Jens Of Sweden i konkurs

Permalänk
Melding Plague

Jens Of Sweden i konkurs

<font style="font-size: 10pt"><b>Jens Of Sweden i konkurs</b></font> <small class="small">onsdag 21 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
Jens Nylander, vd:n för Jens Of Sweden AB har idag begärt företaget i konkurs i Västerås tingsrätt. Anledningen till konkursen är enligt företaget själva en följd av kostnader som har uppstått i samband med konkursen av amerikanska Outwardsound, konflikten med koreanska Iops och högre tullkostnader.
<br />
<br />Computer Sweden skriver att i och med konkursen av Outwardsound så lämnades Jens Of Sweden AB med fordningar på 700 000 - 800 000 kronor. Tvisten med koreanska Iops (tillverkaren bakom MP130) ledde till att Jens Of Sweden AB stoppade betalningar till Iops på 1,8 miljoner kronor på grund av att företaget tyckte spelarna höll en bristande kvalitet. Jens Of Sweden AB har istället själva betalat kostnaderna för de trasiga MP3-spelare som kommit in, och kostnaderna för detta har uppgått till 3-4 miljoner kronor.
<br />
<br />Jens är dock snabb och har redan ett nytt bolag vid namn JoS AB. Detta företag tar över hela Jens Of Sweden AB:s verksamhet. Samtliga anställda på det gamla företaget erbjuds jobb på JoS AB.
<br />
<br />Läs mer i Jens Of Swedens <a href="http://www.jensofsweden.se/documents/press_20050921_josab_swe..." target="_blank">pressrelease</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack till alla som har tipsat.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Jens är dock snabb och har redan ett nytt bolag vid namn JoS AB. Detta företag tar över hela Jens Of Sweden AB:s verksamhet. Samtliga anställda på det gamla företaget erbjuds jobb på JoS AB.
. [/B]

^^ vad kan man säga? lol? Jens är minst sagt företagsam

Permalänk
Musikälskare

Jens är dock snabb och har redan ett nytt bolag vid namn JoS AB. Detta företag tar över hela Jens Of Sweden AB:s verksamhet. Samtliga anställda på det gamla företaget erbjuds jobb på JoS AB.

hehe slug liten rackare den där Jens

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

ska nu nya bolaget JoS AB leverera spelare från en annan tillverkare än Iops?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
ska nu nya bolaget JoS AB leverera spelare från en annan tillverkare än Iops?

antagligen

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem

Det är faktiskt ganska vanligt att man gör så, kursa och sen starta nytt.

Hoppas det går bättre den här gången.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte Jens han ser aggresiv ut iaf på debatter

Men detta tror jag är ett smart drag av han, att starta upp företaget under ett annat namn, dock gäller det säkert bara pengar "South Park citat - And I base that on totaly nothing"

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk

Haha, det där var ju rätt... coolt.
Tyvärr så går det nog inte hem hos medelfjortisen, som antagligen inte förstår hela situationen, och därmed sprider ryktet om att Jens of Sweden är död...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

BTW, innebär inte att hans andra juridiska ärende försvinner? (det om att han skulle betala massa stålar för att folk använde mp3-spelaren för att lyssna på mp3... befäng grej... minns inte exakt ) i.s.f. är det bara därför ett vinnande drag

Permalänk

AHde en Mp-130, kanske avr min reparation av den som gjorde att allt detta hände! gaah, förlåt jens!

skojja bara, är faktiskt inte särkilt förvånad

Permalänk
Medlem

JoS är väl ett finare företagsnamn iaf. "Jens of Sweden", ärlig talat?
Jag är glad att jag hann köpa ett par Shure E3c till nedsatt pris innan konkursen iaf. Deras mp3-spelare har jag aldrig brytt mig om eftersom jag tycker allt under 5GB är för lite.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk

Jag hatar Jens och blev väldigt ledsen när jag läste dom sista raderna i nyheten

Permalänk
Avstängd

OWNED tänkte jag skriva först. Fan att han startade nytt. Dryg idiot som verkar gå hem hos medelnollan här på swec. Fick mig att tänka på hur mycket jag föraktar de flesta av er igen

Visa signatur

Må edra kameler aldrig gå törstiga!

[img]http://www.the-north-pole.com/carols/images/ansanta.gif[/img]

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Men en iq på 75 så kan det väl inte bli annat än konkurs.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Tkr nog "Jens" har bevisat sig JÄKLIGT seriös gentemot sina kunder.

Visst.
Att "döda" sitt AB och starta om i nytt namn med "rent bord" är ett av de absolut älsta tricken sedan att starta ett AB var möjligt. Det som de FLESTA iofs fullkomligt skiter i är att ta hand om sina "gamla" kunder på det "gamla" ABet.
Tydligen så struntar han i den möjligheten och tar hand om sina kunder ändå.
Sen att ha betalt reparationskostander ur "egen ficka" så att säga kunde han också ignorerat om han så velat. Kunde ju lätt låtsat officielt att det är ngr "nytt" på marknaden för de nya kunderna.

Sen gick han ju i emot CopySwede angående avgifts BS-snacket och startade en diskution angående ett föråldrat "rättsystem" som inte funkar på dagens teknik.

