finns det något program som gör så att man kan styra servern genom huvuddatorn?

Permalänk

finns det något program som gör så att man kan styra servern genom huvuddatorn?

som det står i topic ja. jag vill kunna styra servern genom huvud-datorn. kunna se skrivbordet genom huvuddatorn, ja allt.. finns det ett sånt program?

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Vad är det för server du har?

Permalänk
Medlem

www.radmin.com <- kostar men är otroligt bra
www.realvnc.com <- gratis

Sen finns det ju fjärrskrivbord i XP också.

Edit: Eftersom du skriver "skrivbordet" så tar jag för givet att det är Windows vi pratar om?

Permalänk
Medlem

Om det är windows 2003 Server du har så finns ju redan "remote desktop".

Permalänk

XP på bägge

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Permalänk
Medlem

Ultr@VNC använder jag, funkar prima.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

förstår mig inte på www.realvnc.com : /

ska bägge datorerna ha programmet installerat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u

Den dator som du tänker styra skall ha servermjukvaran installerad, medans den dator du tänker styra den ifrån skall ha klientmjukvaran installerad.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad är det du inte förstår?

http://www.realvnc.com/cgi-bin/download.cgi
Klicka proceed... du behöver inte skriva något.
Ladda ner gratisversionen till windows?
Installera servern på serverdatorn och klienten på din dator.

Permalänk

vilket program på servern? och vilket program på huvuddatorn?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

VNC går ju även att ansluta med hjälp av webläsaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

vilket program på servern? och vilket program på huvuddatorn?

Allt du behöver finns med i filen.

Jag såg att du kan ha kommit fel via min länk.
Gå in på www.realvnc.com och klicka på " download it now"
Sen proceed igen och där har du en installaton där både server och viewer finns med.

Permalänk

ok, nu har jag installerat det på bägge datorerna, men när jag öppnar wiever på huvudatorn och ska connecta med server så står det att den inte hittar, eller nått.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du startat serverdelen på servern då? Eller är det någon brandvägg som bråkar?

Permalänk

alltså, ska jag göra något acc på den datorn med serverprgramet? för jag vet inte vad jag ska skriva in när jag ska logga in på viewern. krångligt det här

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

alltså, ska jag göra något acc på den datorn med serverprgramet? för jag vet inte vad jag ska skriva in när jag ska logga in på viewern. krångligt det här

Du ska bara skriva namnet eller ipadressen till servern. Sen så anger du lösenordet om du valt att använda lösenord på servern.

Permalänk
Hedersmedlem

Om servern kör xp pro så har du remote desktop inbyggt.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk

tack det funkar nu. skriver genom huvud-datorn ^^

Visa signatur

Permalänk

SVAR

Tightvnc är jädrit bra!!!!

finns på denna sida

http://prdownloads.sourceforge.net/vnc-tight/tightvnc-1.2.9-s...

Tryck på den blå texten så börjar det ladda ner.......

Visa signatur

Om ni har något korkat och helt ogenomtänkt att säga så säg det.