250GB nu eller senare?

Permalänk
Medlem

250GB nu eller senare?

nu måste jag ha extra utrymme i burken och då har jag fastnat för samsungs 250 giggare. Men nu undrar jag om det kommer komma nya hårddiskar med vertikallagring väldigt snart eller dröjer det så länge att det inte lönar sig att vänta för att få bättre pris/GB?

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Permalänk

Varför inte 300 GB? Det är inte mycket dyrare. Jag har sett för 1050 kr. Om du måste ha 250 GB så kan jag inget annat än hålla med ovanstående talare.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Har en SP2504C själv och den funkar klockrent. Om jag var du skulle jag köpa nu.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Veckans erbjudande på komplett: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307913&cks=WYO

895 spänn för en SP2504C

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

+ frakt.

I alla fall jag tycker om att köpa jusst hårddiskar i butik.
Ex. på webhallen (om man bor i sthlm). Kostar 1029 kr.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=40781

Fanns visserligen inte på lager i butiken men verkar ju inte vara superbrottom i alla fall.

Ang. vertikal lagring så borde det ju komma ut snart (bärbara datorer har ju haft det ett tag nu) men kommer troligen börja med 'monsterdiskar' som är svindyra (händer ju så lite på hårddiskfronten så med ny teknik måste de ju suga på karamellen, gissar jag. Alla hårddiskföretag är nog trötta på konkurrensen ).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
+ frakt.

I alla fall jag tycker om att köpa jusst hårddiskar i butik.
Ex. på webhallen (om man bor i sthlm). Kostar 1029 kr.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=40781

Jo, men trådskaparen bor i... Karlskoga?

Å andra sidan så kan man ju handla av datorbutiken.com och använda koden för fri frakt, om man nu har möjligthet att betala med kort. Där kostar den 949 kronor. Billigare om man fortfarande kör PATA.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barnstormer
Jo, men trådskaparen bor i... Karlskoga?

Har ingen koll på datorbutiker i Karlskoga men värt att kolla upp i min mening.
Är ju även billigare med PATA i butiker också..

Var länge sedan jag såg något om någon kod på datorbutiken, har dom en nu?

Permalänk
Medlem

Helt rätt med en samsung, för mig personligen finns det inget annat alternativ i 3.5" segmentet. Angående datorbutiken så har de var jag vet tagit bort det där med fri frakt helt. Fsat kanske har fel?

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk

datorbutiken.com har en PATA 250GB för 849kr + frakt. Det är väl det billigaste man kan komma undan med?

Visa signatur

Ny tjänst lanserad i Halland med öppettider till det mesta. ÖppetSverige

Permalänk
Medlem

köpte veckans erbjudande på komplett eftersom jag måste ha orning på datorn nu och då behövs det ytrymme, men tack för alla svar!

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yargnitz
Helt rätt med en samsung, för mig personligen finns det inget annat alternativ i 3.5" segmentet. Angående datorbutiken så har de var jag vet tagit bort det där med fri frakt helt. Fsat kanske har fel?

Om du kollar i tråden om fri frakt från olika butiker så ser du att "filijokus" fortfarande fungerar.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine