Vem Behöver Deltafläktar När Det Finns AMD Original!?

Permalänk

har en delta 120mm på 190cfm, sänkte visserligen rätt mycket på cpun men jag ansåg att dra ner den på 2000rpm så blir den relativt tyst och har den där bak så nu blåser den ut massor med varmluft.:D

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag klippte av värmesensorn på mina orginalfläkt, wr000m, och massa överklockning :).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av umegrabb
Med rivatuner

fan ja förstår ju ingenting av det där programmet =/ kan du förklara lite?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maez
fan ja förstår ju ingenting av det där programmet =/ kan du förklara lite?

Under "driver settings" borde det stå "forceware detected" följ raden och tryck på customize.
Sen kommer det fram en lite meny, tryck på graffet "system settings"
Under menyn "fan" finns det du letar efter

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Nästan alla orginalfläktar som jag kommer ihåg att jag har monterat bort har varit Delta Industries

De finns i alla större Switchar (24p och uppåt, de som har fläktar mao ) och på typ alla fläktar som jag monterat bort. Döm av min förvåning när mitt X800GTO2 hade en Adda! Har dock aldrig testat hur den låter, monterades bort direkt :>

Permalänk
Avstängd

tack så mycket min dator blev mycket tystare nu och tempen är fortfarande ok

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blirren
Nästan alla orginalfläktar som jag kommer ihåg att jag har monterat bort har varit Delta Industries

De finns i alla större Switchar (24p och uppåt, de som har fläktar mao ) och på typ alla fläktar som jag monterat bort. Döm av min förvåning när mitt X800GTO2 hade en Adda! Har dock aldrig testat hur den låter, monterades bort direkt :>

Även jag blev förvånad när jag monterade bort fläkten på mitt 7800GT, där satt det också en adda!
knasigt med 50 dB-addafläkt :S

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk

Jo de är alltid kul när man kör overspin på fläktar. Synd att ja inte kan lägga upp lite ljud på min server, när den körde 5x80mm + 1x120 på 12v. Kylde juh burken och diskarna riktigt bra men de lät juh förskäkligt. Men va gör man inte för en burk som står i städskruben.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Min Big Typhoon är nog lite värre...

Det är en bugg jag fick precis

Permalänk
Medlem

Stockkylare är inte så värdelösa som man kan tro, använder man bara riktig kylpasta hänger de med ett tag även om man klockar.

umegrabb: Blev det någon skillnad när du smetade AS5 på nordbryggan?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Stockkylare är inte så värdelösa som man kan tro, använder man bara riktig kylpasta hänger de med ett tag även om man klockar.

umegrabb: Blev det någon skillnad när du smetade AS5 på nordbryggan?

Japp, absolut kan köra den lilla fläkten i 3000rpm(jättetyst) och kommer som mest upp i 55 grader och idlar i 42. Om man brassar på lite så kan jag tänka mig att det blir mycket bättre än så.

Original körde jag på max-rpm och kom lätt upp i 59-60 i load!

Var beredd på att den gula originalpastan inte kommer att släppa i första taget!
jag tog ett rakblad på kylaren och en tandpetare på kärnan för att få bort allt gult skit. bensin och tops andvändes såklart det med, för att få det hela rent å fint.

tomtenizze.. du tror väl inte att det är nån enkel bugg jag snackar om?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk

Nee. Men jag fick nån lustig bugg av överklockning som gjorde att min CPU RPM mätare visar ca 22.000 RPM. Ville bara påpeka att om den faktiskt hade stämt så hade din orginal kylare i 6000RPM varit ganska tyst i jämförelse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av umegrabb
Japp, absolut kan köra den lilla fläkten i 3000rpm(jättetyst) och kommer som mest upp i 55 grader och idlar i 42. Om man brassar på lite så kan jag tänka mig att det blir mycket bättre än så.

Original körde jag på max-rpm och kom lätt upp i 59-60 i load!

Var beredd på att den gula originalpastan inte kommer att släppa i första taget!
jag tog ett rakblad på kylaren och en tandpetare på kärnan för att få bort allt gult skit. bensin och tops andvändes såklart det med, för att få det hela rent å fint.

Ok, då får jag jag ta och fixa det på min också. Går det att lossa fästena när moderkortet är monterat i lådan?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

om ni tycker detdär lät mycket så kolla in dethär ifall ni har missat :D:D:D

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=90516

3x65dB, killen är inte klok.

Quote: "lol i do run it 24/7. *on it now* and its 1:18am"

Låter typ som ett flygplan i mina öron.

EDIT: länk till fläkten: http://www.sidewindercomputers.com/de80tfexhisp.html

"Important note: Please use caution when handling this part, always take care to mount any Delta parts before use as it can cause bodily harm at 8000 RPM." <-- LMAO

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Ok, då får jag jag ta och fixa det på min också. Går det att lossa fästena när moderkortet är monterat i lådan?

tveksamt, isf får du nog borra ut plastpluggarna den sitter fast med... du måste klämma på baksidan egentligen

Härlig fläkt det dät rpgwizard

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av umegrabb
tveksamt, isf får du nog borra ut plastpluggarna den sitter fast med... du måste klämma på baksidan egentligen

Ok, jag misstänkte att det var så. Då får det bli en annan gång, orkar inte plocka ur moderkortet bara för det.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100