World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

fan vad vi har problem med sulfuron, tror vi wipade 8-10 ggr innan vi gav upp för dagen :/

hur brukar ni göra för att ta han?

som vi har kört nu så tankar vi sulfuron och tre adds där dom spawnar medans dom drar iväg men ena prällen till gången in till golemagg och dpsar ner honom där.
när han är död så pullas nästa dit.

jag tycker att den taktiken känns lite väl jobbig.

som sagt hur brukar ni göra?

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Vi brukar pulla iväg en add i taget och dps:a ner dom påvägen. Annars brukar väl de flesta av (våra) priests dispella mycket och våra druider / shamaner stå för det mesta av helandet.
Sulfuron brukar oftast vara den lättaste bossen iallafall för oss, och det är extremt sällan någon i huvudtaget dör på bossen.

Visa signatur

Endast hjältar lever för evigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
fan vad vi har problem med sulfuron, tror vi wipade 8-10 ggr innan vi gav upp för dagen :/

som vi har kört nu så tankar vi sulfuron och tre adds där dom spawnar medans dom drar iväg men ena prällen till gången in till golemagg och dpsar ner honom där.

Vi brukar då köra såhär att :

Vi har offtanks på alla och priesterna bara helar sin tank dvs ingen healing rot. Och så drar vi bort en åt gången till väggen uti kurvan där man svänger upp till major domo och golemagg. Se bara till att ni kickar/silencar dom så mycket som det bara går. För ni måste ha dom en bit ifrån varandra annars healar dom andra den ni dpsar på.
Och tanken som tankar sulfuron står bara still där uppe och tankar

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Medlem

Den perfekta Paladin-interfacet

Visa signatur

- MSI 550 Tomahawk - Ryzen 7 3700 X - 32 GB - (GTX280) - Corsair 850W - LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/wowscrnshot08...

Den bilden är ju så fruktansvärt gammal. Kolla bara på hans hjälm.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Han är ganska svår innan man lärt sig.
Off tanka addsen och Suluron där dom spawnar ungefär, sen drar ni dom till gången till Golemag en och en och dödar av. Huvudsaken är att addsen som skall dö inte kan få heal av de andra addsen.
Dispell och heal på de andra offtanksen hela tiden. Ingen offtank får dö, addsen går en clothrunda direkt. ha en offtank redo för att ta aggro som backup (om ni har tillräkligt med warriors)
Får ni väl till det så är han faktiskt ganska lätt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

oj oj va kul man kan ha.

kanske borde köra likadan där en priest bara ha fear.. eller warrior, eller warlock.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Mötte faktist en paladin som körde Shield + HS när han var nära döden i WPL igår. Han var dock inte nog snabb nog och skölden försvann när han hadde ~1-2s kvar på HS så det gick inget vidare

Men kul var det

Permalänk

jag använde bara shield och HS när en feg lvl 60 kom och skulle ta mig när jag grindade och hade lite liv.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
http://warcraftmovies.com/movieview.php?id=7558

Så jävla bra:D

Ahahaha fyfan va ja garva när han stog hos bruden och blev summonad..:D

ARCANITE REAPER!! HOOOOOOOO..:p

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Mötte faktist en paladin som körde Shield + HS när han var nära döden i WPL igår. Han var dock inte nog snabb nog och skölden försvann när han hadde ~1-2s kvar på HS så det gick inget vidare

Men kul var det

Det finns en mycket bättre användning på DS
Spelar man AV så är det bara att be en annan Paladin att slänga blessing of freedom på en när man rider rätt igenom zergen, då kommer en 4-5 horde jaga den Paladinen som galningar.
Rid sen ända bort till frostwolf hyddan (så långt det går) och vänta in dom som jagar dej. precis när dom tror att du blir ett lätt byte sköldar du och tar trinketen tillbaka till basen
Vad får man ut av detta då, jo Hordezergen har plötsligt 4-5 man mindre och Aliance har 1 man mindre. Det går dessutom mycket snabbare att rida tillbaka till fronten för paladinen än vad det gör för horde
Alltid lika kul Det är ju inte BARA heartstone som funkar i bubblan

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

ingen som vet om man kan köpa enbart en key på nätet till wow? :/

Permalänk

jo det går, finns en hemsida jag glömt adresssen till

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som råkar veta vilka unitframes som används i denna filmen?

http://warcraftmovies.com/movieview.php?id=7567

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
jo det går, finns en hemsida jag glömt adresssen till

ok, ingen som vet adressen dit då?

