Permalänk
Medlem

Geekens överklockningsdator :)

Permalänk
Medlem

ärligt talat om du ska ha en lite mer brutal burk så öka gärna minnet med 1-2 gig extra...+ du skulle tagit en lite snabbare prolle och ett lite bättre grafikkort...sedan en nack del är att du ha beställt från två ställen när man kan beställa från ett lite billigare ställe. www.shg.biz. vad kostar datorn som du ha beställt sammanlagt?

Visa signatur

Modekort Asus M2n-SLI Deluxe |Processor AM2 3800+ lGrafikkort 2x Pny Verto geforce 7900 gt 256 lMinne 2st Pny 1024 ram lHårddisk 80gb+2x200gb sata lSkärm Acer 20"lMus mx518 | Tangentbord Logitech G15 | Nätagg Hiper PSU Type -r 580W

Permalänk
Medlem

Minnet räcker tills vidare. Varför skulle jag tagit en snabbare prolle när jag ändå ska klocka upp den i ~3ghz? Räcker inte det gott och väl?

Den kostar runt 12k exkl moms (Köper via farsans firma)

Permalänk
Medlem

okej men kanske man kan få ner priset till typ 10 exkp moms... jo visst prollen räcker juh om man ska clocka upp den

Visa signatur

Modekort Asus M2n-SLI Deluxe |Processor AM2 3800+ lGrafikkort 2x Pny Verto geforce 7900 gt 256 lMinne 2st Pny 1024 ram lHårddisk 80gb+2x200gb sata lSkärm Acer 20"lMus mx518 | Tangentbord Logitech G15 | Nätagg Hiper PSU Type -r 580W

Permalänk
Medlem

Jo men saken är den att jag har kollat shg, och de har inte alla delarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken
Jo men saken är den att jag har kollat shg, och de har inte alla delarna

Förvänta dig inte för mycket av processorn.

Jag håller på att bränna in min nu i 2250MHz.
Skall prova mera under kompressorn när socket kit kommer.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

bytte ut minnena till Corsair TWINX2048-4400PRO DDR 2048MB, two matched 1024MB, CL3-4-4-8, 550mhz

Permalänk
Medlem

Öh...

Jag kan inte klocka själv (ja, förlåt jag SKA).

Men datorn jag har nu kostade 10 lakan och ser ut så här

AMD x2 4200+ 2,2 Ghz

A8n-e

2 gb RAM

250 gb *bäst i test* hdd

7900Gt Extreme (frabriksöverklockat 520/1500

Fick chassi av vän

Tja ni fattar, jag skulle lätt köpa min dator före din (vilken jag också gjorde ^^)

Permalänk
Medlem

Har du klockat din någonting?

Jag skulle personligen inte köpa din dator, tror nog att man kan få ut mer ur en opteron än din x2:a

Permalänk
Medlem

Men äh lägg av det är mycket mer skryt i att säja "jag har dualcore!"
thats why!

Permalänk
Medlem

Eller varför inte "dual dualcore Opteron"?

Bra att du bytte från 1Gb till 2Gb minne tycker jag.

Personligen skulle jag undvika att köra systemet och ha 'filarkiv' på en så stor hårddisk. Det går knappt en vecka utan att jag hör att någon tappat större delen av sitt arkiv pga systemkrasch. Men du kanske redan har en mindre som du tänkt ha systemet på?

Permalänk
Medlem

ett 7900gt kör ju över ett 7600gt med hästlängder.

Och om du nu ska klocka så är det ju 7900gt för hela slanten.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Så min opteron är inte dualcore eller?

Nej jag behöver inget värstinggraffe, dels har jag inte råd och när jag väl spelar (nån timma i månaden) så blir det garrysmod

EDIT: Filarkiv har jag redan på en extern platta

Permalänk
Avstängd

Köp inte Corsair minnen till dfi moderkort, det funkar inte bra!

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem

Varför inte? Om man kollar på Corsairs hemsida där man ser vilka av deras minnen som är bäst för just DFI Ultra-D så säger den

Best Overclocking:
Corsair TWINX2048-4400PRO

Men om det mot förmodan inte fungerar så är det bara att skicka tillbaka till komplett och byta ut dom

Permalänk
Medlem

skit i prollen och mobot chilla tills conroe . sen pumpa hårt

Visa signatur

Asus p4p800e-deluxe P4 2.8Ghz

Permalänk
Medlem

Jo men många har haft problem med Corsair och Dfi.

Så köp några andra minnen för att vara säker.

Är ju inte så lång tid kvar tills Conroe kommer så man kan ju alltid vänta ett litet tag till.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tancoll
Förvänta dig inte för mycket av processorn.

Jag håller på att bränna in min nu i 2250MHz.
Skall prova mera under kompressorn när socket kit kommer.

Jag förstår inte, jag har samma prolle, samma cpu kylare, och kör just nu i 2300 mhz på 32 grader, du måste ha dålig ventilation av chassit?

Visa signatur

"Remember kids, the faster you download, tye bigger penis you have"