World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Geeks
SweClockers

World of Warcraft-tråden del 2

Detta är den nya stora tråden för World of Warcraft. Håll diskussionen på en bra nivå. Chatta kan man göra i #sweclockers.com @ Quakenet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Avstängd

Kan man klara sig bra i PVP som warrior om man kör med 1H + shield eller är 2H/DW det enda rätta?

Permalänk
Medlem

Jodå men du gör inte så mycket skada med 1h+shield

Permalänk

Stötte på en orc warrior idag när jag grindade pengar i Deadwind Pass (jag är 60 rogue). Han hade full wrath och thunderfury (legendary svärdet) + en av de bästa sköldarna. Jag försökte jumpa honom när han med 20% hp slogs mot en mob. Han fällde moben rätt snabbt sen plockade han ner mig utan större problem efter en healing potion. I princip alla mina slag missade eller så blockade han och de som väl träffade gjorde patetisk damage.

Så ja 1h + shield kan vara riktigt bra mot t.ex. rogues (som jag själv är) då man tål extremt mycket

Visa signatur

Just do it.

Permalänk

Tjena alla!!

Jag söker en addon och vet inte vad den heter eller nått sånt men jag har en bild på den om nån vet vad den heter?? eller om nån kan göra den åt oss här på swec ???
http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/namnlos-eqt.JPG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Black_Mama
Tjena alla!!

Jag söker en addon och vet inte vad den heter eller nått sånt men jag har en bild på den om nån vet vad den heter?? eller om nån kan göra den åt oss här på swec ???
http://files.upl.silentwhisper.net/...namnlos-eqt.JPG

Fixa länken annars blir det svårt att få hjälp.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Fixa länken annars blir det svårt att få hjälp.

Så där ja nu funkar den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adriano18
Stötte på en orc warrior idag när jag grindade pengar i Deadwind Pass (jag är 60 rogue). Han hade full wrath och thunderfury (legendary svärdet) + en av de bästa sköldarna. Jag försökte jumpa honom när han med 20% hp slogs mot en mob. Han fällde moben rätt snabbt sen plockade han ner mig utan större problem efter en healing potion. I princip alla mina slag missade eller så blockade han och de som väl träffade gjorde patetisk damage.

Så ja 1h + shield kan vara riktigt bra mot t.ex. rogues (som jag själv är) då man tål extremt mycket

hehe aa men thunderfury bankar ju ner en arcanite reaper typ även utan shield :P, så rekommenderat är att köra med 2h om du inte har ett riktigt bra mainhand vapen för i pvp gäller ju det att döda så många man kan, inte att överleva :P, om man honorfarmar alltså.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
hehe aa men thunderfury bankar ju ner en arcanite reaper typ även utan shield :P, så rekommenderat är att köra med 2h om du inte har ett riktigt bra mainhand vapen för i pvp gäller ju det att döda så många man kan, inte att överleva :P, om man honorfarmar alltså.

Sant

Visa signatur

Just do it.

Permalänk
Medlem

Hur mycket FR ska en shaman ha på Onyxia?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Black_Mama
Tjena alla!!

http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/namnlos-eqt.JPG

JasonLB

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Har kommit så långt nu med min Priest att jag håller på med Class questen som bekant slutar med en boss fight i ST, men till min fråga. Vilken av rewardsen ska jag välja, Wanden med shadow dmg, eller trinketen som ökar healing under 20sec?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Hur mycket FR ska en shaman ha på Onyxia?

tjaaaaa... om ni har en bra tank och du kan din klass så ska inte någon fireresistans alls behövas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RatFace
tjaaaaa... om ni har en bra tank och du kan din klass så ska inte någon fireresistans alls behövas.

Jo, det är klart, fast olyckor händer så lätt, och då är det trevligt med lite FR.

Om du drar ihop 100 FR tror jag inte att det kan bli fel. Och om ni ska nita ragnaros sedan kommer du ändå att behöva det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
JasonLB

TACK så mycket du är en riktig pärla! men hur får jag så att allat ligger som på bilden? vad behöver jag mer för saker?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
JasonLB

Hur funkar snabbknapparna med den där addonen? Kan man ställa in dem som vanligt i keybindings?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Hur får man bort den gamla skiten då? och hur lägger man in sina action grejer i den nya?

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Entligen ska jag börja med Wow. Har aldrig själv testat bara sett på lite när andra spelat så jag har ingen aning egentligen om jag kommer att gilla det Jag har försökt tiggatill mig en 10 dagars trial men det har inte gått.

Tror ni jag kommer att gilla spelet? Vad tycker ni är bra och dåligt med spelet? När man är ute och slåss träffar man ofta andra? Hur socialt är det och är det många som är villiga att trade:a? Finns det Servrar med bara svenskar?

