Permalänk
Medlem

Min nya diabetikertjänst.

För nästan fyra veckor sen fiock jag reda på att jag hade diabetes och fick då tillbringa en liten tid på sjukhus. Då föddes iden med DiabetesLogger.se.
Det är en enkel liten tjänst där man skriver in sina blodsockermätvärden och kan sen plotta diagram över hur dom legat osv.
Man kan antingen skriva in från datorn eller snart från mobiltelefonen. Jag kommer även försöka reversengenera protokollet som den mätapparat jag har (Precision Xceed) använder för att kunna tanka över värderna automatiskt.
En förhandstitt på hur det set ur i mobilen kan ses här -> http://www.diabeteslogger.se/images/demo/dl_demo_mob.jpg

Nån här med diabetes som skulle kunna ge lite input på tjänsten tro?

http://www.diabeteslogger.se

Permalänk
Medlem

You've got PM!

Ska kolla sidan och återkommer med lite feedback/förslag vid senare tillfälle. Är själv diabetiker (typ1) sedan ~18 år och har haft liknande planer på en liknande tjänst.. Dock så hamnade det som vanligt med många projekt på hyllan hehe..

Permalänk
Medlem

Jag är mästare på att påbörja projekt men inte lika duktig att avsluta dom. Men denna har jag ett egetintresse med så det har gått ganska snabbt. Och att jag inte gjort designen själv utan använt en fri template ska ni vara glada för. För när jag designar nått blir det läskigt fult.

Permalänk
Medlem

En idé skulle ju vara att till varje blodsockervärde man matar in även kunna mata in insulindos (gäller väl främst typ 1 som alltid är insulinbehandlat... ), då menar jag utöver kommentarmöjligheten

Permalänk
Medlem

Jepps. En insulininmatningsgrejj är på väg. Om jag har "tur" kanske den kommer upp imorgon. Annars under helgen.
Fresten fick jag min första insulinkänning nyss. Hade 3.2 i blodsockervärde. Hade ätit dåligt till middagen.

Permalänk
Medlem

först o främst.. tycker synd att folk får diabetes.. kan inte tänka mig hur jobbigt det måste vara =/

för det andra.. nu blir jag ju avundsjuk
vill också ha diabetes så man kan förstå alla saker som ditt system säger =P

så det enda jag kan ge är, snyggt upplägg både i mobilen och på sajten..
även om du använt en template

Permalänk
Medlem

Bra upplägg och bra tanke.

Vore kanske snyggare om forumet inte dök upp i nytt javascript-popup-fönster utan i sidans content-del...

Visa signatur

Jorden är rund, det är jag säker på.
Kolla min blogg vettja. http://eboberg.blogspot.com

Permalänk
Medlem

Kanonsmart idé, har inte diabetes själv men en kompis har.. Detta är alldeles lysande! En bra hjälp för diabetiker.

Visa signatur

Hemsida: Alley.se

Permalänk
Medlem

en fråga som jag kom på nu..
har inte läst på sidan, lite bråttom just nu..

men är det statistik tjänst som den är nu eller är det för att hålla koll
på hur mycket insulin ni ska ta och så?

eftersom det var olika värden tänkte jag på mobil bilden..

Permalänk
Medlem

Det är en tjänst för att spåra förändringar i blodsocker. Dvs förenklat mängden socker i blodet

Jag är också diabetiker och jag måste säga att det är roligt att det är någon som tar tag i detta. Skulle vara intressant att revesea protokollet för min "FreeStyle mini" till detta system.

Lycka till med att utveckla systemet vidare. Hör av dig om du behöver hjälp. Har kunskap inom ptja, en hel del ang webb!

Visa signatur

Datateknik på Kungliga Tekniska Högskolan.