är detta ett bra nätaggregat?

Permalänk
Medlem

är detta ett bra nätaggregat?

Är detta ett bra nätagg som kan ge gott med ström åt ett x2 3800 och ett 7900gt altenativt ett x1900gt o.s.v? den finns på shg.biz för 620 kr.

http://www.thermaltake.com/purepower/W003536.htm

ThermalTake ATX-Power Supply 410Watt, 21db, Silent PurePower Series, Standard

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6300, Corsair 2048MB Twin2x 5400 DDR2, Sapphire Radeon X1900XT 512MB

Permalänk

har graffet separat strömförsörjning skulle ja gissa på att ditt graffe drar minst 80 - 100w ja har inte sett nåt sånt i nåt test...
ja vet att x1900xt drar 110w och xtx versinen drar ca 121w
och ja vet att rekomenderad min watt antal för en nyare AMD är 350W så ett tips är att du minst ska ha 450W ja har ett 420w nätagg i min burk å de räcker inte att överclocka med (min dators innehåll se nedan)
jag har beställt ett
Tagan 580W, Easyconnect-series

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Tjenare Heis,

Mitt råd är att du håller dig borta ifrån Thermaltake, deras kvalitet är under all kritik (ojämn). Jag har haft två stycken, båda två brände efter ett par månader. Mitt råd är Seasonic, Tagan eller Hiper.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Thermaltake är inget bra företag. Du kan förmodligen hitta samma nätagg från OEM-tillverkaren för under halva priset. Dessutom lär det inte vara speciellt tyst heller?

Gå hellre på ett FSP 400W eller Antec NeoHE 380-430W. Då får du bra kvalitet utan blingbling och onödigt hög prissättning.

7900GT drar 48W, X1900GT drar 75W.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Jag tror på Thermaltake.

Jag själv letade efter ett nytt framtids säkert nätagg, för tex (dual core) - (SLI) - (CF) & vid eventuell uppgradering längre fram.
Kollade först på ett "Hiper 580W, Type-R Series" som verkade bra & såg bra ut.
Men sedan kollade jag på deras hemsida & där stog det att den ej hade stöd för "dual core” mm.

Citat: HIPER Type R 580W series does not support Intel Pentium Extreme Edition CPU (dual core) as it requires EPS12V (i.e. an 8 pin ATX +12V connector). Type R 580W series does not provide 8 pin ATX +12V connector. We do not recommend using any adaptor that allows conversion of any form of connectors into 8 pin ATX +12V connector.

Så denna skippade jag, + 2st andra nätagg som jag också hittade svagheter hos.
Men till sist hittade jag ett nätagg som verkade bra, på tester & på specifikationerna.
”Thermaltake ToughPower, 750W” blev det.
Den har stöd för det jag vill ha, bra kylning med 14cm fläckt & bra med kraft som räcker till SLI eller CF & annat smått & gått.

Här är ett test gällande detta nötagg, om nu intresset finns -----> http://www.pcper.com/article.php?aid=266&type=expert&pid=1

Detta nätagg beställde jag för 1 217:-, som jag anser vara ett bra pris för detta nätagg.

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)