Permalänk
Medlem

Jag tänkte börja Farma iron och sälja på ah.. tror ni det är ett bra sätt att tjäna pengar på?..

Jag har 105 skill i mining och behöver 125, men jag hittar ingenstans jag kan minia för att gå upp i levle. Har ni några tips?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
ang talents.

Har tänkt att bygga en bra PvP hunter. Är det här bra? Eller vet nån en bättre PvP build?

Marksmanship Talents - 21 points

# Improved Concussive Shot - rank 5/5
# Lethal Shots - rank 5/5
# Aimed Shot - rank 1/1
# Improved Arcane Shot - rank 1/5
# Hawk Eye - rank 3/3
# Mortal Shots - rank 5/5
# Scatter Shot - rank 1/1

Survival Talents - 30 points

# Humanoid Slaying - rank 3/3
# Deflection - rank 2/5
# Savage Strikes - rank 2/2
# Improved Wing Clip - rank 5/5
# Survivalist - rank 5/5
# Deterrence - rank 1/1
# Surefooted - rank 3/3
# Killer Instinct - rank 3/3
# Counterattack - rank 1/1
# Lightning Reflexes - rank 5/5

Imo dumpa Humanoid Slaying, 3% mer skada av vanlig damage och crittar väger inte upp mot 3% mer i Deflection. Mer i parry är super mot melee klasser som skulle komma för nära.

Visa signatur

60 Human Paladin. Skullcrusher
60 Troll Hunter, Ravencrest

Permalänk
Medlem

Okej! Ser den annars bra ut den builden?..

ang mitt inlägg om mining, nån som har nåt tips?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tänkte börja Farma iron och sälja på ah.. tror ni det är ett bra sätt att tjäna pengar på?..

Jag har 105 skill i mining och behöver 125, men jag hittar ingenstans jag kan minia för att gå upp i levle. Har ni några tips?

Farma Iron funkar precis som allt annat att farma.

Ibland går det inte, och tar flera veckor. Men ibland går det åt som fan.

Märker man med silkcloths, när det kommer in en ny generation som vill gå upp i lvl i first aid så går det åt.
Sen så går det typ inte att sälja, tills nästa "generation" börjar köpa det.

Allt säljs i olika perioder gäller o chansa och tajma rätt!

Iron säljer du för mellan 3-4g.

Fanns en tid då man sålde 2 goldbars för 2g, och 3.50g för 20 Iron Bars. Som sagt, allt handlar om rätt tillfälle.

Jag upptäckte allt för sent att mining är imba när det gäller att skaffa pengar.
Försök att få upp det till 155, skaffa recept på guld tackor och sälj Annars funkar silver lika bra, och Iron.

Permalänk
Medlem

Jag vet ej om det har frågats men.
Vilka pets är bäst på slutet för jag antar att dom flesta hunter går omkring med pets som var rare/elite.
Cats verkar vara "bäst" för PvP eftersom dom har prowl och +10% damage.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Farma Iron funkar precis som allt annat att farma.

Ibland går det inte, och tar flera veckor. Men ibland går det åt som fan.

Märker man med silkcloths, när det kommer in en ny generation som vill gå upp i lvl i first aid så går det åt.
Sen så går det typ inte att sälja, tills nästa "generation" börjar köpa det.

Allt säljs i olika perioder gäller o chansa och tajma rätt!

Iron säljer du för mellan 3-4g.

Fanns en tid då man sålde 2 goldbars för 2g, och 3.50g för 20 Iron Bars. Som sagt, allt handlar om rätt tillfälle.

Jag upptäckte allt för sent att mining är imba när det gäller att skaffa pengar.
Försök att få upp det till 155, skaffa recept på guld tackor och sälj Annars funkar silver lika bra, och Iron.

Tack så mycket! Du vart kan jag minia upp mina skills i mining, har 105 tror jag och behöver 125 för att kunna hugga iron.. Jag har gått runt och huggit på det jag hittat, men får aldrig nå skills för de.. :/

Vart finns guld receptet att fåtag på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack så mycket! Du vart kan jag minia upp mina skills i mining, har 105 tror jag och behöver 125 för att kunna hugga iron.. Jag har gått runt och huggit på det jag hittat, men får aldrig nå skills för de.. :/

Jag lvlade min mining 100->125 i 1k needles, bra med tin där, dock finns det ett irriterande "hål" i skill mellan 120->125, rekommenderar dig att enchanta ett par handskar med +5 i mining för att slippa det, sparade mig massor med huvudbry.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns ett ännu enklare sätt.

