid Northshire Abbey (vid floden) helt dyngsur av en ung Paladin (numera min flickvän). Vi questa runt och flim flum.

*bla bla*

Vid senare tillfälle besatte han min flickvän och vi fick driva ut honom ur henne, vet ej varför han gjorde detta men hämnd kanske?

Efter ett tag började jag minnas det mesta och nu är det bara små luckor kvar.

-kraftigt förkortad och slarvigt skriven-

Ah, det är också en variant på temat "oskyldigt dömd" och "osannolik mamma". Det vill säga att han mästaren som man trodde var snäll visade sig vara ett as. Tvärtom är också vanligt, att någon man trodde var ond visade sig vara ens mamma (som i exemplet några inlägg upp). Tyvärr alltså, det är en stereotyproll det med

Finns det ingen som spelar typ "Ataris, helt normal krigare uppväxt med och av sina föräldrar, bor i barackerna, har inga konstiga minnen från sin barndom, är inte ovän med någon högt uppsatt, och är helt jävla normal"? Jag tror jag nästan måste skapa en sån karaktär bara för att.

Observera att jag inte har något emot rollspelare, men jag har varit i kontakt med lite för många dåliga lajvare så min toleransnivå är lite nedsatt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ah, det är också en variant på temat "oskyldigt dömd" och "osannolik mamma". Det vill säga att han mästaren som man trodde var snäll visade sig vara ett as. Tvärtom är också vanligt, att någon man trodde var ond visade sig vara ens mamma (som i exemplet några inlägg upp). Tyvärr alltså, det är en stereotyproll det med

Finns det ingen som spelar typ "Ataris, helt normal krigare uppväxt med och av sina föräldrar, bor i barackerna, har inga konstiga minnen från sin barndom, är inte ovän med någon högt uppsatt, och är helt jävla normal"? Jag tror jag nästan måste skapa en sån karaktär bara för att.

Observera att jag inte har något emot rollspelare, men jag har varit i kontakt med lite för många dåliga lajvare så min toleransnivå är lite nedsatt.

Lathanor är min karaktär, som under sin pebertet upptäckte att han hade en förmåga att kunna komun icera med naturen. Detta ledde dock inte till mycket mer än att han nu som vuxen, tillsammans med sin syster Mystii gett sig ut i världen utanför alv-världen för att se resten av de olika natur-typer som finns, Inga mörka minnen, bara ett och annat bråk med syster/familj under uppväxt, dock inte något som man inte växer ifrån.
Latharnor vill se de "onda" raserna, då han inte tror att dessa är så onda som de målas upp.

Är jag gokänd Icetec? ;P

Permalänk
Citat:

Jag trodde inget om honom, han var bara en tränare? Jag ogillade honom lite också eftersom han inte gillade min stil här i livet. Efter allt detta har jag begrundat vad som hänt och insett att prästerskap inte var någe kul. Slut! En liten event får ju hända under ens liv!

Paladinen min (gölfriend) har en helt vanligt uppväxt. Inte hänt henne något speciellt förutom när Ataris besatte henne. =/

Men vad händer INTE i World of Warcraft liksom?
De flesta spelare är ju uppväxta i första kriget, så inte oväntat att de blivit föräldralösa.

Kom ihåg att mer än hälften av Lordaerons befolkning dog, tror det var 3/5 faktiskt.

Permalänk
Medlem

Om man ska göra en intressant karaktär ska man göra en som är så lite speciell som möjligt, istället för tvärtom. Även om det är en fantasyvärld så är det lite suspekt med konversationer som

"Har du några föräldrar..?"
"Nej.. Dom dog när jag var liten och orcher dödade dom.."
"Jag vet hur det känns.. Min pappa blev uppäten av en drake när han var ute och letade efter en skatt... Men jag hämnades på draken genom att döda den"
"Var det svårt?"
"Jaa.. Ganska"
"Kan tänka mig det.. Det var lite klurigt när jag invaderade ett helt slott med ogres också"
"Jo, det är svårt att anfalla slott.. Min mormor intog ett förut"

Osv. Ni fattar nog vad jag menar. Det är mycket roligare att "träffa" någon som INTE är så jävla speciell med alviska halsband och drakfjäll och magiska-svärd-som-inte-ser-så-speciella-ut-som-jag-ärvde-av-min-pappa och gud vet vad.

