Nostalgispel. Screenshots

Permalänk
Medlem

Ganja Farmer

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Hör inte till detta, men chatten Dobedo är nostalgi för mig

Saknar Dobedo Fett med saker hade jag också

Också vart man en gång avlurad alla sina bloodymary mot fladdermöss. Då man inte visste att dom hade ändrat så man kunde hämta så många fladdermöss man ville på slottet

Visa signatur

We are the police you moron, we got helicoptors.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wicked
Min amiga Amiga 600 HD är troligtvis den bästa spelmaskin jag haft. Så många minnen... De flesta spel av värde har redan nämnts, men det finns några guldkorn till !

Först ut är "Cruise for a Corpse"
http://www.abandonia.com/images/games/Cruise%20for%20a%20Corp...
I slutet av 80-talet samt början av 90-talet, var det äventyrspel ala Flashback som gällde för min del (Mitt rpg intresse kom tyvärr senare). Jag har några vaga minnen av att man var tvugen att använda sig av en pappskiva, som man roterade för att få ut en kod. Spelet krävde koden för att kunna startas (min första cd-key upplevelse, jippi). Spänningen var på topp och spelet var snyggt. Synd att mina engelskakunskaper inte riktigt räckte till.

OMG!!!!!
jag älskade det spelet... dock pajade min A600 en gång, efter det visste jag inte
hur jag skulle installera spelet igen... det var massa år sen
finns det spelet för PC eller typ Amiga version för emulator??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av elk
http://www.cowmob.nu/~elk/pictures/bl2.gif

AAAAAAAAAAH!!! det spelet körde jag när jag gick i typ 4an !!
massa år sen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Gamla flygsimulatorer är trevliga

Mina favoriter är:

F-18 Interceptor:
http://web.telia.com/~u85316859/nostalgi/f-18_interceptor_02....

Är inte det där också till Amigan ???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av strongliquid
http://www.fraggers.org/files/gissa_spel.jpg

Känner igen det där också...
även det till Amigan väl??

otroligt att du är den första som visar bilder på det fina spelet...
men allså... är det ingen som har original från Amiga?? för PQ2 där verkade
vara lite för fin grafik... men annars verkar det vara original

Ingen som tagit med Space Quest?? o inte heller MS Space Simulator??

Permalänk
Medlem

syndicate såklart! *orkar inte hitta bild...

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

När jag köpte min första dator en 75 mhz så fick jag med 2 spel kommer jag ihåg.. det ena var magic carpet och de andra kommer jag inte ihåg vad det heter.

båda spelen var till Win 3.1 och man var (eller fick vägledning) av en hund om jag inte minns fel, ett barnspel men ack så roligt det var!

Kan någon komma på vad spelet heter?

EDIT: det var en vit hund om jag inte minns fel nästan en båtsman hund

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Moonstone

underbart spel, lite kort bara

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Zorro

California games

Bruce lee

Ojoj vad roligt man hade, kommer ihåg från california games fick en att bli förbannad många gånger
Får ont i magen när jag tänker tillbaka till den tiden så jävla roligt. Finns så många spel som jag inte kommer ihåg vad dom heter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Minns när man var liten och satt och spelade på mac! Typ sim tower, man skulle bygga höga skyskarpor och saker Sedan ett spel då man skulle flyga ett pappersflygplan

Är det någon här som spelat syndicate som skulle kunna lägga upp någon eller några bilder från det?

Glider, finns numera som freeware http://homepage.mac.com/calhoun/glider.html

Andra sköna lir

Dark Castle

Stuntcopter

Deja Vu

Pirates!

Permalänk
Medlem

Fred (Quicksilva) på Spectrumen glömmer man aldrig

Inte heller AticAtac, hehe.

Visa signatur

[Aspire X-Dreamer II 400W] [Asus K8N-E Deluxe] [AMD Athlon 64 3400+] [TwinMOS 3200 DDR400 2x512MB] [Asus 6800 Ultra]
[IBM Deskstar 120GB, Samsung P120S 250GB SATA2] [Samsung Syncmaster 940B] [Logitech UltraX Flat Keyboard] [Win 2k Pro]

Permalänk
Medlem

Ah

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem

kan ju ta bild på alla mina HD installerade AMIGA spel. har 250stycken på Hårddisken.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

this thread never dies:D

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Ganja Farmer

http://www.hiphop24.pl/download/zdj/ganja.jpg

Riktigt schysst spel, och schysst musik därtill. Blev riktigt svårt efter ett tag.

