Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murkelbarnet
ånej:( Megabugg isåfall:(

Om du sitter på PC kan du skriva in i konsolen:
player.setstage MQDragonArmor 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
man undrar ju nästan om man behöver dubbla GF6800GT/Ultra för att det ska flyta.

Hah, såg det här inlägget från september 2004. Den där gissningen antar jag var "överdriven" då. I dagens läge är den nog i underkant Med mitt 7800GTX går det väl OK.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

En kompis som spelar spelet på X-Box 360 fick vid lvl 14 upp en x-box-symbol med texten "achievement unlocked". Skylten har dykt upp en gång tidigare vid mkt lägre lvl. Vad handlar det om?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
En kompis som spelar spelet på X-Box 360 fick vid lvl 14 upp en x-box-symbol med texten "achievement unlocked". Skylten har dykt upp en gång tidigare vid mkt lägre lvl. Vad handlar det om?

Det där är en xbox-grej. I alla spel till xbox360 så finns det olika "achievements" som man kan göra i spelen för att öka sin gamescore, som andra sedan kan se och dreggla över online. Oftast helt värdelöst, men ibland kan det låsa upp nya saker i spelen. Vet dock ej hur det är i Oblivion. Det ska finnas en meny någonstans i dash-board där det står vilka olika achievements det finns i spelet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Det där är en xbox-grej. I alla spel till xbox360 så finns det olika "achievements" som man kan göra i spelen för att öka sin gamescore, som andra sedan kan se och dreggla över online. Oftast helt värdelöst, men ibland kan det låsa upp nya saker i spelen. Vet dock ej hur det är i Oblivion. Det ska finnas en meny någonstans i dash-board där det står vilka olika achievements det finns i spelet.

Ok, tack för svaret.

Vet någon om det finns något nytt i Oblivion som man kan låsa upp i dash-board, så får ni gärna berätta.

Permalänk

Hur dödar man spöken egentligen? Jag har inte stött på så många men de jag har stött på har jag bara fått lämna oskadade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChrilleBull
Hur dödar man spöken egentligen? Jag har inte stött på så många men de jag har stött på har jag bara fått lämna oskadade.

Silvervapen eller förtrollade vapen brukar fungera.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChrilleBull

Som sagt, silver vapen och de flesta magiska vapen. Vanliga magier biter på dom också, som tex eldbollen du kan använda från början. Jag har för mig att det va nått annat material också, om det var Ebony eller Deadric kommer jag dock inte ihåg.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Som sagt, silver vapen och de flesta magiska vapen. Vanliga magier biter på dom också, som tex eldbollen du kan använda från början. Jag har för mig att det va nått annat material också, om det var Ebony eller Deadric kommer jag dock inte ihåg.

daedric skadar spöken.

Permalänk
Medlem

Har inte köpt spelet ännu men frågar på ändå!

Det här med leveling och sådär; är det värt att levla? Spelet ska ju tydligen bli svårare och rätt orealistiskt (banditer i fet armor) men spelarens level kanske låser upp nya vapen osv?

Enlighten me!

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk

raQblad, det finns en mod som balancerar level-scaling rätt rejält, och det är Oscuro's Oblivion Overhaul. Om några dagar kommer en ny version som kommer äga allt. Du kommer inte möta banditer i daedric-rustningar längre, spelet blir mycket svårare, och mer belönande. Ett absolut måste i min mening.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raQblad
Har inte köpt spelet ännu men frågar på ändå!

Det här med leveling och sådär; är det värt att levla? Spelet ska ju tydligen bli svårare och rätt orealistiskt (banditer i fet armor) men spelarens level kanske låser upp nya vapen osv?

Enlighten me!

quest rewardsen ökar. Man kan göra fler daedric quests. Bättre Loot. Dom starkaste fienderna följer med till level 25 annat guck stannar vid lägre level. HP ökar. Kommer inte på mer nu på rak arm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterium
Jag har fått ektoplasmafläckar på golvet i mitt hus i Anvil. Hur blir jag av med dem? Det är lite störande att ha dessa i sovrummet...

Det låter inte bra det där. Man får krum rygg och håriga handlfator också.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

fan hittar inte vart man kan köpa möbler och dyligt till mitt hus i Anvil.
någon som vet?

så tänkte jag fråga ifall det är värt att bli guildmaster i fighers guild (för det var verkligen värt att uppnå en hög position i dark brotherhodd och tjuvarnas guild)

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Huset i Anvil kommer färdigmöblerat, tror inte det går att köpa några fler möbler till det.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
fan hittar inte vart man kan köpa möbler och dyligt till mitt hus i Anvil.
någon som vet?

så tänkte jag fråga ifall det är värt att bli guildmaster i fighers guild (för det var verkligen värt att uppnå en hög position i dark brotherhodd och tjuvarnas guild)

Det stora huset med en quest som du köper billigt kan inte möbleras. När du har gjort questet i huset så möbleras det fint automatiskt och gratis.

