Permalänk

okej.. !

värt ett försök ;D Apple har ju väldigt frikostig service så tänkte testa, är ju dock några månader för sent ute så = )

Visa signatur

Alcohol is the cause of, and solution to every problem in the world

Permalänk
Medlem

Jag blir så trött på applesupporten. Jag ville fixa nya lurar för mina surra som fan. Går in på sida där man ska skicka felanmälan...plitar dit mitt serienr. Då säger den att garantin gått ut, fast jag har cirka 2månader kvar. Ringer till dem och de säger att jag hade köpt den 8månader tidigare enligt serienr och att den var tillverkad 1990(!!!). Jag har tyvärr slarvat bort kvittot eftersom jag tänkte de har ju all info på serienr (men nej).

Då fråga jag om det gick bra att skicka in mina bekräftelsemail o sånt. Ja visst som han jag snacka med, gav mig en mailadress som jag skulle skicka skiten till. Väntade en månad fick inga lurar. Ringer upp och pratar med de igen. De säger att jag ska skicka in mailen igen. Väntar en månad (Nu är garantintiden typ slut). De säger att de ska skicka nya lurar.

Har inte än fått några(4 månader senare) och jag orkar inte ringa igen. Jävligt dålig service måste jag säga och jag får en känsla av att de sålde mig en redan använd ipod mini eftersom serienr var registrerat som 8 mån tidigare

Permalänk
Medlem

Såg att det var snack i början av tråden om cd-spelare till bilen med aux-ingång. Verkar som den modellen är slut på teknikmagasinet, jag undrar då var man kan köpa en sådan så billig som möjligt.

Permalänk

är det någon som har hittat nåt sätt att ändra namn på sin iPod.
Efter att jag hade återställt min iPod video så kom inte denhär lilla rutan upp där man får skriva in namn till den.

Visa signatur

<Macbook Pro 15":: 2.0Ghz :: 1.5gig ram>

Permalänk

man kan möjligtvis inte fixa så man slipper använda itunes för att kopiera musik?
tycker det är segt med itunes.
Så man bara kan dra över filerna.

EDIT: nu verkar det som att min ipod har låst sig:(
uppdaterade dem och startade om datorn, sen så har den låst sig, och visar "Koppla inte ifrån" texten:S
går inte att stänga av eller något. nån som vet vad man kan göra?

Permalänk
Medlem

Finns ett resetkommando. Tror det var att hålla in mitten och play eller stop knappen.

Permalänk

det löste sig:)
Men det visade sig att itunes skickade över alla mina bilder, kan man ta bort dom eller? hittar inte så bra i itunes än:)

Permalänk

Man kan nu uppgradera sin nano till 8gb
http://www.multiarcade.com/

Visa signatur

Intel E6600 |Crosair 2 GB DDR2 PC6400 (2x1024MB) | Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 | Asus P5W DH DELUX | Hiper M 530 W |Seagate 7200.10 320GB | Antec Nine Hundred Gamer Case

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airprofile
det löste sig:)
Men det visade sig att itunes skickade över alla mina bilder, kan man ta bort dom eller? hittar inte så bra i itunes än:)

menar du bilder på album eller? finns under inställningar vad den ska kopiera över, om den ska göra det automatiskt, synca alltså eller om man vill reglera det själv.

angående slippa itunes, så finns ephpod (http://www.ephpod.com/) som är gratis och så anapod, som kostar lite.

darkfox92: frågan lyder, får man ihop skiten sen utan att själva kretskortet blir för tjockt med tanke på att han löser dem ovanpå varandra.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Ne, menar vanliga bilder som man själv kanske har tagit eller så, hur tar man bort sånt?

Permalänk
Medlem

bra fråga, kör mac, så är inte rikigt samma

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

är det någon som vet nåt om vart man kan få tag på iPod linux? går det att installera de på en iPod G5 (med video) även om man använder sig av windows?
tacksam för svar

Visa signatur

Intel i7 11700K - Corsair Vengeance PRO RGB 32GB - Aorus Z590 Pro AX - Asus RTX 3060 OC - Samsung 980 PRO - Lian Li O11 Dynamic Evo - MSI G273Q - Asus ROG PG278Q - Corsair RM850X - Corsair iCUE H150i ELITE LCD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk

ok... men det står inget om hur man kan ta bort en film eller musikvideo.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har fått hem en ipod video 60 gb och det verkar vara en riktigt schysst gadget. Har ett problem, den startar om nästan hela tiden när man lyssnar på musik. Vad gör man åt det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airprofile
ok... men det står inget om hur man kan ta bort en film eller musikvideo.

På samma sätt som en låt så klart...

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk

Tror jag börjar fatta iTunes nu:)
fast det är ju ganska opraktiskt...

EDIT: En sak som jag inte förståt ännu, finns det linux till Ipod G5?

Permalänk
Medlem

Skulle behöva tips på ett bra program som taggar mina mp3or. jag e mäkta lat o vill göra så lite som möjligt o därför siktar jag på ett program som självat kolla igenom alla mina låtar o taggar de otaggade, förslag?

Permalänk
Medlem

Vet inte om det gör allt du vill men jag använder tagscanner som finns här: http://www.free-codecs.com/download/TagScanner.htm

tycker det är väldigt smidigt

Mvh
Matte

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem

Någon som testat groove gears armband som finns på istuff.se?

Vill veta hur nanon fästs i armbandet

Permalänk

varför ipod? bara undrar.

Visa signatur

I am Oskar the one and Only!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saucepan
Skulle behöva tips på ett bra program som taggar mina mp3or. jag e mäkta lat o vill göra så lite som möjligt o därför siktar jag på ett program som självat kolla igenom alla mina låtar o taggar de otaggade, förslag?

Tag&Rename är jäkligt bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dell 4 ever
varför ipod? bara undrar.

Varför inte? Bara undrar.

Permalänk

Jag undrar vad funktionen samlingar i inställningar gör?
Sökt men inte hittat någon info om detta.
Står heller inget i manualen om detta vad jag kan se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moorgrove
Jag undrar vad funktionen samlingar i inställningar gör?
Sökt men inte hittat någon info om detta.
Står heller inget i manualen om detta vad jag kan se.

I normala fall är mp3-taggen artist överordnad taggen album vid sortering.
För en samling är taggen album överordnad (dvs. olika artister ingår i samma album).

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Varför inte? Bara undrar.

stora (inte direkt snygga undantag nano) inte jätte bra ljud och jag menar bara att äga en apple...

Visa signatur

I am Oskar the one and Only!!

Permalänk
Medlem
Citat:

stora (inte direkt snygga undantag nano) inte jätte bra ljud och jag menar bara att äga en apple...

Säger snubben som heter dell 4 ever ^^

Permalänk
Citat:

Du har rätt, varför äga "en Apple"...

Stora? Jag tycker ljudet är alldeles utmärkt, rent och ingen överdriven bas. Konceptet med iTunes är underbart i mina ögon. Dessutom är de sjukt snygga och ruskigt lättanvända. Har haft min iPod 4G i snart ett och ett halvt år, den fungerar kalas.

Att du sedan särskriver och har en kass meningsuppbyggnad gör att man liksom inte tar dina åsikter på allvar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey
Säger snubben som heter dell 4 ever ^^

Visst är det skojigt
Speciellt som Dull börjat sluta med mp3-spelare, för ingen köpte dom (förutom han "dell4ever" då).
Typ tomtevarning

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!