Permalänk
Melding Plague

BFG Traffic Cop

<font style="font-size: 10pt"><b>BFG Traffic Cop</b></font> <small class="small">söndag 20 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Om man är rädd för alla otäckheter på Internet och vill ha ett alternativ till att dra ur nätverkssladden så har BFG Tech, som annars är kända för deras grafikkort, lanserat en "strömbrytare" för nätverket eller Internet. Produkten installeras mellan modemet och datorn/internetdelaren och gör det enklare att koppla från datorn så den inte längre kan nås utifrån. Ungefär 200 kronor vill BFG Tech ha för knappen och den enda fördelen man får jämfört med att dra ur någon sladd någonstans är att kontakterna i nätverksutrustningen slits mindre.
<br />
<br />Mer info om produkten hos <a href="http://www.trafficcop.com/about.htm" target="_blank">Traffic Cop</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

MEST ONÖDIGT !

Permalänk

MINST NÖDIGT !

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

instämmer ^^

Visa signatur

hmm...

Permalänk
Medlem

Eller så bytar man till linux så slipper man de flesta farligheter på nätet

Offtopic:
Bra att ni har börjat puplicera fler o fler nyheter här. Ett tag var det ju ganska dött med nyheter.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

det går väl att göra på mjukvaruväg också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
det går väl att göra på mjukvaruväg också?

blocka all trafic med en brandvägg

Visa signatur

Intel Pentium 4 Prescott, 3.39 GHz | 1024MB DDR pc3200 | 2 st 250 Seagate Barracuda S-ATA | Radeon x600 pro 256 Mb | Hiper Type-R 580 W Black

Permalänk
Medlem

Alltså så extremjobbigt tycket jag det inte är att böja sig ner och dra ut nätverkskabeln att jag betalar 200:- för den där.

Permalänk
Medlem

Finns det någon BFG Traffic Cop Fatal1ty med blåröd blinkande leds, ge mig. Det klår min idé om att installera Wunderbaumgranar i lediga PCI slots. Bäst jag patenterar den lösningen innan BFG lanserar den.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

då kan man väl inaktivera nätverkskortet lika gärna...

Så riktigt onödigt med en sån...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Varför vill man dra ur nätverkssladden ö.h.t ? Då är man skapligt paranoid...

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Helt klart Årets sämsta produkt.

Permalänk
Medlem

Det kan ju inte vara så svårt att göra, en strömbrytare till tp-kablens 8 sladdar.
Allt man behöver är strömbrytare som klarar 8 separata kablar.

Permalänk
Medlem

behöver inte ens bryta alla 8 då endast 4 används.

Visa signatur

Linux is like living in a teepee. No Windows, no Gates, Apache in house.

Permalänk
Medlem

bara jag som tänker på big fucking gun fårn quake spelen när jag hör bfg?

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Inaktiv

eller så högerklickar man på ikonen i systray o väljer inaktivera?

Permalänk
Medlem

sa jag ju, MEST ONÖDIGT !

Permalänk
Medlem

skulle vilja ha en OM all trafik stoppas utan att det ser ut som om kabeln är utdragen.

Permalänk
Medlem

LOL, fan va löjligt. Om man vill ha en knapp med lysdider så är det väll bara att trycka på off knapen på modemet/routern....

Permalänk
Medlem

CTRL+S i ZoneAlarm någon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Entrecote
Finns det någon BFG Traffic Cop Fatal1ty med blåröd blinkande leds, ge mig. Det klår min idé om att installera Wunderbaumgranar i lediga PCI slots. Bäst jag patenterar den lösningen innan BFG lanserar den.

Haha!

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Avstängd

en simpel brytare för routern? kosta 16kr kanske.

Men kostar man på en RIKTIG router så har man en genväg på skrivbordet/snabbstartfältet som avaktiverar trafiken helt, om man är lat nog för att högerklicka på "nätverksanslutningar" iconen brevid klockan i högra hörnet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
bara jag som tänker på big fucking gun fårn quake spelen när jag hör bfg?

Ja. Jag tänker på Doom.

Permalänk
Medlem

Ska vi nominera denna produkt till Årets julklapp?

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Dumma människor köper dumma saker (eller?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Eller så bytar man till linux så slipper man de flesta farligheter på nätet

Och du tror att bara för att du kör med Linux så är du säker... Med den attityden kommer din dator att tillslut bli hackad.

Permalänk
Medlem

Vanligaste som folk använder i sina hem är grenuttag med on/off switch, det var ju inte så svårt.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Och du tror att bara för att du kör med Linux så är du säker... Med den attityden kommer din dator att tillslut bli hackad.

Märk väl att jag sa de FLESTA farligheter.

EDIT: Sen har jag faktiskt en brandvägg

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

Jag brukar inte ha stora problem med att trycka in en knapp på modemet om det skulle behövas

Snacka om desperat på att tjäna pengar, det värsta är väll att det finns folk som går på skiten!