Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband
Jag drog iväg på en liten utforskningsutflykt. Hittade en horde-by och lite invånare. För att jag skulle få komma där ifrån levande tvingade dom mig att konvertera till black light. Så nu är jag bosatt rätt så nära den svarta ljuspelaren i en väldigt fin liten by

Hur konverterar man till onding? Jag försökte be vid det ljusa templet, men då stod det att jag inte hade någon diety. :/

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamcha
Hur konverterar man till onding? Jag försökte be vid det ljusa templet, men då stod det att jag inte hade någon diety. :/

LÄs texterna som ligger på altaret under ljuspelaren.

Kan någon tala om hur mycket skills det behövs för att kunna bygga hus? Just nu verkar det som om jag bara kan göra mallets, plankor shafts m.m.

JAg hittade också en Pottery jar som jag försökte laga mat i, men det blir ju aldrig någon stuvning av det.

Likadant står det inget om kvalitet på maten när jag högerkickar på jaren och tar examine.
Står bara att det är en hardened jar and its very hot? Jaren har QL 1.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

hm, ska man verkligen göra MAT i en jar?

du ska forma lera (clay) till en clay bowl, sedan bränna den med mat i.
tar runt en timme.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Men, mer än jag som inte kan logga in nu?

Gick bra innan... jag som värmer mat.

Permalänk
Medlem

Persson78: det blev nått fel, Notch kunde dra till datorn och fixa det men en kille som heter Rolf fixade/fixar det just nu

Permalänk

Mmm, serverrestart tydligen.

Edit: Funkar nu ja.

Permalänk
Medlem

Har vandrat lite nu och hittat clay, nu måste jag bara hitta lite iron. Men det finns en massa berg så det ska nog inte vara något problem

Andra stället jag var på hade clay/iron/tin. hittade inte tillbaks dit dock efter att jag blev pkad. Men jag kan en väg dit måste bara gå till ljuset först, Ska bara checka om man kan hitta iron i denna dal. Verkar mycket mer fridfullt hära

Permalänk

ja tänkte på en sak. På screenshotsen på wurms hemsida så är vattnet värsta snyggt. Men när jag spelar så är det bara en helt färg över hela vattnet, som blinkar när jag tittar runt. Vem är sanningen, screensen eller jag?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pirateKING
ja tänkte på en sak. På screenshotsen på wurms hemsida så är vattnet värsta snyggt. Men när jag spelar så är det bara en helt färg över hela vattnet, som blinkar när jag tittar runt. Vem är sanningen, screensen eller jag?

Kolla i options kanske.... sluta nu skriva här o kom o hjälp till lite

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av persson78

Kolla i options kanske.... sluta nu skriva här o kom o hjälp till lite

jag sa ju det igår. jag jobbar, och ikväll kommer flickan så jag kan inte vara med föräns på torsdag kväll typ (1 vecka). sorry mate hade gärna varit med. hade så jävla roligt igår

Permalänk
Citat:

jag sa ju det igår. jag jobbar, och ikväll kommer flickan så jag kan inte vara med föräns om torsdag kväll typ (1 vecka). sorry mate hade gärna varit med. hade så jävla roligt igår

Missade det, såg iofs att du skrev ses om en vecka men trodde du skoja.

Permalänk
Sötast
Citat:

http://www.wurmonline.com/screenshots/ultrawater.jpg

Den såg jag just, galet snyggt... kanske ska vara så, men blir blinky blinky istället?
jag drog ner inställningarna en hel del, då försvinner blinky så får du iafl transparent vattenfärg.

Men gawd vilken screenie =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
http://www.wurmonline.com/screenshots/ultrawater.jpg

Den såg jag just, galet snyggt... kanske ska vara så, men blir blinky blinky istället?
jag drog ner inställningarna en hel del, då försvinner blinky så får du iafl transparent vattenfärg.

Men gawd vilken screenie =D

Ja drog ner inställningarna max, så nu ser ja ner på botten. mycket bra om man letar saker. Lera t.ex.

Permalänk
Medlem

Om vattnet blir enfärgat eller blinkar så stäng av GLSD Advanced Shaders (eller nått) i Advanced Options.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

GLSl Shading klarar inte ATI kort så bocka ur den rutan om vattnet är blå/grönt och bara blinkar.

EDIT: GLSL heter det ju...

Permalänk

Det gick bra i början, men sedan började Hama (eller vad han nu hette) sno kryddor ur elden så att vi inte fick mat, och sen sprang alla iväg.

I give up, folk vägrar sammarbeta.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Gick inte så lätt som du trode då random....

Permalänk
Medlem

Nej juste random "rullstolen" persson

Permalänk
Medlem

Random, gå o grina lite mer, jag tog tillbaka mina bowls som jag hade gjort, och det var inte nånting i dom.

