[BF2] Finns intresset för lite SERIÖSARE public?

Permalänk
Medlem

Jag är på kl 20 och säkert några SweCare också.

Permalänk
Medlem

jag kommer också ikväll.
se upp för Trench.warfare.

Permalänk
Medlem

Ett litet tips till alla er som lirar BF2:

KÖR Project Reality Mod!

Denna mod grupp inser som du att lagandan i BF2 måste höjas för att det ska bli roligare. Egentligen så är det verklighetsfaktorn som de vill höja rejält på, men just p.g.a. allt blir mer realistiskt betyder det att folk beter sig som riktiga soldater. Mod gruppen tänker lägga till den brittiska armen och en massa annat, men för att tillfredsställa sina fans så har de släpt första versionen av en så kallad "Mini-mod". Denna mini-mod låter spelare få ett smakprov på hur modden tänker öka realismen, bl.a. Just nu finns bara v0.1 ute, men denna vecka kommer v0.2 ut (min kompis är beta-testare så han har konnekshions). I alla fall, här är Vissa saker de har gjort för att öka lagandan:

De har ökat skadan som diverse vapen gör vilket redan där får soldaten att tänka efter innan han springer ut som Rambo. Man överlever inte länge om man inte håller sig nära medics som blir mycket viktigare med denna ökade skada. Dessutom så är det planerat att till exempel ta bort "med-packs" helt och hållet, dels för att öka realismen men även för att öka samarbetet (då MÅSTE medic vara närvarande och kan inte bara släppa några packs och springa iväg).

C4 är inte alls lika kraftigt som det är i vanliga BF2. Nu kan inte varje Spec-Ops leka pansarvagnskrossare utan även de måste hoppas på förstärkning från Anti-Tank. Dock är det så att AT enbart har 3 RPG's. De är lite starkare, så varje skott räknas jämnfört med BF2 där det är lite skitsamma hur man siktar eftersom man ändå har så många RPG's. Dessutom så har AT bara RPG launcher, pistol och kniv. Med andra ord så är de väldigt sårbara och måste hålla sig nära sina kompanjoner om de vill överleva. Båda parter överlever inte länge utan varandra.

Naturligtvis finns det hundratals fler modifikationer, dock så är jag lite för trött för att minnas fler som har just med lagandan, samarbeta, etc att göra. De flesta modifikationer har mer med realismen att göra. Till exempel, recoil är kraftigare, bil/pansarvagnsvrak försvinner inte efter några sekunder utan stannar kvar på banan och kan användas som skydd. Soldaterna kan blöda till döds (ja, det finns blod i denna mod). Nu krävs det bara ett få antal skott, ca 4-5 väl placerade skott från 100m för att döda någon, inte 30 som i vanliga BF2. Jag rekomenderar modden väldigt högt. Ni kan ju testa v.0.1 och sedan uppdatera till nästa version senare i veckan. Jag kommer ihåg att när jag först testade v.0.1 i single-player var det roligare än varje MP match jag spelat. Ni lär inte bli besvikna!

Om denna privata SweC-servern kör Reality mod får ni en svensk, seriös, lågping server med extrem laganda..

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Cloudstone: Låter riktigt nice Måste provas någon dag

Ni andra: Ni kan ju börja komma in när ni vill såklart.. men jag kommer in runt 20:30 (Nickar V.Soderholm)

Puss allesammans.. syns ikväll så ska ni få pisk

Permalänk

Vart finns den senaste patchen att tanka? Eller måste man tankaalla tidigare patchar??

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
Vart finns den senaste patchen att tanka? Eller måste man tankaalla tidigare patchar??

Här är senaste patchen: http://totalbf2.filecloud.com/files/file.php?user_file_id=393... (v1.02)

Men vi väntar alla på 1.03 som ska komma ut i närheten av idag

Permalänk

så hur blir det, 20.00 eller 20.30 ?
Btw, rykten går om att 1.03 släpps kl 22

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk

20.30 kör vi

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Hedersmedlem

hmm det står att jag har fel password när jag försökte connecta

Edit funkade när jag gick in i spelet, men ej från ASE...

