[UDPixel] Program för att återuppliva döda pixlar

Permalänk

[UDPixel] Program för att återuppliva döda pixlar

Hemsida » http://udpix.free.fr/
Direktlänk till programmet på engelska i .exe-format » http://udpix.free.fr/setup/UDPixel21_en_installer.exe

Syrrans kille hittade det på ett annat forum (ingen aning om vilket), där väldigt många var skeptiska till idén (can't blame 'em), men efter ett tag så skrevs flertalet inlägg om att det fungerade.
Han testade iaf på sin skärm, och efter c:a 3 timmar fungerade den döda pixeln igen.
Han ska också att det kan ta 6-8 timmar för det att fungera.

Vad programmet gör att det genererar en liten ruta som blinkar i alla färger massa ggr per sekund, så sätter man den över den döda pixeln/de döda pixlarna, och låter det stå på.
Glöm inte att stänga av skärmsläckaren.

mOREc här på forumet skulle testa det på sin skärm idag, så vi får höra hur det gått för han sen.

Känns som om det här inlägget kunde varit bättre formulerat, men wth. Party on. Lycka till.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag ska testa det på vår gamla dator nere i kontoret... den har en grön och en röd pixel.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

testar nu, får se vad som händer

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Vila i frid

Fungerar det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mycket intressant! Ska testa det på min skärm och se om det funkar. Jag återkommer förhoppningsvis med resultat i helgen

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Man ska ha lite tur ifall en pixel hoppar igång. Men det är givetvis värt ett försök om man har en död pixel.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset

Permalänk

har provat det här. hade igång i flera dygn. inget resultat. två röda prickar mitt på skärmen ungefär =/. lyckligtvis stör dom inte allt för mycket.

Visa signatur

När skolan gick krigsmarschen så jucka han mot alla träd.

Permalänk
Medlem

Funkar det på Nintendo DS

Sry, var tvungen...

Permalänk

mabec, borde det inte stå "sony psp" istället?
dom är väl svårare att byta än en "dödpixelds".

Visa signatur

När skolan gick krigsmarschen så jucka han mot alla träd.

Permalänk
Medlem

Detta fungerar inte direkt, störst chans är nog om en pixel har nyligen dött, då kan det vara värt att testa UDpixel.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Detta fungerar inte direkt, störst chans är nog om en pixel har nyligen dött, då kan det vara värt att testa UDpixel.

Kör ud pixel nu, ska testa någon timma. Trod dock inte det kommer funka.

Permalänk
Medlem

Jag testade detta 2 dagar i streck, fungerade inte.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakim_r
Kör ud pixel nu, ska testa någon timma. Trod dock inte det kommer funka.

Kan ta upp till 8, vad jag hört.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har kört min i ungefär 15 timmar nu utan resultat. Men jag försöker nog ett dygn till eller så.

Permalänk
Medlem

Funkade inte för mej...

Permalänk
Medlem

Jag blir inte förvånad om ingen här får lyckat resultat :). Jag har provat en video som gör samma sak och det fungerade så klart inte =/. Ska väl testa detta när jag kommer hem.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Synd bara att det inte funkar med win xp64

Visa signatur

Asus A8N32 sli - Deluxe , Amd 64 x2 4800+ @ 2700Mhz , Zalman 9500 led ,
gf msi 7800gtx 256Mb , Zalman vf700 cu , Kingston Value DDR 3200 2 x 1GB 2,5 3 3 7 , Creative X-FI Xtreme music
WD Raptor 74gb , 2 x maxtor 300 gb , Tagan 530w easyconnect , LianLi PC-V1200 plus , Logitech G5 , Logitech G15

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cruzan
Synd bara att det inte funkar med win xp64

Du har ingen annan dator i huset som du kan beslagta några timmar då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kompisar, en död pixel är död, dvs den är paj.

Det som kan hjälpas är defekta pixlar, dvs pixlar som "fastnat" i en färg och konstant lyser i röd, grön eller blå.

*leker besserwisser*

Permalänk
Medlem

Jag testade
"http://wiki.ehow.com/Fix-a-Stuck-Pi...-an-LCD-Monitor - Läsvärt"

Den fastnade pixeln försvann direkt!

Skönt när man kört udpixel i 17 timmar utan resultat

Visa signatur

//////Lummis