Kommer inte ihåg om det finns ett mindre hus att köpa i Anvil också. Men om det gör det så borde du få köpa möbler och dylikt i "goods & trades" affären i hamnen utanför murarna.

Angående Fighters Guild så tycker jag dom är hur tråkiga som helst. Jag tvingade mig själv igenom uppdragen, bara för att jag kände att jag borde göra dom. När du är guildmaster så får du en slant varje månad, och så får du typ bestäma lite om hur medlemarna ska arbeta.

Mages Guild är dock tråkigast av dom alla. Har aldrig orkat spela igenom dom ens:p

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det stora huset med en quest som du köper billigt kan inte möbleras. När du har gjort questet i huset så möbleras det fint automatiskt och gratis.

Kommer inte ihåg om det finns ett mindre hus att köpa i Anvil också. Men om det gör det så borde du få köpa möbler och dylikt i "goods & trades" affären i hamnen utanför murarna.

Angående Fighters Guild så tycker jag dom är hur tråkiga som helst. Jag tvingade mig själv igenom uppdragen, bara för att jag kände att jag borde göra dom. När du är guildmaster så får du en slant varje månad, och så får du typ bestäma lite om hur medlemarna ska arbeta.

Mages Guild är dock tråkigast av dom alla. Har aldrig orkat spela igenom dom ens:p

hehehe håller med dig fighters guild och mages guild är tråkiga, jag kämpar mig egenom dem med.
tack för informationen

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk

Om man man når 100 i intelligence, kan man då aldrig få mer magicka (förutom genom att använda ringar och dylikt)? Kommer man alltid att på något sätt kunna få tillräckligt med magicka för att använda alla spells?

Permalänk
Medlem
Citat:

Om man man når 100 i intelligence, kan man då aldrig få mer magicka (förutom genom att använda ringar och dylikt)? Kommer man alltid att på något sätt kunna få tillräckligt med magicka för att använda alla spells?

Ju högre upp i nivå du kommer inom de olika magiska klasserna, desto mindre magicka kostar det att kasta en magi i den klassen.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Är det någon som vet den bästa EQ i spelet ?? Vill ha Light Armor den här gången.

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Ju högre upp i nivå du kommer inom de olika magiska klasserna, desto mindre magicka kostar det att kasta en magi i den klassen.

Vilka är de magiska klasserna? Är det Breton och High elf som är magikerklasser? Jag är Nord...

Redigering: Eller ursäkta, missförstod jag dig nu? Du kanske syftar på "skills", alltså alteration, conjuration osv...?

Permalänk

Något har hänt med min magi. När jag var och hämtade the great welkynd stone vid Miscarcand så slutade min magi att komma tillbaka. Den stannade på den nivå den var på.

Enda sättet den kommer tillbaka på är att ta soccery potion

Någon som vet vad som har hänt eller vad man gjöra åt det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freelighter
Något har hänt med min magi. När jag var och hämtade the great welkynd stone vid Miscarcand så slutade min magi att komma tillbaka. Den stannade på den nivå den var på.

Enda sättet den kommer tillbaka på är att ta soccery potion

Någon som vet vad som har hänt eller vad man gjöra åt det?

du råkar inte ha fått en sjukdom av en av dom odöda där nere? isåfall gå till ett tempel och be eller drick en cure disease potion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilka är de magiska klasserna? Är det Breton och High elf som är magikerklasser? Jag är Nord...

Redigering: Eller ursäkta, missförstod jag dig nu? Du kanske syftar på "skills", alltså alteration, conjuration osv...?

Precis, det är det sistnämnda jag syftar på. Så det är bara att träna upp dina färdigheter.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

hörde ngt om skeletonkey i tråden...
var hittar man den?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiAnti.V
hörde ngt om skeletonkey i tråden...
var hittar man den?

man får den efter man har klarat av shrine of nocturnal questet (följ vägen som är vid östra grinden till cheydiinhal tills du ser en daedric shrine väster om den vägen eller så kollar du på en karta)

Permalänk

okej.. tackar..
ska genast kolla upp det

Permalänk

Antagen till Arcane University och numera Apprentice Mage, känner mig himla nöjd och lite stolt - det tog en stund att komma hit och var väldigt roligt, och så lär även fortsättningen bli när jag nu ska göra mig en officiell stav och försöka fortsätta att stiga i rang
Fick upp Alteration till Apprentice-nivå också just innan de antog mig, min första skill över 50p.

*myser*

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConraDargo
Antagen till Arcane University och numera Apprentice Mage, känner mig himla nöjd och lite stolt - det tog en stund att komma hit och var väldigt roligt, och så lär även fortsättningen bli när jag nu ska göra mig en officiell stav och försöka fortsätta att stiga i rang
Fick upp Alteration till Apprentice-nivå också just innan de antog mig, min första skill över 50p.

*myser*

fan vad trevligt att höra att fler personer får något utav detta fina spel. Synd att många missförstår hur spelet är uppbyggt men du verkar ha förstått att man måste lägga ner tid med det

Permalänk

Vet någon när det kommer något tillägg till Oblivon? Mer än dom pluginen som finns att tanka ner.