Nintendo Revolution är riktigt liten

Permalänk
Medlem

Kommer Rev. ha stöd för HD-DVD?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neohamster
Ni får nog allt ta och vänta på att Nintendo släpper specarna på bygget innan ni pratar om priset och vad som följer med i paketet, maskin är trots allt inte färdig för produktion än

http://www.gamersreports.com/news/706/ Enligt detta så var den nästan färdig för ett bra tag sedan.

Dreglar över gratis spelen
http://www.cubed3.com/news/3958

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
http://www.gamersreports.com/news/706/ Enligt detta så var den nästan färdig för ett bra tag sedan.

"Rumors say Nintendo is done developing the Revolution console. This is what the Japanese magazine Dengeki is stating. Nintendo didn't confirm this yet.

The Revolution is said to be done, but there are some little things that need to be changed/tweaked"

Enligt din länk så är den inte alls färdig för Produktion, dessutom är det bara rykten

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem

dom har ju sagt att den kommer att kosta under 300$ vilket är 2250. sen tillkommer ju massa saker när den kommer til sverige så dom måste nog sälja den för 200-250$.
för man brukar ju kunna gångra med 10 på sånna saker.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

"Rumors say Nintendo is done developing the Revolution console. This is what the Japanese magazine Dengeki is stating. Nintendo didn't confirm this yet.

The Revolution is said to be done, but there are some little things that need to be changed/tweaked"

Enligt din länk så är den inte alls färdig för Produktion, dessutom är det bara rykten

"nästan" skrev jag, och "enligt detta"

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höglund
Kommer Rev. ha stöd för HD-DVD?

Nej, de sa DVD på förra årets E3 mässa och jag tror inte de har ändrat sig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko

Spelen (de gamla) är inte gratis. En del kommer bli det men förmodligen (vi vet inte helt säkert) så kommer det bli så att man får ett spel med på köpet när man köper tex nya Mario så får man alla gamla mario spel. Eller så blir det så att man får köpa dem (eller ett pack med flera spel).

Vi får reda på detta i tid till E3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Nej, de sa DVD på förra årets E3 mässa och jag tror inte de har ändrat sig.

Spelen (de gamla) är inte gratis. En del kommer bli det men förmodligen (vi vet inte helt säkert) så kommer det bli så att man får ett spel med på köpet när man köper tex nya Mario så får man alla gamla mario spel. Eller så blir det så att man får köpa dem (eller ett pack med flera spel).

Vi får reda på detta i tid till E3.

är det sagt att dom inte kommer att vara gratis?

ska inte rev ha en annan skiv standard som är på 12 ellr 13gb? har för mig att jag läst det någonstans

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof

Nej, någon från Nintendo har aldrig påstått att dom kommer att vara gratis.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof

ska inte rev ha en annan skiv standard som är på 12 ellr 13gb? har för mig att jag läst det någonstans

Om jag kommer ihåg rätt så nämnde Iwata det på E3 (att spelen inte kommer vara gratis). Har också för mig att det har funnits en undersökning som kollade lite vad folk ville att det skulle fungera.

Ett alternativ var en prenumeration som man fick ladda ner X antal spel varje månad eller något sånt. Ett annat var en prenumeration så man kunde ladda ner hur mycket som helst men spelen tas bort efter ett par veckor/månader.

Ett annat var att man skulle få spelen gratis tillsammans med spel man köper.

Nu tar jag allt från skallen så förmodligen så är inte allt rätt, men jag är 90% säker att spelen inte kommer vara gratis i alla fall.

"ska inte rev ha en annan skiv standard som är på 12 ellr 13gb? har för mig att jag läst det".

Återstår att se. De har sagt DVD, men man vet ju aldrig om de har något eget för sig.

Permalänk

Då Rev inte kommer ha support för HD i någon form (dvs 720P och upp) så vore det bara dumt att inkludera HDDVD/bluray-support (Och speciellt att över huvud taget ha HDDVD-support vore rätt dumt, allt pekar på att Bluray blir vinnaren).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Då Rev inte kommer ha support för HD i någon form (dvs 720P och upp) så vore det bara dumt att inkludera HDDVD/bluray-support (Och speciellt att över huvud taget ha HDDVD-support vore rätt dumt, allt pekar på att Bluray blir vinnaren).

HDDVD och Blueray är format för lagringsmedia, inte videoformat/filmstandard whatever, skillnad på äpplen och flodhästar. Jag tippar dock på DVDskivor alà Gamecube fast i 12cm format.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

dvs vanliga dvd-skivor (gamecube-skivorna är helt vanliga dvd-skivor, fast bara mindre) med nintendos egna filsystem på.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Snurrar inte skivorna i GC:en baklänges? Eftersom den kan ta GC skivor i samma slot som DVD-skivorna så borde de också gå baklänges? Gick ju så bra första gången så de kanske gör det igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Snurrar inte skivorna i GC:en baklänges? Eftersom den kan ta GC skivor i samma slot som DVD-skivorna så borde de också gå baklänges? Gick ju så bra första gången så de kanske gör det igen

Har för mig att det där bara var ett rykte.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Har för mig att det där bara var ett rykte.

