Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

lvl 90 Sorc
lvl 85 pala

Permalänk
Medlem

mitt acc är addee eller kanske 3 e på slutet ska kolla när jag kommer hem
lvl 89 pala
lvl 92 sorc, snart 93

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

en lvl 85 barbarian whirlwind
och en mf sorc och 2 paladins som jag aldrig spelar med

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

lvl 91 fire/cold sorc
lvl 89 hammerdin (tog 3 dagar att lvla till 89)
lvl 86 javazone
lvl 84 bonenecro
lvl 81 cold/light sorc (kanske bortagen)
lvl 79 baba
lvl 74 druid (ska ta borts sen)
och en assa trapper som är lägre lvl. ca 70 tror jag

dock används INGEN av dessa charsen då jag spelar WoW istället nu.

Permalänk

Hej, jag blev nyligen sugen på att börja spela igen men upptäckte genast hur otroligt lång tid det jag kommer behöva att komma någonstans...

Så jag undrar: Finns det någon sorts fusk eller typ "save games" som jag kan använda istället för att spela mig hela vägen upp till typ lvl 50+?. Observera att jag inte är en ond människa, jag tänkte spela singleplayer och inte sabba för andra.

Vet någon om det kunde funka att använda en annans save-file?

Permalänk
Medlem

Vad är en Tal Amu värd ?
Skulle behöva en sån..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XiruN
Vad är en Tal Amu värd ?
Skulle behöva en sån..

En pul runa typ. Går säkert att få den för mindre.

Permalänk
Medlem

jag har en merc med tal rashas hatt och sen ett "stone" rune ord med 2342 i defence på 89 merc, han har 75 res i hell och med defience auran som han har har han ca 13000 def, han tål hur mkt stryk som hellst! stone har bra hitt recovery oxå så han kan life steala öven när tex kossor piskar på han rejält! fast som alltid så dör han av iron maiden... sen själv klart insight på polearmen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För er som inte vet så ska iaf en ny patch komma på Måndag! Alltså 1.11
Dom har själva skrivit det officiellt på deras sida

http://www.battle.net/

Många som tror att det kommer en helt ny akt också.
http://img165.imageshack.us/img165/1902/copyofscreenshot1654b...
Står Hell Tower på bilden så det kanske kommer iaf en ny level. Bilden är inte på deras officiella sida så den kanske är fejk?

Läs på b.net forumet för mer info

Permalänk
Medlem

Har någon sett att v1.11 är på väg att komma ?

www.battle.net

blir kul att se !

fan onix han 1 minut före

Permalänk
Medlem

hmm ska bli mycket intressant

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem

detta var stort, hoppas de ressetar laddern också nu:D

Permalänk
Medlem

hmm, vad för nytt kommer den föra med sig då? trodde 1.10 var final? tydligen inte, hoppas man inte måste göra nya gubbar igen för att dom börjas suga i nya patchen
skulle vara trevligt med en ny bana

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen det blir ladder restart och att dom fixat ett bra anti-cheat program Får ju iaf slippa bottarna för ett tag.

Blir nog D2 24/7 för många nästa vecka

Permalänk
Medlem

Är inte reziarfg den snubben som blizzard har sagt finns redan men ingen har hittat han? Eller har jag bara missuppfattat det

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad är en Tal Amu värd ?
Skulle behöva en sån..

du kan få en gratis av mej om du vill..

En ny patch! va gott! ska bli intressant.. kommer den på månda? lär ju bli en del D2 nästa vecka isf! Men trist att nollställa ladder. kör ju bara ladder och har en hel del grymma saker! aja vi får vänta och se..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _7thSon_
du kan få en gratis av mej om du vill..

En ny patch! va gott! ska bli intressant.. kommer den på månda? lär ju bli en del D2 nästa vecka isf! Men trist att nollställa ladder. kör ju bara ladder och har en hel del grymma saker! aja vi får vänta och se..

Tack, väldigt snällt av dig men.. Kunde du inte sagt det lite tidigare !?
Jag har precis tradat bort en pul mot en tal amu..

