Lost Coast Techdemo till Half-Life 2 är ute nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Jag förstår inte riktigt vad detta skulle ha för betydelse?

Gissa tre gånger. P.S. värför har du suddat ut steam och nån till grej?

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Jag prtatde om väggarna på kyrkan och dom andra husen ~50 meter över vattnet, dom ska absolut inte blänka.

Jag har ett vitt sten hus som blänker lite i solen. Annars fan va trevlig teknik de plockat ihop!
Dessutom så tycker jag att RPG:ns nya HDR effekter är as skön!
Om man spelar med kommentarerna så fattar man vilket jobb de gjort!

Tack Valve

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
Öhh du är inte det där Daemon tools du har försökt sudda ut i hörnet?

Deamontools är knappast ett olagligt program, så sluta vara sån jävla rövslickare förihelvete. Sluta posta massa skit som ändå inte hjälper någon, om han vill dölja något på sin screenshot får han väl göra det?

(Nu postade jag också skit, men det är OK, för jag är så duktig och snäll)

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid

Men det är så sant som du säger, DaemonTools har aldrig varit och kommer aldrig bli olagligt.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Deamontools är knappast ett olagligt program, så sluta vara sån jävla rövslickare förihelvete. Sluta posta massa skit som ändå inte hjälper någon, om han vill dölja något på sin screenshot får han väl göra det?

Men om det inte är något olagligt eller nått sånt så ska han inte behöva dölja det. =/
Förresten går du på nått eller?
Nu till topic: För en gångs skull så har man lyckats göra HDR lightning som inte ser ut som nått jävla candyland. GJ Valve!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Save
Men det är så sant som du säger, DaemonTools har aldrig varit och kommer aldrig bli olagligt. [/B]

Förutom att de håller på att göra en sak som gör att de kan gå runt Starforce.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hench
Gokväller gott folk.
Har märkliga problem i DOD:S och nu i Lost Cost.
Tankade och installerade just senaste drivrutinerna från nvidia
men det hjälper inte.

Har ett GF 7800GTX
Och så här ser det ut:
http://img356.imageshack.us/img356/7959/lost7uk.jpg

http://img359.imageshack.us/img359/3528/lost20oy.jpg

Någon som vet vad detta beror på?

Kram

Ser nästan ut som att du kommit åt inställningarna i perfuin. Prova att skriva perfui i konsollen och mecka lite där (No Tool eller liknande för att få bort allt).

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Det funkar inte att byta vapen för mig.. nån mer som har dfet problemet???

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Lost Coast är

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Fan , nu vill jag installera HL2 men har inte min DVD spelare >.<

Du behöver ingen DVD-spelare till HL2, du kan installera det via Steam.

Permalänk
Medlem

Jag installerade Lost coast igår körde en 5 min sen hängde sig hela spelet gick inte att få bort på nåt sett... Sen senare på kvällen startar jag det igen och så hängde det sig efter 30 sek i spelet..

Har aldrig haft problem med ett spel tididgare

Permalänk
Medlem

kan någon recorda ingame och lägga ut här?

Permalänk
Musikälskare

UNDERBART !

jag är lyrisk, fan va coolt det var !!!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Ser nästan ut som att du kommit åt inställningarna i perfuin. Prova att skriva perfui i konsollen och mecka lite där (No Tool eller liknande för att få bort allt).

Det lustiga är att jag inte pillat något någonstans, det var så från början.
Men jag skall testa och pilla.

Tack save!

edit:
Ahepp, det var inte aktiverat, jäkla skumt...
Har inte det här problemet i något annat spel.
Enbart DOD:S Och LC, och den gemensamma
nämnaren är... HDR.
Blä också!

Permalänk

Vad fan ska man göra i kyrkan egentligen? :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Vad fan ska man göra i kyrkan egentligen? :/

SPOILER (:rolleyes: )

Pilla in "nåt" (typ en av de där stora ljusstakarna) i kanonen så kommer den pajja.

Edit: kan inte stava till "spoiler"

Permalänk
Medlem

Var rätt tråkigt imho. Grafiken var väl sådär. Tacka vet jag q4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Var rätt tråkigt imho. Grafiken var väl sådär. Tacka vet jag q4

Precis.... tråkigt va det, och grafiken va ÖVERDRIVEN.

För för FÖR ljust...
Och dem blöta stenarna ser nice ut, men när man kommer nära dem blir de riktigt fula...*usch*

Doom 3 och Quake 4 är fortfarande snyggare..

