snabbaste dc-programet?

Permalänk
Medlem

snabbaste dc-programet?

hej...undrar vilket det snabbaste nerladdnings programmet är idag?
sitter på odc 5.31 just nu....nått som är bättre?
kom gärna med andra förslag

ha de

Visa signatur

AMD64 3200+2,2ghz | PC3200 512mb | Gefore 6800LE 16/6@414/918Mhz | 3dmarko3:12381 |ABIT NF8 | 2st seagate barracuda | NEC 4550 DVD | Zalman VF700-cu & Zalman CNPS7000B-ALCU

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ok....men nått dc program?

Visa signatur

AMD64 3200+2,2ghz | PC3200 512mb | Gefore 6800LE 16/6@414/918Mhz | 3dmarko3:12381 |ABIT NF8 | 2st seagate barracuda | NEC 4550 DVD | Zalman VF700-cu & Zalman CNPS7000B-ALCU

Permalänk
Medlem

dc++
fuldc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ahberg

Det är en DC-klient...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ahberg

Första raden liksom

Citat:

RevConnect is a file sharing program based on DC++.

Edit: rmDC++ http://rmdc.sweb.cz/

Permalänk
Medlem

Snabbaste? På vad??
Efter vad jag förstått är det inte klientvalet som avgör din DL, om det var det du tänkte på..;)

Permalänk

Ja byt iaf från oDC då det är outofdate samt väldigt buggigt

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

du kan maxa din lina med både odc, fuldc, dc++ etc, och alla tar typ lika lite systemresurser.
men visst, om du sitter på sunkiga hubbar kanske revconnect är att föredra eftersom den kan tanka samma fil från flera personer.

Permalänk
Testpilot

Klienter som kan tanka från många samtidigt till samma fil är också oftast bannade på stora hubbar.
Jag använder fulDC, det funkar perfekt och har lite mer funktioner än vanliga ++

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Med Tanke på att Odc är nerlagt för över ett år sedan om jag inte minns fel och ersättaren elr uppstickaren efter den är den svenskkodade klienten FulDc så ser jag den som ersättare,

DC++ känns så segt, FulDc håller sig up to date mycket bättre. mysiga små extra funktiner som sagt

En sak som tar MYCKET processorkraft är "baren" som visar hur mycket procent en "fil" har kommit.
Stäng av det och programet går snabbt.

En annan sak, RevConnect är väl inte 100% legit för riktiga hubbar, den förknipas väl som ful client väl?

FulDc är iallafall legit om man säger så.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░ -= In Trance We Trust =- ░▒▓█▇▆▅▄▃▂
38" LG 38GN950 | Intel i7 8086K Limited Edition | 32GB 3600DDR4 | RTX 3060 12GB | 2x1TB WD BLACK SN750 / 2x500GB 850 EVO | AUDIO PRO T8 ADDON

Permalänk
Medlem

FulDc blev jag imponerad av när jag tvingades att byta från Odc nyligen.
Mkt trevligt program.

Permalänk
Medlem

har testat DC++, fulDC och oDC. DC++ tröttnade jag på. FulDC var jättetrögt för mig. Det hackade som bara den när jag gick in på hubbar. oDC är bäst hittils. Någon annan bra klient som är bra?

Visa signatur

"Growing old i mandatory, growing up i optional."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden lite:
Vilken DC-Klient är mest sparsam när det gäller processoranvändning?
DC++ när jag sitter på lan eller internet med 100/100 så används processorn fullt och går inte göra nått på datorn. Att den använder minnet har jag inget problem med då jag har 2gb.

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McMoj
Jag lånar tråden lite:
Vilken DC-Klient är mest sparsam när det gäller processoranvändning?
DC++ när jag sitter på lan eller internet med 100/100 så används processorn fullt och går inte göra nått på datorn. Att den använder minnet har jag inget problem med då jag har 2gb.

Säg åt den att inte hasha sharen hela tiden då? En titt i programmets inställningar skulle göra väl.

Permalänk
Medlem

RMDC är trevlig

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Säg åt den att inte hasha sharen hela tiden då? En titt i programmets inställningar skulle göra väl.

och på svenska betyder det?:p

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slender
och på svenska betyder det?:p

hasha den kontrollerar vad du delar ut,alla filer du delar ut går den igenom och det tar grymt mycke processorkraft.

Permalänk
Medlem

fulDC is the shit !

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!

Permalänk
Medlem

nån som kan tipsa på lite bra hubar med 100gb+ sharelimit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkuMpeR
nån som kan tipsa på lite bra hubar med 100gb+ sharelimit?

Det är tyvärr inte "lagligt":p enligt reglerna att snacka om sånt här..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Finns det någon mer DC-klient förutom strongDC som man kan vara passiv och aktiv på olika hubbar samtidigt?

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.