Permalänk
Snusfri

"första" modden är precis som en flicka skall vara, liten å söt

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Ja, detta var fint

Edit: Du borde dock lägga upp den i projektloggs-avdelningen

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem

oki lite till..

ok fronten skall graveras..

första linjerna..

börjat fylla i ..

innan detaljarbetet börjat ..

ena sidan hyffsat klar ..lite mer detaljarbete då man kan se att kanterna inte är 100% "raka/snygga".

hade tråkigt och gjorde ett par alubitar ..

ok done.. bidde lite nice..

ok gjorde toppen åsså ..

lite trevligt ser de faktiskt ut

å toppen..

åsså ena sidan..

ok lite detaljarbeta kvar..

Permalänk
Medlem

den första va cool men den andra såg lite udda ut med en massa prylar på taket men grymt snyggt jobbat iaf

Permalänk
Medlem

Fint mycket fint, forsätt så. Jag gillar din rosa cd-spelare eller vad det är för något.

Jag har en ide du kan ju göra ett fönster i toppen och sedan lägga in en döskalle eller något.Skulle bli fint tror jag

Edit: stavning

Permalänk
Medlem

ska du inte fortsätta på den första modden?

aja, jobba på nu

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
den första va cool men den andra såg lite udda ut med en massa prylar på taket men grymt snyggt jobbat iaf

jag skrev i första inlägget då jag påbörjade just "döskallen" "misstag nr2" ... det kommer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
ska du inte fortsätta på den första modden?

aja, jobba på nu

kommer kommer

Permalänk
Medlem

kan du inte lägga upp alla bilder i en projektlogg?
enklare att se vad du gör utan allt snack.

hare

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM

Permalänk

fan måste uppgradera mitt nät.. har bara 0.5 bit vill ha 8 mb iaf 2 för det skiljerr 20 kr hehe

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

En liten tanke som slog mig.. Om franska vinpimplares tavlor är värda en förmögenhet, vad kommer då inte sådana här byggen vara värda om en sisådär 20-30år när datorerna antagligen inte ens påminner om det vi ser idag.

GoTaLL, är detta en inkomstkälla för dig utöver helt enkelt för att det är kul och att du kan?

Är otroligt imponerad av din kamparglöd och envishet för att få det som du vill..

Mao, bra jobbat!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
fan måste uppgradera mitt nät.. har bara 0.5 bit vill ha 8 mb iaf 2 för det skiljerr 20 kr hehe

Jahaaa??

Permalänk
Medlem

Ser enormt lovande ut. Kan ju inte säga annat än att du kan ditt kit GoTall.

Lycka till med det fortsatta arbetandet.

Visa signatur

Being noticed can be a burden, Jesus got himself crucified becuase he got himself noticed, so I disappear alot. -Bob Dylan

Permalänk
Medlem

blir nog bra

Permalänk

Update igen ?;)

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Medlem

vet du någon sida med förklaring till Gravering på Spegelglas. Bäst att fråga dig då du kan dina saker.

Visa signatur

MSI K8T-Neo Platinum, Amd64 3400+, Kingston hyperX 512mb, Gigabyte 6800NU---> Zalman Vf700CU, Aspire 520W, Samsung spinpoint 160gb, Samsung DVD combo, Zalman 7700 cu, LIAN-LI pc7, Logitech Z-5500, CRT: LG 702B.

Permalänk
Medlem

damn vad nice! ska du inte lägga upp en "riktig" projektlogg? vore najs faktiskt

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

oki lite till.. stackern i orginal utförande är "fet" men ändock efter lite istoppande av cd/fläktkontrollers/power modulen/ etc så blir det trängre och trängre om ändock det är stort.. så...

oki som de flesta förstått så skall de 2 delarna ihop ..

ok ursäkta röran har prexis flyttat

ok som jag skrivit tidigare lite här och dör "misstag" så här är ett av dem .. ser rent ut sagt ut som skit med silver sidor och händer på nedre delen..

men ser rätt ok ut framifrån

ok "misstag nr2" plexit i skallen har spruckit .. orsak av värmen och porer som bildats vid slipning .. så veck med den..

så så blev det so far..

ok enbart plexin så ser man sprickbildningar i kanterna .. gillar inte halvdanna grejjer så .. off it goes

åsså testar vi "pure" aluminium skalle.. lite mer jobb med det dock..
man ser ju vad man har att utgå ifrån.. "misstag nr3"

ok efter 2 dagars jobbande med den så ser den ut så här ..

och händerna kapas ... så nu har vi 2 misstag mindre .. och och pulverlacking väntas för de silvrika delarna ..

Permalänk
Medlem

Behövde inte se vem som postat inläggen för att se att det var du GoTaLL

Du har lyckats, igen
Nice

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB | Gigabyte GeForce GTX980 G1 4GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W | CM Nepton 240M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
damn vad nice! ska du inte lägga upp en "riktig" projektlogg? vore najs faktiskt

kommer nog .. dock inte nu när denna är påbörjad .. men finns fler projekt

Permalänk
Medlem

Återigen, riktigt bra jobbat. Jag har dock kommit fram till att jag inte gillar motiven, men det betyder ju INTE att du har gjort ett dåligt jobb. Nej, som du gör det, så bra gör ingen annan det !

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

1. Vart köper du aluminium?

2. Skulle du inte kunna spraya det där nere med svartfärg förutom händerna eller något?

Permalänk

GoTaLL;
Gör du dina tribals själv på frihand eller finns dom någonstans där ute på nätet, Om dom finns eller om det finns nått liknande posta gärna länk

/FarmoR

edit; Stava

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Skall bli riktigt kul o spana på dina saker @ DH.
Man kanske skulle kunna få lite tips också?

Permalänk
Medlem

snyggare med plexi skallen

Permalänk

Snyggare utan skallen upptill öht!

Skitnice, som vanligt GoTall!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Halleluja gud hör bön! Ojoj vad jag velat att skallen skulle väck, men det ser ut som om jag nu vill ha tillbaks den när den är helt i alu
Ska du gravera något fräsigt på skallen eller låta den vara?

Edit: Nä jag vill nog ändå inte att du sätter dit skallen egentligen.. :S

Permalänk
Medlem

najs, alltid trevligt att följa dina trådar, uppdateras fortlöpande

Visa signatur

/Martin

Permalänk

tycker den plastiga skallen skulle vara där.. men händerna där nere.. passar inte ihop ännu.. men det kanske blir bra det me... hehe

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

oki liten update..

ok efter mycke pillande slipande och mer svärande så ser det ut så här.. och kommer fram till att det inte blir bra utan bättre utan .. vill säga ""misstag åtgärdat" allt man gör blir inte bra utan misstag kan göras och dessa har tagit en del tid att inse.. med detta har jag bevisat för mig själv att inget är omöjligt dock en erfarenhet rikare

dörrar till den lilla delen tillbaka från pulverlakering.. fetnice..

viss ksilnad utan hände och svartlackat..

den lilla silverkante eller "toppen" på lilla chassit skall vara kvar då den bryter lite fint..

ok på högersidan av chassit finns just nu inget men det skall åtgärdas..

ok första grovgravyren gjord..

och kollar man ser man varför det måste åtgärdas .. klantiga/kantiga/fula linjer som måste ordnas till och detaljeras..

och samma där..

Permalänk
Medlem

Du lyssna på mig, bra att du lackade om.