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Skulle inte The lost coast bli en expansion till HL2? Nu snackas det om techdemo. Har jag missförstått allt och kommer det ingen expansion?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Skulle inte The lost coast bli en expansion till HL2? Nu snackas det om techdemo. Har jag missförstått allt och kommer det ingen expansion?

Gah och mer GAH

Lost Coast skulle inte vara en expansion, det skulle vara en tech demo bara, och det är det!
MEN! Det ska komma en expansion snart, AFTERMATH heter det!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Gah och mer GAH

Lost Coast skulle inte vara en expansion, det skulle vara en tech demo bara, och det är det!
MEN! Det ska komma en expansion snart, AFTERMATH heter det!

Vad f*n är det med dig? Är det så jobbigt att svara så låt hellre bli. Jag blandade ihop Lost coast med Aftermath, big deal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Vad f*n är det med dig? Är det så jobbigt att svara så låt hellre bli. Jag blandade ihop Lost coast med Aftermath, big deal.

Men det är så jobbigt att svara på samma fråga om och om igen.

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Men det är så jobbigt att svara på samma fråga om och om igen.

Låt bli att svara då. Svårare än så är det inte. Men tack ändå.

Permalänk
Medlem

hur i helsefyr kan ni tycka doom3/q4 är snyggare? allt som är gjort i doom3-motorn känns som om den hade passat passat perfekt till ett army-men spel
(för er som inte fattar: doom3-motorn gör att allt ser ut som plast, plast och gissa vad? PLAST!!!)

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
hur i helsefyr kan ni tycka doom3/q4 är snyggare? allt som är gjort i doom3-motorn känns som om den hade passat passat perfekt till ett army-men spel
(för er som inte fattar: doom3-motorn gör att allt ser ut som plast, plast och gissa vad? PLAST!!!)

Hehe, jag är väldigt mycket lagd åt tekniska hållet så jag uppskattar interaktiv ljussättning mer än höga polygontal alá HL2. Dessutom är bumpmapping extremt sexigt Dock kräver D3/Q4-motorn en väldigt kraftig dator för att komma till sin rätt. HL2 ser bättre ut på sämre datorer det kan jag hålla med om.

Permalänk
Medlem

jag kör doom3 på High (är inte så FPS-känslig)
och maxar HL2
HL2 har också bumpmaps, om du inte märkt det, men de har använt en mycket mer diskret teknik där allt som blir belyst inte blänker som det har ett lager cellofan över sig. Jag håller med om att interaktiv ljussättning är sexigt, men jag tycker att doom3-motorn kunde gjort bra mycket snyggare bump-maps. jag har för mig att det även har o göra med specualr maps, men efterssom jag inte vet ngt om det området så undviker jag det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
jag kör doom3 på High (är inte så FPS-känslig)
och maxar HL2
HL2 har också bumpmaps, om du inte märkt det, men de har använt en mycket mer diskret teknik där allt som blir belyst inte blänker som det har ett lager cellofan över sig. Jag håller med om att interaktiv ljussättning är sexigt, men jag tycker att doom3-motorn kunde gjort bra mycket snyggare bump-maps. jag har för mig att det även har o göra med specualr maps, men efterssom jag inte vet ngt om det området så undviker jag det

Jo jag vet att HL2 har bumpmaps Dock används det inte lika flitigt som i D3/Q4. Saken är den att grafiken är mer avancerad i D3/Q4, HL2 kändes gammalt när det kom, D3 kändes väldigt fräscht (även om FarCry tog bort lite av D3:s nyskapande).

Permalänk
Medlem

vet inte om du har missat att HL2 använder bumpmaps på allt?
för övrigt kan det se väldigt fel ut ibland på doom3, t.ex väggar, som frammifrån ser jättesnygga och detaljrika ut, som från sidan ser helt jättefel ut pga att alla detaljerna sitter i bump-mapingen.

Visa signatur

Permalänk

Varför kan inte alla bara se spelen som att de vart och ett är bra på sitt sätt? Varför måste alltid något vara enväldigt bäst hela tiden? Ständigt detta jämförande...

Permalänk
Medlem

tja vilket spel man tycker är snyggast beror ju på personlig smak. jag t.ex. satt o sa wow o tyckte HL2 var det snyggaste jag spelat nånsin när jag spelade det för första gången. medans när jag testade doom3 så tänkte jag: varför tycker alla att detta är så jäkla snyggt?

Visa signatur