Stort plus för Dustin Home!

Permalänk
Hedersmedlem

Kan bara hålla med. Jag köpte en skärm för lite över två år sedan och lyckades tappa bort kvittot till den. Jag mailade deras kundtjänst och undrade om de kunde hjälpa mig och inom 10 minuter hade de skickat en PDF på kvittot till mig.

De har helt enkelt en väldigt bra service även om de är lite dyrare ibland.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Jag beställde igår en dvd-brännare och idag vart den påväg kommer troligen imorgon

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

En fråga jag har är följande; jag beställde nyss två produkter, ena finns i lagret medan det andra inte finns. Beställer Dustin denna produkt åt mig då och skickar den tillsammans med den andra produkten, eller hur går det till? Hur mycket fördröjd blir leveranstiden?

Värdet rör sig om 1000 kr (500 kr vardera)..

Visa signatur

DELL XPS, 2.13 ghz, 1024 553mhz, geforce 6800 go ULTRA, 60GB 7200, nec 24X, a/b/bg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jk22
En fråga jag har är följande; jag beställde nyss två produkter, ena finns i lagret medan det andra inte finns. Beställer Dustin denna produkt åt mig då och skickar den tillsammans med den andra produkten, eller hur går det till? Hur mycket fördröjd blir leveranstiden?

Värdet rör sig om 1000 kr (500 kr vardera)..

tror att de väntar på ena produkten.
Däremot kan du maila till typ kundservice@dustin.se o be dem separera ordrarna så får du två st kollin.

Permalänk
Medlem

Beställde en skrivare från Dustin den 18 och hade den först den 24, dem skickade den först den 22. Fick således vänta 4 dagar innan den ens skickades iväg.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OJJE
Beställde en skrivare från Dustin den 18 och hade den först den 24, dem skickade den först den 22. Fick således vänta 4 dagar innan den ens skickades iväg.

Kollade du så att de hade skrivaren i lager? På vissa produkter står det ju att det tar ett par dagar.

Jag har bara haft bra erfarenhter av dustinhome. De har alltid skickat senast ett par timmar efter beställning.

Permalänk
Medlem

Jodå, produkten fanns i lager. Vi ska nu se igen, lade precis en beställning på 3 st Koss The Plug för 99 kr styck + cd-förvaringsväska för 9 kr för att komma över 300 kr och gratis frakt. Betalade genom Internetbanken och fick mail från Dustin att betalningen har registrerats. Återkommer med leveranstiden.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Den skrivare jag beställde i torsdags ca kl 13:40 skickades inom 90 minuter. Tror man ska beställa senast kl 14:00 för leverans samma dag (lagervaror).

Permalänk
Medlem

har tänkt att beställa en kamera och en Ipod mini nu ett tag, förra måndagen tog jag tag i det och la en order hos Inwarehouse eftersom dom var lite billigare än Dustin, allt fanns i lager men när onsdagen kom så hade dom inte ens skickat iväg mina prylar så jag avbeställde allt.

Sen gick jag in på Dustinhomes hemsida och beställde, detta vad onsdagskväll (runt 22.00) redan nästan dag på morgonen så hade dom skickat mitt paket och i fredags hade jag det

Det är vad jag kallar bra leveranser ett väldigt stort + till dustinhome!

MVH/Adam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Den skrivare jag beställde i torsdags ca kl 13:40 skickades inom 90 minuter. Tror man ska beställa senast kl 14:00 för leverans samma dag (lagervaror).

Nja...

Mitt grafikkort gick sönder i torsdags, så jag var tvungen att beställa ett nytt (enda lokala datorbutiken är svindyra). Beställningen skickades runt 18:00, och efter lite festande kom jag hem och kollade mailen. Tro inte att de hade skickat paketet och att det var på väg . Hämtade ut kortet på fredagskvällen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathiasss
Nja...

Mitt grafikkort gick sönder i torsdags, så jag var tvungen att beställa ett nytt (enda lokala datorbutiken är svindyra). Beställningen skickades runt 18:00, och efter lite festande kom jag hem och kollade mailen. Tro inte att de hade skickat paketet och att det var på väg . Hämtade ut kortet på fredagskvällen.

