Permalänk
Medlem

så....beställt 1019kr totalt
och visst kan jag slänga upp lite bilder, det kommer så fort jag får hem lådan

MVH//Stefan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
så....beställt 1019kr totalt
och visst kan jag slänga upp lite bilder, det kommer så fort jag får hem lådan

MVH//Stefan

Väntar ivrigt på att få se den och höra dina åsikter om den.

Visa signatur

stay true to yourself and stay the course

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stay true
Väntar ivrigt på att få se den och höra dina åsikter om den.

visst jag kan göra en lite minirecension
det borde komma i helgen förhoppningsvis... annars i början av veckan
MVH//Stefan

Permalänk

Låter bra det.

Visa signatur

stay true to yourself and stay the course

Permalänk
Medlem

Jag har en p150, och är väldigt nöjd. Dock har ljudnivån förändrats lite med tiden. Från början var den helt tyst, hördes inte över huvud taget. Efter hand låter den dock lite grann, men jag har inte lokaliserat ljudkällan än. Processorfläkt (Zalman) och chassifläkt låter lika lite som alltid, så det kan vara nätagget som väsnas mera nu beroende på att fler diskar är monterade nu. Detta låter ändå lite långsökt, hur mycket drar ett par diskar egentligen?
P150 i sig själv är dock bara att rekommendera.

Permalänk
Medlem

hårddiskar drar inte SÅ mycket....det kan ju hända att det bara kommit in damm i fläktarna i nätagget... eller så snyrrar dom på sista visan (börjar bli nötta)
men det e ju bara att byta ;P

uppstod "ljudökningen" då, när du kopplade in fler hårddiskar?
vilket nätagg har du nu? och du har väll inte mer än 4 diskar

//Stefan

Permalänk
Medlem

En hårddisk drar c:a 10 Watt.

Permalänk
Medlem

Jag har bara haft den nya burken någon månad, men ljudökingen är markant. Kan inte svära på att det kom precis i samband med de nya diskarna, men när jag kopplade ur dem för att jämföra var det samma ljudnivå. Nätagget är original. ag är lite inne på att det är några skruvar som måste efterdras, att det är en mekanisk vibration ut i chassiet som låter. Kan behöva lite mer djuplodande undersökning.

Permalänk
Medlem

Jag brukar testa genom att stoppa nätaggsfläkten i sådana fall genom att sticka in något icke-ledande genom fläktgallret, men det kanske är grafikortsfläkten eller moderkortschipsetfläkten som låter?

Permalänk
Medlem

min chipset fläkt överröstar allt annat som sitter i chassit måste fixa en passiv men det är extremt trångt (under grafikkortet)

edit: En snabb fråga bara... är det någon som vet om det följer med svarta frontar till SOLO, som det verkar följa med P150?

//Stefan

Permalänk
Medlem

vill ha hem min p150 nu
ska göra en egen liten minirecension på skiten när det kommer....

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamj
vill ha hem min p150 nu
ska göra en egen liten minirecension på skiten när det kommer....

hehe... jo jag vet hur det känns

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
min chipset fläkt överröstar allt annat som sitter i chassit måste fixa en passiv men det är extremt trångt (under grafikkortet)

edit: En snabb fråga bara... är det någon som vet om det följer med svarta frontar till SOLO, som det verkar följa med P150?

http://img312.imageshack.us/img312/9563/p150front23vx.th.jpg

//Stefan

Det följer inte med några "stealth drive bays" som till P150.

Anledningen är nog att det inte behövs. Vita optiska enheter är omöjligt att hitta medan svarta är lätt som en plätt.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Bilder på Antec Solo

Här kommer lite bilder på mitt Antec Solo som jag fick hem igår

monteringen av komponenterna tycker jag gick helt ok... lite jobbigt utan löstagbar moderkortsplatta men det var ingen fara

jag blev ju överförtjust i lösningen för hårddiskarna den var ju underbart smidig och tyst
jag använde mig dock av skenorna för att jag flyttar burken ganska ofta och för att jag skart ska inhandla en 4e disk...

hehe det blev lite mycket kablar på baksidan men det gick att stänga chasisidan
(insåg då hur otroligt dåligt den där bruntejpen satt...den kunde ju knappt hålla ner kablarna...)

jag är riktigt nöjd med detta chassi det är enligt mig riktigt fint
jag fick inte en SÅ stor ljudskilnad men cpu tempen minskade med 2-3c idle och 4-5 load och även mina HDD sjönk...dock så blev graffekortet lite varmare, men det är det värt

den enda negativa jag kan komma på är det att den inte har en löstagbar moderkortsplatta men det kan man ju leva med

ett underbart chassi som rekomenderas varmt

(ursäkta för dåliga bilder men....jag upptäckte inte hur dåliga dom var innan jag la över dom på datorn...)

//Stefan