Permalänk
Medlem

nätaggsproblem?

Jag har lagt märke till att fläkten till mitt nätagg inte snurrar när den är igång.

Jag har antec 430 som man får med sonata II-lådan och är ca. en vecka gammal.

Saken är att själva nätagget fungerar, dvs den har inte överhettat eller ngt sådant än och nu börjar jag undra om fläkten bara går igång nätagget det blir varmt.

Har t.o.m. spelat spel såsom Q4 utan att den skapat några problem.

Visa signatur

[Antec SonataII][Athlon64X2 4400+][MSI K8N Neo4 Platinum][Corsair TWINX2048-3200C2][Gainward 7800GT][2 x WD Caviar SE16 250 GB SATA II][NEC MS 20WGX²][Creative X-fi Platinum] [IBM Thinkpad T43]

Permalänk

Låter som en paj PSU, ring Antecs support och fråga dem om råd, jättetrevligt och kunnigt folk som gärna svarar på frågor där!

Ett n00bigt sätt att kolla din hypotes är att t.ex. blåsa med en hårtork in i PSUn och se om fläkten startar

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk

Är det inte så att fläkten startar när det blir varmt i agget?:p

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Medlem

Den SKA snurra hela tiden, om än långsamt.

Är du verkligen säker på att det är så? Det är väl ett nätagg med 120mm fläkt i botten?

Nätagget borde bli väldigt varmt tycker jag. Mitt 250W nätagg med 40mm fläkt som jag moddade med en långsammare fläkt blev stekhet, det värme upp hela min låda.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Läste följande på antecs hemsida :

"Unique Dual Fans Technology: exhaust fan starts to spin when the power supply reaches certain temperatures to ensure proper airflow, the second fan spins on power up"

Sonata II har tydligen en speciell smartpower 2.0 agg

Skönt att veta, nu slipper jag ringa antec eller komplett

Visa signatur

[Antec SonataII][Athlon64X2 4400+][MSI K8N Neo4 Platinum][Corsair TWINX2048-3200C2][Gainward 7800GT][2 x WD Caviar SE16 250 GB SATA II][NEC MS 20WGX²][Creative X-fi Platinum] [IBM Thinkpad T43]

Permalänk
Medlem

sorry för att uppa en gammal tråd men jag funderade på exakt samma sak som du då jag nyligen köpt ett Sonata ll min bakre fläkt på nätagget står helt still och den har aldrig börjat snurra nångång trots väldigt långa spelstunder....men detta är alltså fullt normalt ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ejan
sorry för att uppa en gammal tråd men jag funderade på exakt samma sak som du då jag nyligen köpt ett Sonata ll min bakre fläkt på nätagget står helt still och den har aldrig börjat snurra nångång trots väldigt långa spelstunder....men detta är alltså fullt normalt ??

Kunde du inte läst inlägget ovan?
Där står det klart och tydligt att det är normalt.
Helt meningslöst imo att dra upp tråden.

edit: Insåg just att du kanske inte är helt säker på engelska. Ber om ursäkt i så fall.

"Unique Dual Fans Technology: exhaust fan starts to spin when the power supply reaches certain temperatures to ensure proper airflow, the second fan spins on power up"

Översatt till svenska:
"Unik dubbelfläkt-teknologi: Utblåsfläkten börjar snurra när nätaggregatet uppnår en viss temperatur för att säkerställa tillräckligt luftflöde, den andra fläkten snurrar när nätaggregatet startas"

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Mao, inre fläkten snurrar hela tiden, yttre vid behov.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.