Permalänk
Medlem

Besviken på Stacker 810

Hej,

Jag installerade precis en dator i ett Coolermaster Stacker 810. Jag har hört mycket gott om detta chassi, så jag hade ganska höga förväntningar. När jag skulle installera hårddiskarnna blev jag dock riktigt besviken! Ska det verkligen vara så krånligt!? Så här gjorde jag:

Först måste man ta av båda (!) sidorna på chassit
Sedan lossa på snabbkopplingarna
Sen lyckades jag inte trycka ut hårddiskvaggan bakåt, alltså måste frontplattorna bort
Frontplattorna fick jag bara bort genom att bända upp dem med en skruvmejsel (!?)
Sedan dra ut vaggan, ta av sidorna, skruva i hårddisken med skruvar, tillbaka med sidorna, och sedan "jucka" in vaggan igen
Och sedan hela proceduren baklänges igen.

Ska det vara så krångligt? Tänkte framförallt på det här med att få bort frontplattorna, ska man verkligen behöva använda en skruvmejsel? Dessutom innebär ju detta att du eventuellt måste koppla loss fyra stycken hårddiskar, när vaggan är full och du vill byta ut en disk....

Visa signatur

MacL3ans ljudisolering: Spela in ljudet från ett tyst rum på en bandspelare. Stoppa spelaren i datorn och spela upp på högsta volym!

Permalänk
Medlem

Du behöver inte använda en skruvmejsel.

Det räcker att man knuffar utt frontluckorna med hårddiskmodulen.

Permalänk
Medlem

så krångligt va de för mig, även om du kanske får det att låta lite extra jobbigt men skit i att låsa fast enheterna på "baksidan" för dom sitter stabilt nog ändå. eftersom skenorna sitter så tight så är dom hakarna bara till för att de inte ska åka utåt och innåt och då räcker det med ena sidan.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
så krångligt va de för mig, även om du kanske får det att låta lite extra jobbigt

Jo, men jag blev lite frustrerad!

Men jag tänkte på det här med frontpanelerna - hur gör ni för att få ut dem? Känns ju konstigt att "pressa ut" dem med hela vaggan... och att bända ut dem med mejsel har detta chassi repor

Visa signatur

MacL3ans ljudisolering: Spela in ljudet från ett tyst rum på en bandspelare. Stoppa spelaren i datorn och spela upp på högsta volym!