Permalänk
Medlem

Jag lurar på en sak.
jag har scrolling combat text, och jag ser hur mycket honour jag får varje gång någon i raiden dödar (eller jag) någon fiende.
Det står olika nummer varje gång, så det måste räkna med rank och antal gånger man dödat fienden.
Finns det ingen addon som kan lägga ihop dessa siffrorna så man kan kolla direkt hur mycket honour man har tjänat?
Även om det är en uppskattad siffra så ger det ju en hint om ungefär hur mycket man tjänat under dagen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Jag lurar på en sak.
jag har scrolling combat text, och jag ser hur mycket honour jag får varje gång någon i raiden dödar (eller jag) någon fiende.
Det står olika nummer varje gång, så det måste räkna med rank och antal gånger man dödat fienden.
Finns det ingen addon som kan lägga ihop dessa siffrorna så man kan kolla direkt hur mycket honour man har tjänat?
Även om det är en uppskattad siffra så ger det ju en hint om ungefär hur mycket man tjänat under dagen.

kan säga att den inte räknar med hur många gng du dödat just den personen.

rank,hur mkt skada du/raiden gjort, din rank, hur många ni är i raiden typ.

och vet inte nått addon

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag lurar på en sak.

Dra hem Opium ... bra mod för o hålla reda på kills och den räknar också ihop "förväntade" honor points så du ser det direkt i chat-loggen.

http://ui.worldofwar.net/ui.php?id=279

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Dra hem Opium ... bra mod för o hålla reda på kills och den räknar också ihop "förväntade" honor points så du ser det direkt i chat-loggen.

http://ui.worldofwar.net/ui.php?id=279

jag hittade en addon tillslut:
http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=1417
Synd att den inte har autojoin/ress bara...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

jag hittade en addon tillslut:
http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=1417
Synd att den inte har autojoin/ress bara...

tanka BG buddy, där har du auto join och ress

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Någon som har en bra Balance specc till druid (nya 1.8) och/eller Feral build eller Tre-träds specc?

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Den var inte rolig den 75e gången heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi gör så att vi tankar alla adds hos sulfuron, drar 1 add bort till raiden som står långt bort,
dödar, osv tills alla är borta.
sen dödar man sulfuron, piece of cake!

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk

Vart ska jag träna min lockpicking? har bara 146 eller något sånt, måste ha minst 280 till Scholo dörren större chans att komma med då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://upl.silentwhisper.net/uplfol...08260502193.jpg

Vad heter addonet som gör så man ser HP/mana så där?

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem

Länken funkar inte så bra

Permalänk
Medlem

fan va roligt hahah första gången ja ser den där paladin grejjen, Shield och HS hahhaahhahahaah det roligaste är ju att de står att han försökter skydda sig mot kaninen =P

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Här har ni våran pro taktik, ritad av mig själv!
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/Sulfuron_tac....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clayter
Vad är en bra talent build för en rogue? Pve är prioriteten nu då den inte är speciellt höglevlad ännu.
Jag vet att det finns tidigare i tråden, men då det är förbannat mycket sidor så finns inte riktigt viljan att leta igenom alla.
Tackar på förhand.

Någon som känner sig hjälpsam?

Permalänk

Har frågat typ 15 guild om jag får joina, ingen vill ta en in rogue:(
Undrar om blizzard ska göra en flytt snart från shattered hand.

Visa signatur