Tacksam för svar ha de gött!

Visa signatur

AMD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RatFace

Bra tank är ju inte grejen, gäller att raiden vet vad de gör och tar det lugnt. Inte alls svårt att aggro wipa på Onyxia eller att man gör för lite dps i fas 2 och när deep breath kommer vill du nog ha minst 100FR iaf.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

Med Warlock, villken lvl måste fiendena vara för att jag ska kunna göra en "soul shard" ? .. I låg lvl kunde jag skapa soul shards av vissa low levles mobs, men nu kan jag inte göra soul shards från dom låg nå mer.. Så är det nån speciell lvl ?

Kan man köpa skills till sin Voidwalker?.. Till min imp kunde jag köpa några nya skills, men har inte hittat nå till Voidwalker.

Vid villken lvl är det värt att börja satsa på enchanting som yrke? För vad jag fattat ska de vara dyrt.. Tänkte jag tar mining / skinning nu för att tjäna pengar snabbt.

Permalänk
Medlem

kan man byta yrke om man redan valt?? valde utan att tänka efter och blev ju knas så klart..

svara via PM

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

http://www.mdk-guild.com/index.php?name=Forums&file=viewtopic...

visst kanske en scam, men om inte annat så är den genomtänkt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Med Warlock, villken lvl måste fiendena vara för att jag ska kunna göra en "soul shard" ? .. I låg lvl kunde jag skapa soul shards av vissa low levles mobs, men nu kan jag inte göra soul shards från dom låg nå mer.. Så är det nån speciell lvl ?

Kan man köpa skills till sin Voidwalker?.. Till min imp kunde jag köpa några nya skills, men har inte hittat nå till Voidwalker.

Vid villken lvl är det värt att börja satsa på enchanting som yrke? För vad jag fattat ska de vara dyrt.. Tänkte jag tar mining / skinning nu för att tjäna pengar snabbt.

Du måste få experience av mobsen för att du ska kunna göra en soul shard. Alltså, gör shards av mobs på/runt din egen level så funkar det. Du får kolla vad det är för level req på skillsen till din voidwalker.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Bra tank är ju inte grejen, gäller att raiden vet vad de gör och tar det lugnt. Inte alls svårt att aggro wipa på Onyxia eller att man gör för lite dps i fas 2 och när deep breath kommer vill du nog ha minst 100FR iaf.

Hade runt 80 FR och allting gick bra men använde fire resistance potion också.

btw ni som gör dom där potions måste chilla ner på priserna :S

Permalänk
Medlem
Citat:

grinda själv och få nån i guilden att göra dem?

När man har allt på farm status så är onyxia en dps gear fight.
som hunter är det bara lava packs jag har fr gear på mig, förutom bwl då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varget
http://www.mdk-guild.com/index.php?name=Forums&file=viewtopic...

visst kanske en scam, men om inte annat så är den genomtänkt

Väntar med späning på mer officiel info från blizzard om expantionen. Hero classes har det ju varigt tal om innan och skulle ju ge lite mer variation till WoW om det nu skulle vara sant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Väntar med späning på mer officiel info från blizzard om expantionen. Hero classes har det ju varigt tal om innan och skulle ju ge lite mer variation till WoW om det nu skulle vara sant.

jo det där är en bild av heoro classes som jag skulle kunna tänka mig, vist jag förstår att de inte är klara men om det ger mer variation till spel stil så är det bra. Men på lvl70 kommer det tyvärr ändå styras av raid matrealet som finns i vilken utsträckning de kommer vara användbara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WK-3500
Har kommit så långt nu med min Priest att jag håller på med Class questen som bekant slutar med en boss fight i ST, men till min fråga. Vilken av rewardsen ska jag välja, Wanden med shadow dmg, eller trinketen som ökar healing under 20sec?

trinketen helt klart, den kommer du ha användning av om du funderar på att bli healer i end game instancer som MC. om du satsar på pvp så är wanden sådär, men det finns bätttre.
så trinketen imo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Alchemy är ju inte direkt billigt. Det är inte heller alchemists som drar upp priserna, utan de som farmar materialen och konkurrensen mellan guildsen som kör Onyxia/MC/BWL.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Du måste få experience av mobsen för att du ska kunna göra en soul shard. Alltså, gör shards av mobs på/runt din egen level så funkar det. Du får kolla vad det är för level req på skillsen till din voidwalker.

Okej tack!

Vid villken lvl är det värt att börja satsa på enchanting som yrke? För vad jag fattat ska de vara dyrt.. Tänkte jag tar mining / skinning nu för att tjäna pengar snabbt så jag har råd med mount senare. Är det ett bra allternativ, eller går det lika bra att starta direkt med enchanting?