Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrGramse
Borde vi inte samla ihop ett gäng och spela nonstop så långt vi bara kan så fort det går igång igen?

ja e på!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chaldan
Tja, en standard PvE Skelliemancer brukar se ut ungefär så här:

20 Raise Skeleton
20 Skeleton Mastery
20 Corpse Explosion

Sen en poäng i resten av summon-trädet, mer efter behag (fler Revives, mer Summon resist, bättre golem, vad man nu vill ha)

1+ poäng i Amplify Damage, valfritt i resten av curseträdet. Attract är bra för dina skeletts överlevnad (gör så att andra monster attackerar det cursade monstret istället för dina skelett), Decrepify är bra mot bossar (mindre bra som main curse, -50% phys resist jämfört med Amps -100%, men -speed är viktigt mot Act bossar som gör extra skada mot summons om jag minns rätt), Dim Vision är bra mot ranged.

Sen kan man bygga upp lite Bone Armor om man vill, blir bra med poäng över mot slutet. Sätt poängen i Bone Prison istället för Armor, synergin funkar bättre och Bone Prison kan vara användbart emmelanåt. Eller använd Marrowwalk-buggen.

Du vill ha en Might-Merc, inget annat kommer i närheten. Ha inga curse-items på honom (Ingen Reapers toll tex) så att han inte skriver över dina curses.

Clay Golem räcker för det mesta till, han dör sällan i och med att anfallare sprids ut över hela din arme. Fire Golem funkar också bra, men han drar till sig lite mer uppmärksamhet med sin Holy Fire-Aura (vilket man kanske vill, så att ens skelett får jobba ostört). Iron Golem om du har nåt bra att skapa den av.

Tack för den guiden, eller vad man ska kalla det
Lärde mig mycket av den.

Permalänk
Medlem

jag e me på dy vet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _7thSon_

ja e på!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rixard
jag e me på dy vet

PM:a om MSN, om det är möjligt. Nu går jag och lägger mig.

Visa signatur

O.C., OTH, Lost, Prison Break, PMR, PMRUK, Supernatural, Surface, Invasion, Joey. Känns som om jag glömt något.

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara för mig varför jag inte med dessa speccs kan köra LoD.
Jag har en AMD 3400 med 2 gig internt och ett x800pro grafikkort. Allt bara hackar och segar när jag skall röra mig. Någon som kan ha en aning om vad detta beror på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KORP3N
Någon som kan förklara för mig varför jag inte med dessa speccs kan köra LoD.
Jag har en AMD 3400 med 2 gig internt och ett x800pro grafikkort. Allt bara hackar och segar när jag skall röra mig. Någon som kan ha en aning om vad detta beror på.

När du installerar D2 så får du testa skärmen o grafikkortet, då får du 2 val att välja på sen hur du vill spela D2, med direct 3d eller direct draw. För att ändra val där gå in i diablo 2 mappen och leta upp efter filen D2VidTst den har en fin liten icon, sen kör du om testet och väljer det andra alternativet...

Edit: Ska det komma en ny patch iom att servern restartas? info plz.

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem

japp det kommer en ny patch...det är inget datum satt men det är högst troligt nu eftersom dom ska restarta

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Avstängd

nån mer än jag som inte kan connecta till europe servern nu?

edit: funkar tydligen nu

Permalänk
Medlem

Äntligen en ny Patch! Hoppas att det kommer att bli många nya saker att pula med.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk

Jag är helt klart på att köra ett gäng när patchen kommer, med nya chars givetvis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrGramse
Jeu grabbers, ny patch då. Borde vi inte samla ihop ett gäng och spela nonstop så långt vi bara kan så fort det går igång igen?

Jag kan nog tala för både mig och onix när jag säger att vi är på helhjärtat.

Priva mig om MSN så kan jag försöka ordna det hela på något sätt.

räkna med mig.

Permalänk
Medlem

Jag är på ska beställa det direkt, vet någon när den släpps?