Permalänk
Medlem

då kan jag få den gratis istället

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem

jag är lite okunnig inom området, men innebär en ny patch att min gubbe försvinner med andra ord?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

vad jag vet så försvinner dom inte..däremot kan den försvinna om dom kör en ladder res. om du nu kör ladder altså

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack, väldigt snällt av dig men.. Kunde du inte sagt det lite tidigare !?
Jag har precis tradat bort en pul mot en tal amu..

ajdå.. d va ju syn.. har tyvärr inte sett ditt inlägg tidigare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
då kan jag få den gratis istället

javisst.. så fort ja blir av me Realm Down

Citat:

vad jag vet så försvinner dom inte..däremot kan den försvinna om dom kör en ladder res. om du nu kör ladder altså

Hur troligt e de att de gör d? Skulle ju va lite syn på alla grejer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _7thSon_

javisst.. så fort ja blir av me Realm Down

nice.. mitt acc name är *myrus

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ladder gubbarna försvinner inte .. dom blir nerflyttade till non ladder (om det blir ladder reset)

Visa signatur

• Corsair Obsidian 800D • i7 920 @ 4.0GHz • Radeon 5870 • Asus P6TD DELUXE • Corsair 6GB 1600MHz PC3-12800 • Intel X25-m 80gig • Dell U3011 •

Permalänk
Medlem
Citat:

nice.. mitt acc name är *myrus

ok ja kontaktar dej så fort ja e inne på b-net igen.. förresten, ladder el non-ladder? ja kör ladder!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ultroz
ladder gubbarna försvinner inte .. dom blir nerflyttade till non ladder (om det blir ladder reset)

ok tack!

Permalänk
Medlem

_7thSon_ ladder här också

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag behöver hjälp.
Det är såhär att jag har aldrig använt en necro, men nu vill jag testa på det
Jag vill vara en sorts necro när man återupplivar massa monster och så.
Och då undrar jag,

Vilka skills ska jag ta på ?
Ska man använda nån curse?
Ska man ha någon golem isf, vilken?

Permalänk
Medlem

Tja, en standard PvE Skelliemancer brukar se ut ungefär så här:

20 Raise Skeleton
20 Skeleton Mastery
20 Corpse Explosion

Sen en poäng i resten av summon-trädet, mer efter behag (fler Revives, mer Summon resist, bättre golem, vad man nu vill ha)

1+ poäng i Amplify Damage, valfritt i resten av curseträdet. Attract är bra för dina skeletts överlevnad (gör så att andra monster attackerar det cursade monstret istället för dina skelett), Decrepify är bra mot bossar (mindre bra som main curse, -50% phys resist jämfört med Amps -100%, men -speed är viktigt mot Act bossar som gör extra skada mot summons om jag minns rätt), Dim Vision är bra mot ranged.

Sen kan man bygga upp lite Bone Armor om man vill, blir bra med poäng över mot slutet. Sätt poängen i Bone Prison istället för Armor, synergin funkar bättre och Bone Prison kan vara användbart emmelanåt. Eller använd Marrowwalk-buggen.

Du vill ha en Might-Merc, inget annat kommer i närheten. Ha inga curse-items på honom (Ingen Reapers toll tex) så att han inte skriver över dina curses.

Clay Golem räcker för det mesta till, han dör sällan i och med att anfallare sprids ut över hela din arme. Fire Golem funkar också bra, men han drar till sig lite mer uppmärksamhet med sin Holy Fire-Aura (vilket man kanske vill, så att ens skelett får jobba ostört). Iron Golem om du har nåt bra att skapa den av.

Permalänk
Medlem

jag kör 20 på skellie och skellie master o resten på bone spirit, funkar mkt bra, man får ändå bra golem och ca 10-11 reviwes med + to all skills grejer eller charms med tex summon skill, funkar bra! sen amplify dmg och might merc så kuttar dom på bra, mercen ska ha insight runord så kan du mata spirits i det oändliga....clay golem slöar ned monster och har mest liv i hell så han håller bra! andvänd alltid corpse explosion den är mkt bra! monstrerna rasar som furor och är helt överlägsen i cowruns, har aldrig sett cows dö så snabbt i samma mängd

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

_7thSon_ ladder här också

de e rätt.. enda man kan spela nuförtiden!

Permalänk
Medlem

Jeu grabbers, ny patch då. Borde vi inte samla ihop ett gäng och spela nonstop så långt vi bara kan så fort det går igång igen?

Jag kan nog tala för både mig och onix när jag säger att vi är på helhjärtat.

Priva mig om MSN så kan jag försöka ordna det hela på något sätt.

Visa signatur

O.C., OTH, Lost, Prison Break, PMR, PMRUK, Supernatural, Surface, Invasion, Joey. Känns som om jag glömt något.