[BBB] internet dör och telefonerna sprakar

Permalänk
Medlem

[BBB] internet dör och telefonerna sprakar

Nu är det så att alla våra telefoner har börjat spraka, men om man kopplar bort modemet så slutar telefonerna att spraka. sen har uppkopplingen börjat att lägga av när det ringar, tro det eller ej men det är sant.

så vad ska jag hitta på för att få bukt med dom här felen?

har för mig att det redan finns en tråd med liknande frågor, har sökt men hittar den inte så om någon hittar den så posta bara en länk och efter det så kan en moderat låsa tråden. tack på förhand.

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Medlem

Så blir det om splittern är trasig eller om modemet inte sitter i första telejacket.

Permalänk
Medlem

modemet sitter i första jacket

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av i am
modemet sitter i första jacket

Ja, då har vi uteslutit det.
Då föreslår jag att du lånar en splitter av någon och testar om det är där felet ligger.
Om det är så så kan du kanske få en ny på garantin. Annars så kostar de bara 150-200 kr.

Jag har varit med om en splitter som pajjat. Exakt samma problem som hos dig.

Permalänk
Medlem

herligt tack så mycket för hjälpen.

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem som dig, inte det med att det sprakar i telefonerna utan att uppkopplingen dör så fort man lyfter på telefonluren.

Hade tekniker från BBB hemma hos mig tre gånger 'a 60 minuter varje gång utan att de lyckades lösa det. Tillslut så fixade det sig. Då hade dom skruvat i alla telejack plus huvuddosan i lägenheten samt även kontrollerat i telestationen. Jag hade bytt alla kablar, testat 3 olika modem, provat med olika telefoner ikopplade etc etc. Vet faktiskt inte vad som löste det men tillslut så började det fungera iaf. Efter att dom gormat med det länge och väl sista gången hos mig. Snackade till mig 3 månaders gratis uppkoppling som plåster på såren.

Tipset till dig är att ringa till dom så de får kika på vad som är fel.

Sen så ser du till att hålla politik borta från Internet - Uppkoppling - Nätverk tack, inga moderater här inte.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

okej herligt.
men det har inte alltid vart såhär det kommer och går lite, ibland kan man ha dator på 1 månad i sträck utan att det bryts, men ibland kan det också brytas upp till 10ggr på en dag.
nu har det funkat sen jag dan efter jag la upp tråden, men vi ska ringa BBB och prata med dom och kolla om dom antingen kan skicka hit någon eller om dom kan skicka en ny splitter.

offt: "Sen så ser du till att hålla politik borta från Internet"

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Medlem

Re: [BBB] internet dör och telefonerna sprakar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av i am
Nu är det så att alla våra telefoner har börjat spraka, men om man kopplar bort modemet så slutar telefonerna att spraka. sen har uppkopplingen börjat att lägga av när det ringar, tro det eller ej men det är sant.

så vad ska jag hitta på för att få bukt med dom här felen?

har för mig att det redan finns en tråd med liknande frågor, har sökt men hittar den inte så om någon hittar den så posta bara en länk och efter det så kan en moderat låsa tråden. tack på förhand.

Välkommen till BBBs fina DSL tjänster Haft sådär sen flera år tillbaka (hade Bostream innan). Sen när BBB köpte upp Bostream och man gick från VDSL till ADSL blev det 10 gånger värre... Klaga går typ inte, för BBB har ingen aning om vad som kan va fel

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Re: Re: [BBB] internet dör och telefonerna sprakar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Välkommen till BBBs fina DSL tjänster Haft sådär sen flera år tillbaka (hade Bostream innan). Sen när BBB köpte upp Bostream och man gick från VDSL till ADSL blev det 10 gånger värre... Klaga går typ inte, för BBB har ingen aning om vad som kan va fel

okej det låter ju inte så vättigt. men man ska ju inte behöva betala för en tjänst som inte fungerar som den ska!

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk

Re: Re: [BBB] internet dör och telefonerna sprakar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Välkommen till BBBs fina DSL tjänster Haft sådär sen flera år tillbaka (hade Bostream innan). Sen när BBB köpte upp Bostream och man gick från VDSL till ADSL blev det 10 gånger värre... Klaga går typ inte, för BBB har ingen aning om vad som kan va fel

Sen ska du veta att om du har kört 0.5 Mbit eller 2.5 Mbit innan så kan det fungera med felkopplade telejack, teleförläningsladdar och dyligt.

Skickar du på mer hastighet så märks detta direkt.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: [BBB] internet dör och telefonerna sprakar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKulspruta
Sen ska du veta att om du har kört 0.5 Mbit eller 2.5 Mbit innan så kan det fungera med felkopplade telejack, teleförläningsladdar och dyligt.

Skickar du på mer hastighet så märks detta direkt.

Han körde ju med VDSL innan så man kan ju utesluta att hans kablar skulle ha dålig kvalite..

Permalänk

Re: Re: Re: Re: [BBB] internet dör och telefonerna sprakar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Han körde ju med VDSL innan så man kan ju utesluta att hans kablar skulle ha dålig kvalite..

Okej, det visste jag inte.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Har det sådär just nu med Telia adsl.
Funkat skitbra i 1.5år och nu helt plötsligt så bryts det när telefonen ringer och det brusar i telefonerna.
Håller just nu på och uppgraderar till 24mbit så fick nya grejer men samma problem.

Ringde telia och snubben jag pratade med snacka massa om 2vägs och 4vägs koppling mellan jacken och att det kan funka jättebra ett tag och sedan inte göra det längre.
Har inte hunnit ta titt på det eftersom jag inte är så jätte-high på det där med telefonjack men så fort jag får hit brorsan så ska vi se om det är problemet.