Killen tar sitt jobb, sina åsikter och sina kunder seriöst.
Tkr jag fan han skall ha en eloge för, oavsett hur "aggresiv" han är i diskutioner.
Brinner man för ngt är det klart att man kör på så det ryker.

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande inte fattat varför min Jens-spelare på 256MB kostade
2995:- när min Thompson lyra kostade mindre och hade samma funktioner
men var mindre till storleken, och dessutom höll längre...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nelio Nelio
OWNED tänkte jag skriva först. Fan att han startade nytt. Dryg idiot som verkar gå hem hos medelnollan här på swec. Fick mig att tänka på hur mycket jag föraktar de flesta av er igen

Den enda medelnollan här är du som uppenbarligen behöver en lektion i hyffs och uppförande.
Grattis till en varning samt avstängning!

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag har fortfarande inte fattat varför min Jens-spelare på 256MB kostade
2995:- när min Thompson lyra kostade mindre och hade samma funktioner
men var mindre till storleken, och dessutom höll längre...

hoppas det var den där specialaren i 18k guld då..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

haha rätt åt dig din lille fuling!
precis vad du förtjänar för att ha lurat flertalet koreanska tillverkare på pengar...
right back at ya!

Permalänk
Medlem

Undra hur mycket skulder som "ströks" där.. Ja de var antagligen ett smart drag, iaf för Jens him self !

Permalänk

(Jens = Jens of Sweden, samt personen i sig)

Varför hatar ni Jens?
Har ni fortfarande inte förstått att saker som hände för över 5 år sedan är oviktigt idag? Gillar ni inte att han köper in koreanska spelare och säljer dom lite dyrare här, bara för att ni inte kom på idén själva?

Själv förstår jag inte riktigt varför alla hatar Jens. Samma sak med Apple. Följdfråga - ni som hatar Jens, gillar ni Apple och dess iPod?

Själv ser jag inget dåligt med Jens, det är trots allt enklare att köpa en spelare som har gått igenom kvalitétskontroll av ett svenskt stort märke än att gissa sig till om den där importerade spelaren är bra eller inte.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Ja vafan, har jag missat något? är(var) Jens of Sweden lurendrejare eller är det nått annat som ligger bakom allt hat?!

Permalänk
Medlem

Kan det vara svenska avundsjukan som ligger bakom allt "hat"? Jag tycker att det är synd att inte fler kommer på liknande idéer, startar egna företag och anställer folk. Jag skulle då inte klaga om det skapades ett par tusen jobb till...

Visa signatur

Intel P4E (Socket775) 3.2@3.6Ghz | Abit AS8 i865PE | A-Data 1Gb PC4000 | Zalman CNPS7700-Cu
Chieftec BX MidiTower 360W | Samsung 3,5" ATA100 120Gb 7200RPM HDD | NEC ND-3520A DVD±R DL
Creative GeForce4 Ti4800SE@Ti4800 AGP8x | Creative SoundBlaster Audigy 2 | Samsung 17" 720T TFT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Friamannen
JoS är väl ett finare företagsnamn iaf. "Jens of Sweden", ärlig talat?
Jag är glad att jag hann köpa ett par Shure E3c till nedsatt pris innan konkursen iaf. Deras mp3-spelare har jag aldrig brytt mig om eftersom jag tycker allt under 5GB är för lite.

hörde inte att han ansökte om andra namn först? :D:D
Superhjälten Jens AB och Superhero Jens AB, men båda ansökningarna blev avslagna. Jos gick därmot igenom.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Den enda medelnollan här är du som uppenbarligen behöver en lektion i hyffs och uppförande.
Grattis till en varning samt avstängning!

Det var inte lite hårt tycker du?

han kallades oss bara "medelnollor", inte så farlig egentligen tycker jag.

("Im just saying")

Tråkig nyhet, men kul att han ska starta nytt, jag gillar Jens, dessutom är han riktigt grym i debatter ju !

/Danne

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Avundsjukan och jantelagen regerar fortfarande på Sweclockers av allt att bedöma, efter att ha läst vissa inlägg.

Tråkigt för Jens det här, hoppas hans nya bolag går bättre. Sverige behöver kaxiga, hungriga, och framförallt unga entreprenörer. Tack vare sådana som Jens finns det hopp för morgondagens Sverige.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plexus
Avundsjukan och jantelagen regerar fortfarande på Sweclockers av allt att bedömma, efter att ha läst vissa inlägg.

Tråkigt för Jens det här, hoppas hans nya bolag går bättre. Sverige behöver kaxiga, hungriga, och framförallt unga entreprenörer. Tack vare sådana som Jens finns det hopp för morgondagens Sverige.

Det är sådana pajaser som Jens Sverige inte behöver. Tömmer bolaget och fyller det med obetalda räkningar mot tex tullen när han inte orkar driva företaget och smiter och låter oss skattebetalare stå för notan. Han är en skam för företagandet.

Permalänk

Jens e kungen : )

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk

Inget snack om saken, dåliga spelare var det, iaf de senare modellerna. dem tidigare vet ja inget om. men om att starta nytt, bryr ja mig faktiskt inte om, d e inte sånna som han som gör att sverige har så jävla hög skatt. dock hoppas ja verkligen att alla som har garanti på sina gammla spelare fortfarande kan lämmna in dem.

Visa signatur

Bytte till Mac och slutade spela.