Har för mig att jag läste det nånstans och det var blandannat därför det tog så lång tid att chippa den... men jag kan ha fel

Permalänk

Att gamecube skivor snurrar åt andra hållet är en myt. Räcker ju med att man öppnar locket innan skivan varvat ner helt för att se det.

Permalänk
Medlem

Hmm. Men är det någon som vet varför det tog så lång tid att chippa den? och sen en fråga till. Varför vill man chippa en GC? man måste väl fetmodifiera den för att kunna spela spelen eftersom det inte finns några små DVD skivor som passar.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevva
Hmm. Men är det någon som vet varför det tog så lång tid att chippa den? och sen en fråga till. Varför vill man chippa en GC? man måste väl fetmodifiera den för att kunna spela spelen eftersom det inte finns några små DVD skivor som passar.

Jorå, man bränner spelen på såna här:

Finns att köpa på Kjell o Company.
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

HDDVD och Blueray är format för lagringsmedia, inte videoformat/filmstandard whatever, skillnad på äpplen och flodhästar. Jag tippar dock på DVDskivor alà Gamecube fast i 12cm format.

Det vet jag mycket väl, och jag har aldrig sagt något annat.
Det jag menar är att det känns lite onödigt att höja priset när maskinen ändå inte är gjord för HD. Kort sagt - varför köpa en HDDVD-läsare som inte klarar av att skicka ut ens 720P?

(Maskinen har helt enkelt inte stöd för HD).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Nepp man köper ett nytt chassi för 250:- och vips så passar 12cm skivor.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Nope, det finns tre olika alternativ.
1. Bränn 8cm dvd-skivor.
2. Köp ett nytt skal som har plats för 12cm skivor, dessa kostar kring 160SEK och uppåt.
3. Spela utan skalet, så kan du ha hur stora skivor som helst.

Kom ihåg att kuben bara läser de första 1,4GB av skivorna, så bränn inte mer än så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone

Jorå, man bränner spelen på såna här:
http://www.adorama.com/images/Product/SODMW30HI.JPG

Finns att köpa på Kjell o Company.
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Citat:

Nepp man köper ett nytt chassi för 250:- och vips så passar 12cm skivor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses

Nope, det finns tre olika alternativ.
1. Bränn 8cm dvd-skivor.
2. Köp ett nytt skal som har plats för 12cm skivor, dessa kostar kring 160SEK och uppåt.
3. Spela utan skalet, så kan du ha hur stora skivor som helst.

Kom ihåg att kuben bara läser de första 1,4GB av skivorna, så bränn inte mer än så.

Ok. Då fick jag det klarlaggt i alla fall. Tack för svaren

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk

Nintendo-chef lovar Revolution till Thanksgiving
06-01-19

Det mycket omdiskuterade releasedatumet för Nintendos Revolution har äntligen kommenterats.
Högste hönset på Nintendo, Satoru Iwata har i en intervju med japanska tidningen Sankei Shinbun berättat om planerna kring releasedatumet. Han säger till tidningen att planen är att släppa Revolution strax innan Thanksgiving i år så att man inte missar kommersen kring jul. I vanlig ordning gäller planerna bara Japan och Nordamerika, vi i Europa får som vi är vana vid i detta laget säkert vänta på lilleturen.
Iwata passar också på att ge oss lite mer på fötterna vad gäller prisklassen, även om han inte vill vara så modig att ge oss det exakta priset så säger han att Nintendo tänkt lägga sig på en inte alltför hög summa pengar. Under 50 000 Yen är tanken att det ska kosta att skaffa sig en Revolution, vilket ungefär landar på 3 300 svenska kronor om valutakurserna inte rör sig för mycket.
Anledningen till att dom lägger sig ganska lågt i pris säger Iwata beror på att Nintendo tycker sig se en trend på att folk inte är lika glada i att spendera massor med pengar på tv-spel nuförtiden.

http://player1.idg.se/ArticlePages/200601/19/20060119131751_P...

Permalänk

När är thanks giving?

Permalänk

December skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloodsource
När är thanks giving?

I USA: den fjärde torsdagen i november.
I Cananda: den andra mådagen i oktober.

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk

23 november alltså.
9 månader alltså.

Synd att det tar så lång tid till innan europa får hit den. Allt på grund av de där nedrans tyskarna/fransmännen/spanjorerna/italienarna som tvingat måste få sina spel översatta...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
23 november alltså.
9 månader alltså.

Synd att det tar så lång tid till innan europa får hit den. Allt på grund av de där nedrans tyskarna/fransmännen/spanjorerna/italienarna som tvingat måste få sina spel översatta...

Jag tror att de siktar på en "global release"! Det hade varis underbart!

Visa signatur

4 8 15 16 23 42

Permalänk
Citat:

Jag tror att de siktar på en "global release"! Det hade varis underbart!

Varför då? Det är ändå (förmodligen) inte särskilt farligt många som kommer importera konsolen, så varför skulle man vilja göra det?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!