I södra Wetlands finns en grotta med en form av special nodes, där grindar du från 105 - 125+ på några minuter.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Avstängd

Det finns också en grotta i östra Arathi Highlands där man kan mina lesser bloodstone ore eller nått sånt, upp till 125

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Jag vet ej om det har frågats men.
Vilka pets är bäst på slutet för jag antar att dom flesta hunter går omkring med pets som var rare/elite.
Cats verkar vara "bäst" för PvP eftersom dom har prowl och +10% damage.

Är elite pets bättre på något sätt jämfört med vanliga? Tål de t.ex. mer än andra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Är elite pets bättre på något sätt jämfört med vanliga? Tål de t.ex. mer än andra?

Nej, har aldrig någonsin stött på en elite/rarespawn som har bättre stats än någon av de andra katterna av den sorten, däremot kan dom ha lite annorlunda abilitys eller att attackspeeden skiljer sig (även om DPS:en är den samma)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Finns ett ännu enklare sätt.

I södra Wetlands finns en grotta med en form av special nodes, där grindar du från 105 - 125+ på några minuter.

Ska köra på de! Vart får jag guld/silver recept. Måste man köpa eller?..

Föressten, vart hittar jag Hunter updrag?.. Tror jag inte hittat nån och min polare som är Warrior fick en bra armor när han gjorde sitt updrag. Vill ju ha nå bra Hunter saker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton

Den enda skillnaden mellan pets inom samma familj är attackspeeden, alla katter kan lära sig de skills som tillhör kattfamiljen etc.

Själv föredrar jag min vita attackuggla Åke, Screech är fint på alla sätt och vis

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk

Kan man bara lära sin pets nya skills från samma sorts djur? Jag har en uggla med Claw rank 1. Jag vill ge den Claw rank 2, så jag skaffade en skorpion och fick den från honom, men jag verkar inte kunna flytta över den till min uggla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeckoYamori
Kan man bara lära sin pets nya skills från samma sorts djur? Jag har en uggla med Claw rank 1. Jag vill ge den Claw rank 2, så jag skaffade en skorpion och fick den från honom, men jag verkar inte kunna flytta över den till min uggla.

Hmm det ska du kunna, det spelar ingen roll vilket djur du lär dig Claw Rank 2 ifrån. Har din Uggla rätt level och rätt antal traningpoints för Claw Rank 2 då?

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Tjena en fråga angående Hunter! Ska grinda fram till 60, inget annat..

Jag har suttit å Campat i ca 15 h (Badlands) efter broken tooth. Är det verkligen värt all tid man lägger ner för å hitta den. Finns det någon tid han spawnar eller är det bara ren tur? har läst lite på olika forum å alla har olika tider.. Tänkte istället dra på lvl 43 å skaffa King Bangladesh istället....
Broken Tooth är juh grym i pvp å det är pvp jag ska spela

Permalänk
Medlem
Citat:

Allting är ju indelat i olika zoner, 0-? där man börjar, och sen därifrån tills man går vidare till Loch modan.
Och därifrån tills man går vidare till, ja vart man nu går
Det var ju så jag fick göra när man bytte till skinning, fick åka tillbaka till Dun morhog (eller vad det nu heter), sen loch modan,
sen westfall och slutligen DW&STV

Kan 125 vara DuskWood?

Guld och alla andra recept köper du av din lokala mining affär.

Bars säljer bättre än vanligt ore men det förstår man ju, skinande guld tackor mot oslipade klumpar

Föresten vilken LvL är du på?

Metal_Hawk: Finns ju annars bats i MC, vilken LvL är du på?

Permalänk
Citat:

Metal_Hawk: Finns ju annars bats i MC, vilken LvL är du på?

Jag är på lvl 38 just nu. Finns en bra Bat i ZG 1.0 Attackspeed och lite mer Gott.. Får se hur man gör. Tror ja tar king bangladesh ändå fram till 60. Får väl Grinda upp En Bt om jag vill ha en senare Tack för svaret

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Jag är på lvl 38 just nu. Finns en bra Bat i ZG 1.0 Attackspeed och lite mer Gott.. Får se hur man gör. Tror ja tar king bangladesh ändå fram till 60. Får väl Grinda upp En Bt om jag vill ha en senare Tack för svaret

Försök o lvl lite, Bats är ungefär lika bra som BT men det är ju en smaksak

http://wow.allakhazam.com/db/mob.html?wmob=2850

Permalänk
Citat:

Försök o lvl lite, Bats är ungefär lika bra som BT men det är ju en smaksak

http://wow.allakhazam.com/db/mob.html?wmob=2850

Hade sån tur! Loggade in, ställde mig på ett berg å spana med Eagle eye. Ser Bt nästan framför mig Abandon pet . lägger en freezetrap å tämjer han det är sånna här lägen i wow som man hoppar runt framför datorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Tjena en fråga angående Hunter! Ska grinda fram till 60, inget annat..

