Permalänk
Medlem

Compaq Pressario 8760se

Hej,
Har sökt överallt efter ett nätaggregat som ska passa i min 3 år gammla Compaq men hittar inget. Det sitter plåtar och fästen som är Compaq orginal så inget standard agg passar.
Någon som har ett tips?

//Classe

Visa signatur

Apollo.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

Permalänk

har också en 3 år gammal compaq pressario, dock inte samma modell men i den så passar ju alla standart nätagg, det är väll standard atx agg i den

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500

Permalänk
Medlem

Det sitter ett agg på 250w i special fästen )

Visa signatur

Apollo.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

Permalänk

i den datorn jag har sitter det ett 220w, även satt i några special fästen, men när jag flyttade den datorn till ett annat chassi så skruvade jag bort en "adapter" plåt som satt ibak på agget, så passade det perfekt i det nya chassit, så det går att ta ett standard atx agg och skruva på plåten igen,men det kanske inte är lika dant som det du har

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500

Permalänk
Medlem

Exakt så är det men jag vill ha ett nytt agg i min Compaq och problemet är att plåtbitarna inte passar på standard aggen man köper

Visa signatur

Apollo.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

Permalänk
Medlem

det var samma sak med agget som satt i min gammla ibm ;)...
ett helsike med märkesdatorer

Permalänk
Medlem

Compaq agg är livsfarliga.. slit ut det

Mitt började brinna samt det var så svagt så det orkade inte driva systemet. Som var P2 och 2 hårdiskar och ett tnt2 kort.

Edit: Bör tilläga att jag sett och hört många som har haft samma problem med compaq agg

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

bytade precis mitt agg (har en presario 8860). Var bara att såga ltie i den metall grejen den satt i så passade det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elias92
bytade precis mitt agg (har en presario 8860). Var bara att såga ltie i den metall grejen den satt i så passade det.

Passade det sen i dom fyra hålen baktill?? Även där verkar det finnas en plåt. Vilket agg satte du in??

//Classe

Visa signatur

Apollo.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

Permalänk
Medlem

ja det passade, har skrivet ett PM till dig

har kollat nu och det var ett Q-Tec och sen står det PSU 500W Big Fan Low Noise PFC Black, kostade 360kr