Permalänk
Citat:

Om man ska göra en intressant karaktär ska man göra en som är så lite speciell som möjligt, istället för tvärtom. Även om det är en fantasyvärld så är det lite suspekt med konversationer som

"Har du några föräldrar..?"
"Nej.. Dom dog när jag var liten och orcher dödade dom.."
"Jag vet hur det känns.. Min pappa blev uppäten av en drake när han var ute och letade efter en skatt... Men jag hämnades på draken genom att döda den"
"Var det svårt?"
"Jaa.. Ganska"
"Kan tänka mig det.. Det var lite klurigt när jag invaderade ett helt slott med ogres också"
"Jo, det är svårt att anfalla slott.. Min mormor intog ett förut"

Osv. Ni fattar nog vad jag menar. Det är mycket roligare att "träffa" någon som INTE är så jävla speciell med alviska halsband och drakfjäll och magiska-svärd-som-inte-ser-så-speciella-ut-som-jag-ärvde-av-min-pappa och gud vet vad.

Du kan iaf inte tagga mig som en sådan!

Jag är rätt... normal iaf.
Visst, jag var fotsoldat i andra kriget men det var väl alla? ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

---massa snack om att * bakgrund suger---

Nu vet jag iofs inte hur pass du hänger med i historian bakom wow, men för fem år sedan (wow-tid) så var det krig tvärs över hela världen, i stort sett överallt streds det. Hur tror du detta påverkar bakgrunden? Majoriteten har ju sårade/skadade familjer efter detta krig, HELA alvsamhället brakade ihop, dom flydde ifrån sin hemplats.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Nu vet jag iofs inte hur pass du hänger med i historian bakom wow, men för fem år sedan (wow-tid) så var det krig tvärs över hela världen, i stort sett överallt streds det. Hur tror du detta påverkar bakgrunden? Majoriteten har ju sårade/skadade familjer efter detta krig, HELA alvsamhället brakade ihop, dom flydde ifrån sin hemplats.

Fem år sen, ja. Alla karaktärer i WoW är åtminstone 20+, så att ens föräldrar dog när man var liten och man har levt med någon annan funkar ju ändå inte. Eller jo, det funkar ju uppenbarligen eftersom att ~alla kör med liknande historia.

Permalänk
Medlem

Nu skall du inte vara så bitter Icetec.

Låt alla ha sin historia

Permalänk
Citat:

Fem år sen, ja. Alla karaktärer i WoW är åtminstone 20+, så att ens föräldrar dog när man var liten och man har levt med någon annan funkar ju ändå inte. Eller jo, det funkar ju uppenbarligen eftersom att ~alla kör med liknande historia.

Det har ju varit krig de senaste 30 åren i princip!

Permalänk
Medlem
Citat:

Det har ju varit krig de senaste 30 åren i princip!

Det var väl nästan helt lungt mellan WC2 och WC3. Det väl iomed WC3 som kriget började och slutade. Sen 5 år efter det så börja WoW.

Eller ?

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu är det här lite offtopic, men sittuationen i wow är nästan jämnförbar med kosovo, alla där har nån släkting eller nära som dött i krig, varför kan inte något liknande fungera i den sargade värld wow är?
* edit: det senaste storkriget med Burning Legion var för ca 5 år sedan i Azeroth.

Visa signatur

(\_/)
(")-(")

Permalänk
Medlem

är det bara jag som inte får upp realmen i listan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
är det bara jag som inte får upp realmen i listan?

ta det i den stora wow-tråden. Men ja, world server ska tydlige nvara nere.

Visa signatur

(\_/)
(")-(")

Permalänk
Medlem

http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-server-sta...

Blev lite skraj då ja nyss testa och logga in (innan ja läste realm status) och inte fick fram någon karaktär, trodde min hade blivit bortagen

Bara och vänta.

Visa signatur

//Gelantious

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-server-sta...

Blev lite skraj då ja nyss testa och logga in (innan ja läste realm status) och inte fick fram någon karaktär, trodde min hade blivit bortagen

Bara och vänta.