Citat:

Order, på produkter som finns i lager, mottagna före klockan 14.00 expedieras som regel samma dag.

Från www.dustinhome.se

Verkar ganska otroligt om det var som du säger.
Komplett kunde vänta ett dygn innan beställningar skickades (kl 09 till 09 dagen efter)...

Permalänk
Medlem

Fattar inte riktigt varför jag är nått jävla undantagsfall varje gång jag beställer från dustin.se eller någon annan. Får alltid vänta några extra dagar, och när dem väl är snabba med att skicka iväg min beställning så är det Posten som jävlas med mig istället genom att fördröja leveransen en extra dag pga av "Försändelsen har ej kunnat levereras.."

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

...Posten som jävlas med mig istället genom att fördröja leveransen en extra dag pga av "Försändelsen har ej kunnat levereras.."

Så där kan det stå när företagspaket adresseras till privatpersoner (eftersom såna paket bara körs ut till direkt till företag). För mig brukar dock "felet" aldrig medföra längre lev.tid (och ska inte heller göra det), utan det kommer till standardutlämningsstället samma dag.

Jag vet att DatorButiken.com ibland skickar som företagspaket ist. f. postpaket, eftersom det tydligen blir billigare i vissa fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tatt en titt i almernackan?

För jag hoppas att du inte räknar med 20-21'a?
Sen kan det vara så att de skickat paketet medn Koli ID systemet är lite efter ibland så det är mycket möjligt att de skickat paketet men att de inte uppdaterats och låg på spridningsbanden i tomteboda eller så.
---

Jag beställde den 25'e ett wlan kort och fick det inte förens den 29'e men dustin skickade det samma dag som jag beställde men det låg på posten de resterande dagarna till de fick för sig att köra ut det.
Men jag tror det hade att göra med att jag klantade till det med adressen osv då jag missa skriva företagets namn.
Men postbilen kom alla fall 8 på morgonen den 29'e med mitt paket.

Om endå posten var lika snabba som dustin

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk

Måste ni försvara dustin bara för att ni har haft goda erfarenheter med dem? Jag har också enbart positivt att säga om dustin men bara för det så påstår jag inte att det är personen som har gjort fel.

Permalänk
Medlem

Det är Posten som är flaskhalsen. Jag beställde nu i söndags från Dustin och dem skickade iväg paketet på måndag, nu har paketet legat i Örebro: "Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Postterminalen."

Det är där felet ligger.. Förstår inte varför Postterminalen i Örebro tar sådan tid på sig att skicka iväg paketen hit till Eskilstuna.

CDON skickade iväg ett stort paket till mig igår från Borås och jag hämtade ut det idag förmiddag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja dustinhome kan få lite beröm av mig med, beställde ett CM stacker chassi och det skickades den dagen jag beställde, var i malmö vid närmaste serviceställe nästa dag eftermiddag. Sen så tog ju avin som vanligt en dag extra.
De loggar fakturor åt en också så det är nicigt om man nu råkar bli av med den enda man hade.

Permalänk

Beställde fredag 13.58, varan kom till lagret på tisdag 16.57. Helt okej! Dock stör det mig som fan varför posten inte skickar ut avis via mail. Man behöver ju inte avi, känns jävla dumt att behöva kolla när varan har kommit på internet.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Inaktiv

Dustin är verkligen suveräna!

Jag beställde lite grejor från Dustin Home sent i tisdags kväll.
Varorna skickades på onsdag förmiddag och kom till mitt utlämningsställe på torsdag eftermiddag enligt paketspårningen.
Idag (fredag) kom avin från Posten.
Det kan faktiskt inte bli så mycket bättre...?

Har även beställt grejor från "vanliga" Dustin till jobbet.
Beställde en UPS per telefon klockan 15.30 och fick den med företagspaket (till Göteborg) innan lunch nästa dag! FANTASTISKT!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Beställde fredag 13.58, varan kom till lagret på tisdag 16.57. Helt okej! Dock stör det mig som fan varför posten inte skickar ut avis via mail. Man behöver ju inte avi, känns jävla dumt att behöva kolla när varan har kommit på internet.