Lade ner det efter att jag lät min kompis spela det. Jag hade spelat det en hel del och hade ett highscore på 25000+. Typ fjärde gången han spelar slår han det och får upp mot 30000 :-/

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Rayman

Donkey Kong Country

Shadow Run

Earthworm Jim

Yoshi's Island

Permalänk
Medlem

Yoshi's island och Donkey Kong måste nog vara de BÄSTA plattformsspelen jag någonsin spelat Så mycket kul man hade, och Donkey Kong va ju rent av nästan i "3d", ojjj så snyggt det var då Nästan hoppade ut ur skärmen HAHA =D

Men ingen som nämnt (? orkar inte läsa 36 sidor) Phantasmagoria 1 och 2 ???
Nog det mest skrämmande spel jag nånsin spelat

Våldtäcktsscenen där mannen typ blir besatt, nog en av de äckligaste scener i något spel hittills (känslomässigt)..
Morsan undrade var faan man höll på med mitt i natten när det kom plågsamma kvinnotjut ifrån rummet

Fyfan, det jäkla stora huset Kommer ni ihåg när man jagades igenom hela huset? Fan så hektiskt det var!!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Morsan undrade var faan man höll på med mitt i natten när det kom plågsamma kvinnotjut ifrån rummet

Hon trodde nog du lärde dig att utforska din egen kropp

Halogen: Silk Worm fi fasen det var fint på Amiga. Så koppla man in ljudet till stereon och sen när man tog dom där bollarna så allt explodera.. Jag hade 4 zachry 12or som liten sparv :).. fi fasen då klaga mor du :)..

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
The Last Ninja
http://homepages.tesco.net/~parsonsp/assets/images/LastNinja2...

The Last Ninja II
http://users.skynet.be/NightGem/c64/images/lastninja2a.gif

The Last Ninja III
http://www.retrogaming.it/c64/last_ninja_3_08.gif

Ninja Remix
http://www.classicgaming.com/amigareviews/pic/ninjaremix-a.pn...

Härliga spel till många olika datorer men själv spelade jag dem alla på min gamla C64a, det var tider det.

Edit/Bilderna funkade inte så jag raggade upp mej på några nya/Edit

klart ett av de största spelminnena från när man var ung
Har fortfarande alla liggandes på vinden hemma hos föräldrarna i orginal förpackning.. det var tider det..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
klart ett av de största spelminnena från när man var ung
Har fortfarande alla liggandes på vinden hemma hos föräldrarna i orginal förpackning.. det var tider det..

Jag körde det inte mycket. Dom är nog värda lite nu.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Klart man lira Karl-alfred som liten!

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

last ninja var ju grymt svårt.
själva spelet var inte så svårt,men kontrollen fick en att riva sej i håret ett antal ggr.
man kan ju inte säga att han rörde sej som en ninja,mer som en lastbil som först måste backa för att sen svänga och gå framåt:p.
sen när man skulle hoppa på dom där båtarna över till andra sidan,hua,klarade ej det pga för få liv,men när jag testade en version med en trainer i(skifftade till oändligt med liv),så lyckades jag efter en timmes försök.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
http://www.powerstrike.net/recommended/snaps/pope0006.png
Klart man lira Karl-alfred som liten!

Vilken maskin är det där till?

Jag har bara kört på NES

Visa signatur

Permalänk
Medlem

PC har jag för mig ;D

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Street Rod II

Larry

Fallout 1 & 2

Megaman

G-Police

Overkill

Turtles

Fan va många spel man kommer ihåg av den här tråden helt sjukt..

Visa signatur

Ovanstående text innehåller endast medvetna stavfel.

Permalänk

Basenhet: CBS COLECO VISION

Mouse trap, Tutankham.
Ska leta upp basenheten på vinden så ska ni få se bilder på en underbar maskin. Spelbilder ska jag slänga slänga upp när jag har fått igång gammelskorven.

Hitta en bra bild på nätet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:ColecoVision.jpg

Titta och njut

Permalänk
Medlem

Oj, jag spelade rätt många spel när man var minde, visserligen gör jag det nu med. Här följer några favoriter från blandade årtal när man var mindre:

Golvellius:

Super Mario Bros. 3:

Screamer 2:

R-Type (originalet)

Dizzy: Magicland

Super Mario 64 (inte lika gammalt, men lika nostalgiskt för det)

Lighthouse:

Slicks And Slide:

The Incredible Machine:

Pipedream:

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Kommer ni ihåg när man jagades igenom hela huset? Fan så hektiskt det var!!

Jo för tusan, där mot slutet (var det sjätte-sjunde kapitlet?) när man var inne i en massa hemliga gångar och härjade, och musiken bara stegrade. Så jävla bra

Permalänk
Medlem

Hihi jaa, så slutade det med att man blev halshuggen ;D

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Åh, detta drar verkligen fram minnen!

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem

Kände att jag måste ge några bidrag

Little Big Adventure

Police Quest (Lirade igenom det bara för några månader sen )

Dune 2

Warcraft - Orcs and Humans

Permalänk
Medlem

Crusader: No Remorse

Prisoner of Ice. Lovecraft-inspirerad peka-och-klickaspel. Har fortfarande kvar den här feta bilden som poster, nånstans.

Visa signatur

.