Permalänk
Medlem

Hehe det är lite kul, är precis som det skulle bli i verkligheten, bara kaos Jag ska köra lite själv, men problemet är att man bara har 2 i skills på hot cooking trots en massa matlagning. Får försöka förstå hur skillsen i det går upp eftersom det verkar som man måste laga speciella kombos eller något skumt.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem

Vad gör alla nu egentligen? Alla har typ splittrats eller sluta spelat Jag vet inte vart jag är, lär få göra suicide för att hitta folk

Permalänk

Började gå mot ljuset, men hamnade i bergen = ett helvete!

Men ska väl komma dit ngn gång. Får väl fortsätta mitt otackasamma foragearbete för mig själv o utöka med lite matlagning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
LÄs texterna som ligger på altaret under ljuspelaren.

Kan någon tala om hur mycket skills det behövs för att kunna bygga hus? Just nu verkar det som om jag bara kan göra mallets, plankor shafts m.m.

JAg hittade också en Pottery jar som jag försökte laga mat i, men det blir ju aldrig någon stuvning av det.

Likadant står det inget om kvalitet på maten när jag högerkickar på jaren och tar examine.
Står bara att det är en hardened jar and its very hot? Jaren har QL 1.

Du måste nog ha kring 5 för att kunna bygga hus, välj mallet eller hammare och högerklicka där du vill bygga. Plan building.

Potteryjar kan du bara ha vatten i, inte mat.

Potterybowl kan du ha mat i, lägg en sån i en eld, lägg i fisk nåt bär eller nån krydda. När det är färdigt så står det "casserole"

Frying pan kan du ha mat i - | | - färdigt så står det steak.

Kvaliteten på maten ser du så här, open fire, framför bowl eller steak så är det ett plus ifall du lagt i mat, klicka på plus, då kommer maten fram, casserole eller steak, högerlicka och välj examine.

Synd om alla er som var med och byggde upp swecbyn...nu har ni blivit utkastade och ledarna har roffat åt sig av allt erat hårda arbete...Kanske ni borde starta ett uppror å sätta ledarna på plats? Är ni nog många så lär inte ledarna ha någon chans...Bara en liten tanke...

Permalänk

Nej, jag orkar inte köra mer med oseriösa spelare.

Jag kör med en kompis istället, bara jag och han.
även om något krisar sig så är det värsta som händer att vi inte arbetar på några minuter... inte som det annars blir, så fort det blir en kris så vägrar alla andra arbeta, istället ger dom upp och går sin egen väg.

midiland - visserligen, men vad ska vi göra? vi vet inte ens vad dom ligger.
och sen är vi inte så många heller. Men visst, tio pers som konstant är online tills dom ger oss lite grejer hade ju funkat. kommer någon ut så dödar vi dom - det går trots allt att döda varandra med plankor - och ingen av dom har någon stridsutbildning.

Förresten, är det botanizing som behövs för cotton/bomull?
i byn på ön så såg jag kanske hundra kryddor, men inte en enda bomull...
hur rare är den egentligen? en på tusen?!

Jag tycker att tråden kan vara en tipstråd just nu.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Man hittar cottonseeds genom botanizing har jag för mig. Har ingen möjlighet att lira då jag kastas ut hela tiden pga min isp..

Permalänk
Medlem

Haha good luck att hitta oss, när ni (om ni någonsin) hittar oss har vi redan vakttorn. Just nu finns här 3 byar inom ett ganska bra avstånd och vi tvekar inte på att prova PVP. Om ni kollar lite på bilderna från Kyara förstår ni att ni inte kan döda oss. Dels tar det några dagar för er att slå sönder murar och vi kan plocka upp allt värdefullt och logga av

Det här blev ganska roligt när ingen av noobsen kan göra något men sitter och är jätte sura. Organisera er och bygg en by så blir ni iaf inte dödade.

Permalänk

Xerbee - att hitta er är inget problem, jag har redan gått igenom en fjärdedel av ön.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Haha good luck att hitta oss, när ni (om ni någonsin) hittar oss har vi redan vakttorn. Just nu finns här 3 byar inom ett ganska bra avstånd och vi tvekar inte på att prova PVP. Om ni kollar lite på bilderna från Kyara förstår ni att ni inte kan döda oss. Dels tar det några dagar för er att slå sönder murar och vi kan plocka upp allt värdefullt och logga av

Det här blev ganska roligt när ingen av noobsen kan göra något men sitter och är jätte sura. Organisera er och bygg en by så blir ni iaf inte dödade.

Jag är rädd...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Vad gör alla nu egentligen? Alla har typ splittrats eller sluta spelat Jag vet inte vart jag är, lär få göra suicide för att hitta folk

Jag har dratt LÅNGT ifrån sweclockers byn. Ca 15 km åt väst bland en massa berg. Skitbra ställe och där är aldrig någon där.
Vi behöver inte ens lås på dörrarna

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee

Hoppas ni har god användning för allt jag gav till er