Permalänk

ATX 20/24-pin adapter

Hej, det är så att jag sitter med ett nätagg som har en 20 pinskontakt och tänkte således köpa en adapter till 24 pins. När jag har kollat runt så har jag endast hittat 20 pins ATX till 24 pins EPS, är EPS kontakten utformad på ett annat sätt eller är den likadan som en ATX kontakt så att den kan användas på ett ATX moderkort?

EDIT: Problemet är löst, så någon moderator kan få plocka bort tråden om han så vill, eller låte den ligga kvar. Jag köpte en sådan kabel http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=310589&s=sc

Permalänk
Moderator
Testpilot

Re: ATX 20/24-pin adapter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prezident
Hej, det är så att jag sitter med ett nätagg som har en 20 pinskontakt och tänkte således köpa en adapter till 24 pins. När jag har kollat runt så har jag endast hittat 20 pins ATX till 24 pins EPS, är EPS kontakten utformad på ett annat sätt eller är den likadan som en ATX kontakt så att den kan användas på ett ATX moderkort?

Kan inte ge dig ett svar på vilka de exakta skillnaderna är mellan ATX 20-pins och EPS 24-pins. Är det egentligen samma sak ATX 24-pin och EPS 24-pin!?

Jag har i alla fall en 20-pin ATX till 24-pin ATX omvandlare till mitt moderkort. Funkar väldigt bra hittills.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Jag kunde inte hitta någon sida som har 20 pin ATX till 24 pin ATX, så om någon vet någon sida som säljer sådana så vore jag tacksam om någon vill länka.

Permalänk
Medlem

Re: ATX 20/24-pin adapter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prezident

EDIT: Problemet är löst, så någon moderator kan få plocka bort tråden om han så vill, eller låte den ligga kvar. Jag köpte en sådan kabel http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=310589&s=sc

jag har samma problem som du hade, så tack för tippset, och att ingen plockade bort tråden.

Visa signatur

ybermanz