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk

Alla kommer bara smöra för dig om du kommer in.

Hoppas du heter nåt annat på BF2

Permalänk
Citat:

jag som vill skjuta lite artillary på dig

f.ö. Nice spelat alla idag;) dock hade ni ju ingen chans

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

Mec var lite för mäktiga

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard

Haha, ja det hade du nog gillat haha

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hehe kul var det väl idag.

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Hedersmedlem

Ska försöka vara mer i tid till nästa gång

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ska försöka vara mer i tid till nästa gång

Hoppas det, då kan man leva ut sina aggretioner Inte för att JAG har några, men ändå.

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard

Som jag sa, det fanns inga gränser på hur mycket stryck vi fick. Känns lite ojämt när man kämpar mot en klan. Vi hade inte ens en commander. För våran del så vart det inte speciellt mycket "Teamplay", tror jag skall pröva den där modden som Cloudstone tippsar om.

Permalänk
Medlem

Det var faktiskt riktigt kul Segt i början när USA inte hade nån commander dock

NAJK: Notera min smörning med supplies runt dig

Permalänk
Medlem

Allt roligt teamplay från igår var som bortblåst... synd, det var ju inte lika roligt...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

Var jäkligt kul. Intensivt som fan med mycket teamplay. Mycket prat i voicecommen också

Visa signatur

Permalänk

Nästa gång är jag lite mera förberedd
Kände mig lite rostig när ajg satte mig i helikoptern

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Testa Reality Mod Ni lär inte bli besvikna om ni gillar samarbete och realism.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Hedersmedlem

Jo, det var lite mer röj än gårdagens matcher. Sen att det tyvärr inte blev så mycket teamplay från min sida kan jag bara beklaga men det fanns inte så mycket att göra då mitt lag bestod av två fulla squads samt att jag fick tag på ett flygplan, och som bekant blir det lite svårare att uppfylla vissa objektiv när man flyger omkring, men jag hoppas att jag åtminstone gjorde någon nytta. Kul var det iaf och jag hoppas att det kommer fler spelkvällar och kanske ännu mer folk.

Permalänk

Var battlecam på btw ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

skit.. dött nu när man kommit hem från jobbet.. 22:30, aah vilken osis..
Hoppas ni hade kul... trist att man skall behöva jobba kvällar och missar sådant här skoj.. tyckte gårdagen va kanon, dock lite för lite folk... va kanske mer idag?
Men snart är det ju dock helg då blir det ju spela av. hehe..

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Kanske var mycket teamplay på eran sida(swec) men vi som fick spö hände det inte så mycket i...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Kanske var mycket teamplay på eran sida(swec) men vi som fick spö hände det inte så mycket i...

Måste hålla med om att det var bättre igår (kanske för att vi var med i SRS squaden)

Idag var jag faktist med i båda lagen. När jag var med i USA så hoppade jag in bland några i SweC. Där var det _nästan_ bara jag och squadleadern som följde order. Gör ni i Swec så när ni spelar matcher också?

Sen bildades det en annan squad som hade bättre teamplay. Dock så bytte jag lag efter ett tag. Det var inte så mycket bättre där heller. Jag och MadmaxTiger hade å andra sidan väldigt kul i attackhelin

Aja. Bättre teamplay nästa gång soldater!

Förresten var battlerecorder på?

Permalänk

Försökte ge order men som vanligt lyssnade ingen, nästan alla körde sitt eget race.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det var grymt kul idag och tyckte det var bra team play.
Jag är lätt med på fler Bf2 kväller;)

Edit: Jag nickade TripZore

Visa signatur

TsunamiTwins! Geeken! Gaken svek
Tsunami!!! :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgF
Jag tycker det var grymt kul idag och tyckte det var bra team play.
Jag är lätt med på fler Bf2 kväller;)

Edit: Jag nickade TripZore

Vi lirade bra. Mitt bf2nick är Inbredpete, jag var squadleadern.

Visa signatur