Permalänk
Medlem

Fade rollover?

Nån som kan förklara hur man gör en rollover bild som fade:ar mellan dom två bilderna både när man drar över musen och drar bort den...?

Permalänk
Medlem

dhtml och javascript... förklara kan jag inte...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Hittade en gammal kod på datorn som låg och skräpade. Den är gjord i Java.

Inom Head

<script language="JavaScript1.2" type="text/javascript"> function high(which2){ theobject=which2 highlighting=setInterval("highlightit(theobject)",50) } function low(which2){ clearInterval(highlighting) if (which2.style.MozOpacity) which2.style.MozOpacity=0.3 else if (which2.filters) which2.filters.alpha.opacity=30 } function highlightit(cur2){ if (cur2.style.MozOpacity<1) cur2.style.MozOpacity=parseFloat(cur2.style.MozOpacity)+0.1 else if (cur2.filters&&cur2.filters.alpha.opacity<100) cur2.filters.alpha.opacity+=10 else if (window.highlighting) clearInterval(highlighting) } </script>

Sen ska du i IMG-taggen ha med:

style="filter:alpha(opacity=30);-moz-opacity:0.3" onMouseover="high(this)" onMouseout="low(this)"

Nu vet jag inte om detta är rätt, men den funkar för mig iallafall.