Permalänk
Medlem

Fan va avundsjuk jag blir.. aja, ett tips för om du ska köpa ccfl rör lr fläktar är att du köper dom på gtek. dom har en massa andra snygga moddningsprylar oxå..

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk

Jaha nu lär det dröja ännu längre tid innan jag får ihop bygget o mer pengar lär det gå åt :(:(

Tänkte testa ena slingan idag så man kan börja använda datorn lite har ju ffs hårdvara för 10 papp som bara ligger o väntar o blir gammal

Monterade allt o när jag fyllde på med vatten så märkte jag efter en liten stund att det forsade ut en halvliter vatten i botten av lådan och ut på golvet :(:( det vissar sig att radiatorn (bix2an) som jag köpte ny från komplett va sprucken på ett ställe SKIT!!! Så det va bar att hämta trassor o torka upp allt vatten o plocka ner allt igen så nu sitter man här arg o har en trasig radiator o datadelar överallt. Hoppas man kan få ut en ny radiator.

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Taskigt värre, men det borde väl gå på garanti? Får hoppas det. Annars får du väl täta med sånt där som man kan ha i läckande kylar på bilar och sådär. Snyggt arbete FÖ!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

de e jäkla surt o få trasiga saker... lagom skoj att vänta 1-2 veckor på nytt. detta ser ut ändå som att det kommer bli riktigt nice resultat här

Visa signatur

:)

Permalänk
Discokungen

Du kan ju köra dina delar med originalkylningen utanför lådan, temporärt. Var bara försiktig

Lycka till!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk

mm jag funderar på att skruva bort blocken nu o sätta ditt luftkylningen igen o montera skiten i chassit o köra igång den nu o sen köpte ett stackerchassi till o få alla blocken klara o allt o göra klart det mesta sen på med vatten igen. Skulle behöva ett halvt stackerchassit till då jag märkte att det blev väldigt dåligt med plats så jag funderar på att köpa ett till

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //

Permalänk
Proffsmoddare

Lite Action nu om jag får be herr Enstaberga

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Här kommer 2 bilder på hur datorn ser ut nu och bygger kommer att stanna upp ett tag nu :(:( skit också!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snyggt, men varför stannar det?

Permalänk

För att den stora radiatorn jag köpte är trasig måste få dom sista blocken frästa, funderar på hur jag ska lösa problemet me pumpar o allt då jag upptäckte att grejerna inte kommer få plats får se om man är så galen att man köpa en stacker till

Visa signatur

Permalänk

De där 90 graders böjarna är inte helt bra för flödet.

Permalänk
Medlem

Riktigt nice låda altså!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
För att den stora radiatorn jag köpte är trasig måste få dom sista blocken frästa, funderar på hur jag ska lösa problemet me pumpar o allt då jag upptäckte att grejerna inte kommer få plats får se om man är så galen att man köpa en stacker till

jag sitter i samma stol som sig.. jag har en BIP2a och en BIP o de får inte plats riktigt eftersom jag även har en minikyl som ska sitta en ett antal 5.25" enheter men ska göra gotalls modd där han tog 2 stackers o den enda delade han på hälften o satte undetill. Så fort man får pengar blir detta av! kanske tillomed i morgon eftersom kanske ska låna lite

Visa signatur

Permalänk

Har du inte monterat fläkten baktill åt fel håll? Den skall väl dra ur varmluften.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Ryderman: Jo jag tror det får bli en stacker till kanske

Delarium: Jo för att jag tänkte att det är bättre att ta kalluft utifrån genom radiatorn men kom på nu att den kanske suger in värmen från nätagget istället

Visa signatur

Permalänk

hur går det med bygget egentligen? beställt en till stacker? nu börjar man ju bli lite nyfiken.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

gött.. du kan kolla i min projektlogg om du vill ha lite inspiration

Visa signatur

Permalänk

Har skickat iväg radiatorn till komplett nu iallafall så får man väll se va som händer där. Har inte någon ny stacker på g än iallfall ska se om jag kanske hittar någon begagnad istället för att köpa en ny. Har faktiskt inte gjort något me datorn alls nu mer än att änvända den hehe bf2 online varjedag

Ryderman: Blir fint det där hadde tänkt mig något liknande själv=)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hoppas min bygglogg kommer till nytta

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska fläkten ibak blåsa in luft?
Ska den inte kyla radioatorn?

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt fläktgaller, keep up the good work

Visa signatur

i7 12700K | RTX 3080 | Z690 | 32G DDR4 @ Define 7

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freden90
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/stacker033.JPG
Ska fläkten ibak blåsa in luft?
Ska den inte kyla radioatorn?

Det gör den ju! Radiatorn är under och fläktarna suger upp igenom radiatorn. Får se hur det blir när killen får ny rad Ser jävligt bra ut hittils.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Men ska fläkten inte blåsa på radiatorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freden90
Men ska fläkten inte blåsa på radiatorn?

Fläktarna på min radiator suger luft förtillfället vilket kan ge mycket bra resultat.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk

Japp hörde att det ska tydligen bli bättre om man har fläktarna så dom suger luften genom radiatorn så jag testar det. Tack för alla komentarer

Visa signatur

Permalänk

får du radiatorn någon gång? var ju bra länge sedan du konstaterade att den va sprucken.. om inte annat illa av komplett.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk

Postade den igår blev lite försenat hehe o innan det va man ju tvungen att fylla i lite grejer o vänta på svar o sånt också men nu är den påväg till komplett så får man se va dom säger o får jag inte en ny blir jag riktigt besviken o arg. Har itne hittat någon begg stacker än så jag får se om det blir till att köpa en ny iallfall eller som det går att lösa på något annat sätt för trångt blir det annars.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Vad händer med bygget nu då ????

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Fick en ny radiator idag utan problem av komplett
Så nu är det bara att bygga vidare o fräsa lite block o sånt också

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hoppas att allt går bra!! ser bra ut hitils