Permalänk
Medlem

Paket och posten.

Jag beställde en dator från ett internet företag(kommer ej att nämna namnet), i allafall så fick jag två kolli nummer per mail tidigare denna veckan. Fick aldrig AVI på posten så jag skrev ner bägge kolli nummren och travade ner till det lokala utlämnings stället, ett kolli nummret gick igenom datorn men andra fanns ej i i systemet så jag fick bara ut ett paket men så kommer vi till mitt problem, jag betalade inget för paket. Nu när jag kolla nogare så var de två paket "bundna" tillvarandra och troligen skulle jag inte kunna ta ut ett av paket för betalning för bägge låg på ena av dem. Visst skrev jag på pappret och visade ID men vad har dom att komma med när det står 0kr på paketet? paket jag inte fick ut var endast plåtlådan allt annat var i paket jag fick ut. Vad hade ni gjort? det är i allafall 10 lök vi snackar om.

Vänligen inga moralryttare som idiotförklarar mig för en tänka tanken på skippa paket nr:2 för att komma billigt undan(drabbar ingen fattig).

Permalänk
Medlem

Är det en dator du snackar om? Och du fick alla komponenter men i paket 2 låg chassit? "plåtlådan" som du säger.. Förresten varför nämner du inte internetföretaget?

Permalänk
Medlem

Re: Paket och posten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bootcha
Jag beställde en dator från ett internet företag

Ja det var en dator, alla delar utan chassit var med.

Permalänk

Dom har din adress.
Pay up, bitch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peter.nilsson83
Dom har din adress.
Pay up, bitch!

Ska dom skicka Baltic(eller vad dom heter) på mig? dom hade min adress från början med. Exakt lika dant hände mig för 2år sen när jag beställde minne ochett Gkort, fick ut det utan att betala, hade dom skicka räkning så hade man betalat men det kom inget så man kan börja undra ifall man har samma tur igen.

Permalänk

Om du själv anser att du skulle kunna komma undan med det hela så behåll
komponenterna! Det skulle jag inte tveka en sekund för, men man måste ju
som sagt fundera lite över riskerna.. Tex. att det finns bevis för att du har hämtat ut ett av paketen..

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad hade ni gjort? det är i allafall 10 lök vi snackar om.

Man betalar för prylarna som man beställt och försöker inte komma undan
för att någon gjort ett misstag.

Fattar inte att man ens tänker tanken.

Permalänk
Medlem

öhhh. Du skriver ju själv att du har legitimerat dig och skrivit under en avi. You do the math...

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk

Alla företag registrerar givetvis betalningar som kommer in och länkar de till rätt dokument (dvs din order), om det inte kommer in en betalning kommer du att få en påminnelse. Dock kan det dröja ibland.
Och ja, som nova28 säger, du har ju legitimerat dig och skrivit under på AVI:n så ingen större chans/risk att du skulle komma undan. Kontakta företaget istället så du slipper få det i nacken sen när du kanske inte har så gott om cash.

Permalänk
Medlem

Rätt hemskt att roffa-åt-sig-mentaliteten gäller hos en så stor del av mänskligheten. Man undrar vart dessa individer blivit uppfostrade egentligen.

Visa signatur

Det var inte bättre förr... men det är faen så mycket sämre nu...