Permalänk
Avstängd

Raditz du kan väl fråga din bror Kakarot AKA Goku om det?

Permalänk
Medlem

"All Diablo 2 Realms will be down for maintenance Monday, August 1st from 10:00am to 2:00pm, Pacific Daylight Time."

Antagligen släpps patchen efter dom fått upp alla realms.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dark Camui
Raditz du kan väl fråga din bror Kakarot AKA Goku om det?

vem är det?

Permalänk
Medlem

Alla som e på kan ju posta sin msn här så lirar vi imorrn!
min e: samuelhedengren@msn.com bara att adda om ni är sugna på att spela!

Permalänk
Medlem

SoJ-hysteri

Har inte spelat d2 på ett tag men var inne och spelade på SCL en stund förut.
Såg ett game där en kille erbjöd fem Ist för två SoJs. Det verkade ju kanonbra tyckte jag, vad jag kunde minnas så var en SoJ värd ca Ist+um/mal. Så jag tradade bort mina stenar.

Snart ser jag hur många games som helst där folk ät ute efter SoJs, och betalar hur mycket som helst.
Vad är det som händer?

Permalänk
Medlem

vad jag vet är en soj fortfarande värd ca ist+mal, men det var nog 2 veckor sen jag spela, och inflationen har varit sjuk senaste tiden:(

därför jag nog inte kommer ta upp mitt d2ande igen fören en realm restart

Permalänk
Medlem

kommer bli kul, ska spela direkt efter jag kommer hem efter jobbet och tjejen, kanske nya patchen kommit då?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

gramse och onix: jag är på

Permalänk
Medlem

"Diablo: This server will be shutting down in 10 minutes"

Får hoppas att patchen kommer direkt efter alla realms är uppe igen.

EDIT:

Haha alla är som galna i chatten

Många svenskar som är inne, är i chatten -9 aldrig varit så många på länge

EDIT:

Där dog den.

Permalänk
Medlem

där dog den som sagt ... när kommer det upp igen någon som vet?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
där dog den som sagt ... när kommer det upp igen någon som vet?

rykterna säger runt 23:00 nåra som e på att lira eller? nu har den långa väntan börjat! Detta är ju värre än självaste julafton!

Permalänk
Medlem

Det är 7st från swec som har skrivit upp sig iaf. Skulle vara kul om vi fick ihop ett fullt game.

1. ONiX (/w *mattias_onix)
2. Gramse (/w *gramse)
3. _7thSon_ (/w *7thSon)
4. Rixard
5. Guybrush_Robert
6. Xirun (/w *lejnad)
7. Sebbey (/w *bjurre-boeg)
8. _7thSon_ bror (/w *wakaz-lad)

Permalänk
Medlem

onix: hm hur gör vi innan? mötas i swec kanal som sist :)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbey
onix: hm hur gör vi innan? mötas i swec kanal som sist :)?

Skapa du en kanal så får vi se om folk kommer dit.

Permalänk
Medlem

ja stog på listan.. mitt b-net acc är *7thSon
brorsan e me oxå om d finns plats *wakaz-lad

va e de för kanal ni snackar om?

Permalänk
Medlem

Logga in på Battle.net den laddar ner en patch!

EDIT:

En IRC kanal. La till din bror i listan.

EDIT:

Efter installerat 1.11 så kan ni läsa om alla ändringar i patch.txt i D2 mappen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Logga in på Battle.net den laddar ner en patch!

EDIT:

En IRC kanal. La till din bror i listan.

EDIT:

Efter installerat 1.11 så kan ni läsa om alla ändringar i patch.txt i D2 mappen.

Gott.. om nån hoppar av har ja en polare till som gärna e me!

asså.. fattar fortfarande inte.. irc kanal? en förklaring till n00ben tack

EDIT: Ja kommer inte in på diablo efter ja har installerat patchen! kan de bero på att ja kör d2loader?

Permalänk
Medlem

Eftersom alla realms är nere till 23:00 så kommer ingen in.