Lost Coast Techdemo till Half-Life 2 är ute nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Jag prtatde om väggarna på kyrkan och dom andra husen ~50 meter över vattnet, dom ska absolut inte blänka.

Det kanske hade regnat innan?

Permalänk
Medlem

Jävvlar vad vackert det var=D, körde 1290x960 4xAA 16XAF. Flöt hur bra som helst, grymt snyggt techdemo. Kyrkan var grymt tuff=) ifall hl2: aftermatch har HDR blir jag lycklig=D

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wushu
Jag tror man klagar på att den utlovade timmen inte var en timme, utan 10 min .

I den interjuven jag läste sa Doug att det skulle gå på en kvart att klara och att dom spelat in upp till en timme med kommentaren till det.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Det var först när man lyssnade på kommentarerna som man förstod varför det tog så lång tid att göra detta. Verkar vara oerhört mycket arbete som har lagts ner på tekniken. Riktigt snyggt var det. Synd att man inte kan spela HL2 och HL2: Deathmatch med det här bara.

Permalänk
Avstängd

Nu har jag inte hängt med riktigt, är det här en uppföljare till HL2 eller ett demo på uppföljaren eller är det ett techdemo? och får man det gratis när man köpt HL2?

Edit: Oj, glömde läsa rukriken på tråden innan jag postade Jag har nog svaret där

Visa signatur

"Hörru, som chef tycker jag det ser illa ut."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taklampa
Nu har jag inte hängt med riktigt, är det här en uppföljare till HL2 eller ett demo på uppföljaren eller är det ett techdemo? och får man det gratis när man köpt HL2?

Edit: Oj, glömde läsa rukriken på tråden innan jag postade Jag har nog svaret där

LC är bara ett Techdemo, ja det är gratis om man köpt HL2. Expansionen som kommer till HL2 heter Aftermath.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

vad kommer aftermatch handla om då? och kommer det också vara gratis?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Helt värdelöst. Även ifall det bara är ett techdemo. Tycker verkligen att de hade kunnat göra något bättre med tiden det har tagit att utveckla denna demo (7 månader!).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
Helt värdelöst. Även ifall det bara är ett techdemo. Tycker verkligen att de hade kunnat göra något bättre med tiden det har tagit att utveckla denna demo (7 månader!).

Tror denna var klar för länge sen, de bara väntade på x1800 serien att komma ut.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

tror jag också!
jag menar, så mycket pengar som ATI öst in i VALVE så är det ju inte konstigt om de har något o säg till om när det kommer till sådana här saker....

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Var nog en av de mer vidriga effekterna jag har sett i ett spel hittils, tyckte i princip allt såg överexponerat ut.
Inget jag kommer köra med sålänge det inte skruvar ner det x antal varv iaf...
http://dump.grendosa.com/lost_coast.png
Jag har då aldrig blivit bländad av en betongvägg irl iaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MuFFinZ
Var nog en av de mer vidriga effekterna jag har sett i ett spel hittils, tyckte i princip allt såg överexponerat ut.
Inget jag kommer köra med sålänge det inte skruvar ner det x antal varv iaf...
http://dump.grendosa.com/lost_coast.png
Jag har då aldrig blivit bländad av en betongvägg irl iaf

Japp ruggigt fula effekter, varför ska allt blänka nuförtiden :S

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Gokväller gott folk.
Har märkliga problem i DOD:S och nu i Lost Cost.
Tankade och installerade just senaste drivrutinerna från nvidia
men det hjälper inte.

Har ett GF 7800GTX
Och så här ser det ut:

Någon som vet vad detta beror på?

Kram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Japp ruggigt fula effekter, varför ska allt blänka nuförtiden :S

För att det blir snyggt då

Pppffff... Lost Coast är inte alls SÅ snyggt. Det är bara ljust.
Och bara för att saker glänser så tror alla det är snyggt.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det var grymt snyggt! Fiskaren bl a men jag gillade de glänsande stenarna och vattnet, mums. Älskade också leveldesignen som var det bästa jag sett i source-motorn.
Trodde aldrig det skulle flyta så pass bra som det gjorde på min maskin med tanke på hur snyggt det var. Ni verklighets erfarna tuffingar som tycker allt ser för blänkigt ut får väll tycka det, kul för er! Det var faktiskt gratis.

Permalänk
Medlem

Fan , nu vill jag installera HL2 men har inte min DVD spelare >.<

Permalänk
Medlem

Man blev imponerad av många saker men absolut överdimensionerad HDR. Hur fan tänker killarna eller? Hoppas att det finns värden man kan fixa själv för att få en lagom nivå.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hench
Gokväller gott folk.
Har märkliga problem i DOD:S och nu i Lost Cost.
Tankade och installerade just senaste drivrutinerna från nvidia
men det hjälper inte.

Har ett GF 7800GTX
Och så här ser det ut:
http://img356.imageshack.us/img356/7959/lost7uk.jpg

http://img359.imageshack.us/img359/3528/lost20oy.jpg

Någon som vet vad detta beror på?

Kram

Okej?... Det ser jävligt CP ut...

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
Okej?... Det ser jävligt CP ut...

Tack för hjälpen...

Permalänk

Vet att det är noobigt, men hur ska jag göra där de spränger trätrappan efter att fiskarn har öppnat grinded?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
Vet att det är noobigt, men hur ska jag göra där de spränger trätrappan efter att fiskarn har öppnat grinded?

...

Vet inte ens vad jag ska säga....

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Haha fattar inte hur man kan fastna här ni fattar väl att ni ska upp eller ?? titta ni ska gå längs kanten på klippan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Haha fattar inte hur man kan fastna här ni fattar väl att ni ska upp eller ?? titta ni ska gå längs kanten på klippan.

Nåt som man trodde INTE skulle hända, har nyss hänt.
Helt otroligt.

Enligt mig borde man skämmas om man fastnar på Lost Coast... allvar....

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Avstängd

Lite väl buggigt kanske.

http://surl.se/vtp

Sen så hoppade jag ner i slutet från hissen och dog typ bredvid gubben, så började han babbla på "where are you going bla bla bla" och sen klarade jag väl banan eller nåt.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem

Och nu ska de bara lägga till lite dynamic lighting... kommer väl ta runt 12 månader eller vad tror ni?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Så här snabbt går det för mig

Jag tror att det är fel på min lina

Sen blir 0 ett djävla tag.

Permalänk

Att det ska vara så märkvärdigt med ett litet techdemo med HDR effekter när man kan köra igenom hela FarCry med HDR för ett halvårsedan...

Fast detta verkar ju ruggigt snyggt och så, men detta är ju inte första gången man har sett HDR effekter direkt.

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cane-force
Att det ska vara så märkvärdigt med ett litet techdemo med HDR effekter när man kan köra igenom hela FarCry med HDR för ett halvårsedan...

Fast detta verkar ju ruggigt snyggt och så, men detta är ju inte första gången man har sett HDR effekter direkt.

Jag har också kört farcry med "HDR" dock tycker jag det verkar som att valve gjort ett mer grundligt jobb känns det som iaf...för lost coast hade mycket snyggare hdr effekter.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
Så här snabbt går det för mig

Jag tror att det är fel på min lina

http://img216.imageshack.us/img216/3228/helvette7ih.th.png

Sen blir 0 ett djävla tag.

Öhh du är inte det där Daemon tools du har försökt sudda ut i hörnet?

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
Öhh du är inte det där Daemon tools du har försökt sudda ut i hörnet?

Jag förstår inte riktigt vad detta skulle ha för betydelse?

Visa signatur