Jag har suttit å Campat i ca 15 h (Badlands) efter broken tooth. Är det verkligen värt all tid man lägger ner för å hitta den. Finns det någon tid han spawnar eller är det bara ren tur? har läst lite på olika forum å alla har olika tider.. Tänkte istället dra på lvl 43 å skaffa King Bangladesh istället....
Broken Tooth är juh grym i pvp å det är pvp jag ska spela

Finns ingen anledning att campa så länge på något pet över huvud taget. Han har attackspeed 1.2 och resten är exakt likadant som alla andra katter. Kanske att han ser annorlunda ut? det vet jag inte. Men hämtar du en katt i swamp of sorrows så får du en katt med exakt samma attackspeed som den du letar efter och på så vis blir han minst lika bra

Permalänk
Medlem

Åh, en hunter-tråd - perfekt! Lånar den lite.

Läste på http://petopia.freewebsites.com/ om diverse pets som är bra, så fick jag syn på något mycket intressant om Lupos, en lvl 23 rare varg i Duskwood:

"A fascinating exception to this rule is this Rare Duskwood wolf which deals shadow damage in its normal attacks. Even more fascinating, this shadow-based damage by-passes armor."

Stämmer det eller har dess shadow-damage tagits bort genom nån patch?

Vore kul med en pet som ignorerar armor helt.

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Hmm det ska du kunna, det spelar ingen roll vilket djur du lär dig Claw Rank 2 ifrån. Har din Uggla rätt öevel och rätt antal traningpoints för Claw Rank 2 då?

Ugglan är level 15 och hade runt 75 training points senaste gången jag kollade. Någon sade till mig att gå till en Pet Trainer fast han kan inte ge mig någon ny Claw...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Finns ingen anledning att campa så länge på något pet över huvud taget. Han har attackspeed 1.2 och resten är exakt likadant som alla andra katter. Kanske att han ser annorlunda ut? det vet jag inte. Men hämtar du en katt i swamp of sorrows så får du en katt med exakt samma attackspeed som den du letar efter och på så vis blir han minst lika bra

Broken Tooth har 1.0 attackspeed, inte 1.2.

Angående Lupos så blev han fixad förra patchen tyvärr

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem

Den enda katten med 1.0 ska också sägas. Hans utseende är vanligt bland low-levels i The Barrens så inget speciellt med det, bara attack speed. Eftersom du alltid kommer ha kvar BT är det lätt värt tiden tycker jag.

Tips dock; Stå på den lilla "platån" där och kolla hans 3 spawns med eagle eye / track beasts (Om nu inte ngn hunnit skriva det ).

King Bangalash är ju ganska tråkig nu när run speeden är "normaliserad", han är exakt samma som alla andra 1.4 attack speed katter. Isf tycker jag The Rake eller någon annan 1.2 katt är ett bättre val.

Bloodseeker är ju annars trevlig lvl 60, 1.0 attack.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Åh, en hunter-tråd - perfekt! Lånar den lite.

Läste på http://petopia.freewebsites.com/ om diverse pets som är bra, så fick jag syn på något mycket intressant om Lupos, en lvl 23 rare varg i Duskwood:

"A fascinating exception to this rule is this Rare Duskwood wolf which deals shadow damage in its normal attacks. Even more fascinating, this shadow-based damage by-passes armor."

Stämmer det eller har dess shadow-damage tagits bort genom nån patch?

Vore kul med en pet som ignorerar armor helt.

Stackars Lupos blev av med sin Shadow dmg i senaste patchen, tillsammans med att Blizzard sabba alla pets running speed.
Dom behövde igentligen bara sänka speeden på AV Frostwolf och ZG Bloodseeker baten, dom andra var helt ok. Men näe, alla pets ska vara lika söliga som lvl 1 djuren i startzonerna.....

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Jag har levlat upp min mining skill nu och har tänkt börja farma iron. Jag kollade på thottbot sidan men hittade inget vars man kan se var iron spawnas.. nån som vet någonstans man kan se de?