[VARNING FÖR ETT LÅNGT EDITERAT INLÄGG!]
...
jag frågade bara om det var något konstigt med det, eller får den personen som inte skyddat sitt nät skylla sig själv ?
---[Edit]----:
Måste bara höra med er hur mkt 3dmark score ger + eller - på prestanda i spel.
Jag körde just 3dmark03, fick 4771p. Jag vet inte direkt om det är mkt eller inte, men jag vet sen tidigare nä jag själv har trimmat stationära hit och dit (var mer på pIII tiden men ändå) så verkade 3dmark01 scoren väldigt mkt på spelprestandan..
Dock har jag inte rikigt hajjat detta på bärbara (detta är min första riktiga bärbara f.ö.).
Det första jag gjorde var att installera alla grejjer jag igentligen behöver, såsom ftp-prog, winrar och andra nyttoprogg. Sen installerade jag Battlefield 2, vilket är spelet jag spelat just nu till 90%. Med endast 512 i RAM så kunde jag köra på medium utan problem utan att det hackade, om man bortser från det självklara HD-hackandet som blir med brist på RAM. Jag tycker 50fps medel är FULLT spelbart på ett nyligen släppt spel, dessutom ett sånt RAM-slukande spel som BF2 så är det mer än okey.
Men det jag ville komma fram till, fick jag lägre 3dmark03 score än andra kanske? Dock kan jag spela spel som battlefield 2 på (för mig) schysst grafik & upplösning. (normalt spelar jag på min stationära vilket inte har några problem med bf2)
3Dmark benchar verkar vara lite för flexiga..
det man igentligen vill veta är väl hur ett spel eller en applikation körs med normalt med fönster/processer i bakgrunden.
F.ö: Jag har spelat lite BF2, ground control 2 och håller på att installera HL2 (steam tar sin tid... suck), och det funkar bra.
Lite Info:
Battlefield 2: har inte fixat custom resolution än så det vart 1280x960.
Kör på BF2's "Medium settings" fast ökade Texturerna till High"
= 50-60fps vanligt röjj, 30-40 fps när det öser rejält.. finns stunder då det går ner till under 30, och då är det när man står mitt i ett artillery och saker sprängs eller så är man sniper och har inzoomat på ett sådant område.
Jag har blivit mer än positivt överaskad över denna laptop, och jag vetefan vad mer jag ska säga
skärmen känns inte som en 15" utan mer som en 17". Varför känner jag så? jo för jag satt precis vid tjejens 17" hercules (TFT) och tyckte att min skärm var ungefär lika stor!
hur som helst, det vart lite allt i allo i denna post, men läs, fundera, ööööh... drick lite bira ? .. osv.
Jag är iaf. väldigt nöjd! Det är mycket pga. er som skrivit i denna tråd, så TACK!
/Steffe