Jag fick faktist ett sms från posten när ja beställde lite varor från webhallen. Stod en kod i sms:et man skulle uppge vid uthämtning av paketet. Väldigt praktiskt faktist.

Dustin har jag också bara bra erfarenheter av.

Visa signatur

RHCE

Permalänk
Medlem

Beställde ett grafikkort som inte fanns i lager. Dagen efter fick jag mail om att kortet var skickat. Andra dagen hämtade jag ut det kl: 12.15. Det kallar jag suverän och snabb service.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Dustin Home överraskar mig inte längre, jag *vet* att de sköter sig strålande. Beställed en skrivare häromdagen och den står 2 dar senare bredvid mig. Dessutom till ett kanonpris. Way to go!

Permalänk
Medlem

La en till order, denv ar skickad 2h senare. klockan 9.05 dagen efter kunde jag hämta mitt paket på ica.

Men varför ska man få 4 mail, 1 kuvert, en avi och ett paket? Fast det går kanske att fylla i något i sin profil för det?

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slisk
Jag fick faktist ett sms från posten när ja beställde lite varor från webhallen. Stod en kod i sms:et man skulle uppge vid uthämtning av paketet. Väldigt praktiskt faktist.

Dustin har jag också bara bra erfarenheter av.

Webhallen har någon sån funktion väll. Men den kostar väll 10:- om jag inte har fel?

Att skicka ett mail är _gratis_ (Så oerhört många tusen paket per dag blir väll inte beställda?), och förenklar för kunden. låt kunden kryssa i ett "få mail när produkten har kommit" som från början inte är ifylld. På så sätt så är det bara dom som vill ha funktionen som får det.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Hellre för många mail än för få :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Webhallen har någon sån funktion väll. Men den kostar väll 10:- om jag inte har fel?

Jag betalade inget för den tjänsten iaf. Men det var ju posten som skicka sms:et har ja för mig, alltså inte webhallen.

Visa signatur

RHCE

Permalänk
Medlem

Altså, dom är ju så sjukt bra.

Lade en order sent igår kväll och nu när jag kom hem från skolan ser jag att jag fick ett mail från dom idag 08.15 (!!) där det står att den är skickad :D.

Permalänk
Medlem

Dustin home är ju roliga.
Lade en order på lite ljudsaker, bl.a. ett headset som skulle komma in om "1-2 dagar". Beställde klockan 14.46 den 9:e och betalningen genomfördes den 12:e 22:44.

Skickade mail igår (18.33) för att fråga när headsetet skulle komma in, fick detta svar idag (9.29): "Preliminärt 2005-09-23".
3 timmar senare fanns produkten i lager och det skickades

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk

Dustin är grymma både för företag och privat... jag beställer konstant till jobbet och får alltid dagen efter om varan är i lager.

Vanligtvis är det ju posten som är sega om det inte är företagspaket det gäller.. då fjäskar och fixar de snabbt... Däremot min privata order på en router från Dustin ligger förmodligen och skräpar under en stol på post-centralen i Göteborg sedan måndags morse! Börjar bli aningens irriterad och misstänker att posten har sjabblat bort den. Det ska för h-e inte behöva ta 5 dagar för dem att skicka ett paket från göteborg två mil norröver till Kungälv där mitt service-ställe ligger.

Visa signatur

Dell8400:3.4ghz:2gb:x850xt PE:2*74 raptors:Audigy2:Dell2005FP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeadCanDance
Dustin är grymma både för företag och privat... jag beställer konstant till jobbet och får alltid dagen efter om varan är i lager.

Vanligtvis är det ju posten som är sega om det inte är företagspaket det gäller.. då fjäskar och fixar de snabbt... Däremot min privata order på en router från Dustin ligger förmodligen och skräpar under en stol på post-centralen i Göteborg sedan måndags morse! Börjar bli aningens irriterad och misstänker att posten har sjabblat bort den. Det ska för h-e inte behöva ta 5 dagar för dem att skicka ett paket från göteborg två mil norröver till Kungälv där mitt service-ställe ligger.

För mig tog det en gång 1 dygn att få ett paket från luxemburg till göteborg och 5 dygn från göteborg till mitt serviceställe som ligger i göteborg.