Jävla fransmän.

Permalänk
Medlem

har ni fått fram servern än? för nu har jag frame alla servrar att välja UTOM earten ring:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Ett tips: ni som spelar warlock, dölj det för ni är igentligen inte välkomna i ett öppet samhälle, ni ska smyga med era kunskaper.

Kan bidra med ett event som jag drog igång för mitt guild, tror det var en månad sedan i samband med att jag ville speca om mina talents. Det tog fem timmar, resulterade i att guildleaderns char dog, guildet är halvt splittrat och nu när vi lyckats återuppliva honom så litar ingen på honom eftersom det är en warlock som hjälpt oss.

(och en massa text)

Jag kan faktiskt inte komma på varför du citerade mig med det där? Orkade tyvärr inte läsa historien heller (eller vad det nu var) pga lathet och ointresse.

Som jag förstått så går RP-servrarna ut på att man ska leva sig in i sin karaktär som om det vore ens alterego i digitalt format. Jag hade dessa tankar kring spelet innan det släpptes.. Till exempel: "Ahh jag ska ta det lugnt och fiska vid en brygga i det stilla Teldrassil, och se hur vågorna böljar. På eftermiddagen kanske jag ska plocka bär och jaga en björn, eller överfalla ett troll med min kumpan." Upptäckte att detta tyvärr inte var något för mig, mer än när man ville ta det lugnt från vanliga uppdrag.

För mycket rollspelande får mig att bli uttråkad bara, men ibland kan det vara underhållande en kort stund. RP och vanligt spelande är en fin kombination.

När jag skapade min första shaman så rollspelade jag på egna regler. Hade precis fått tillgång ghost wolf och tyckte jag såg grym ut. Låtsades då att jag var en predator som jagade rådjur och strövade omkring i vildmarken. Sen tröttnade jag och spelade "som vanligt".. detta är ungefär det närmaste jag kommit rollspelande.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
har ni fått fram servern än? för nu har jag frame alla servrar att välja UTOM earten ring:(

Nej.
Fransmännen har maintainance aka kaffepaus med baguetter på vår bekostnad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D

Som jag förstått så går RP-servrarna ut på att man ska leva sig in i sin karaktär som om det vore ens alterego i digitalt format.

Ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Jag kan faktiskt inte komma på varför du citerade mig med det där? Orkade tyvärr inte läsa historien heller (eller vad det nu var) pga lathet och ointresse.

Som jag förstått så går RP-servrarna ut på att man ska leva sig in i sin karaktär som om det vore ens alterego i digitalt format. Jag hade dessa tankar kring spelet innan det släpptes.. Till exempel: "Ahh jag ska ta det lugnt och fiska vid en brygga i det stilla Teldrassil, och se hur vågorna böljar. På eftermiddagen kanske jag ska plocka bär och jaga en björn, eller överfalla ett troll med min kumpan." Upptäckte att detta tyvärr inte var något för mig, mer än när man ville ta det lugnt från vanliga uppdrag.

warlock-delen gällde inlägget innan ditt. Du frågade vad vi gjorde när vi inte questade, trodde du syftade på en rp-spelare generellt och inte just swec-guildet. Så jag svarade med vad vi tex har gjort i mitt guild.

Visa signatur

(\_/)
(")-(")

Permalänk
Medlem

The time is currently 23:13 (Paris time). Unfortunately the current issue affecting Earthen Ring is still ongoing. And although our technical staff are working hard to resolve this issue the realm will not be back online before tomorrow morning at the earliest.

Thank you for your patience.

---------------------------------------------------------------------

Blir inge spelande på E R idag inte.

Visa signatur

//Gelantious

Permalänk
Medlem

Jävla fransmän! Hur går det med Raulus guild nu då?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
The time is currently 23:13 (Paris time). Unfortunately the current issue affecting Earthen Ring is still ongoing. And although our technical staff are working hard to resolve this issue the realm will not be back online before tomorrow morning at the earliest.

Thank you for your patience.
..............

Rent skruvade är dom, efter dom postade meddelandet ovan så tog det en halvtimme så posta dom detta:

Earthen Ring is available to play once again

jaja, skit samma.

Visa signatur

//Gelantious