Ljudet ändras när jag tabbar in på WoW

Permalänk

Ljudet ändras när jag tabbar in på WoW

Hejsan, jag har ett problem och det är att jag inte kan snacka med mina polare över ventrilo eftersom mitt ljud ändras. När jag inte har spelet uppe så kan jag kryssa för http://img152.imagevenue.com/img.php?image=46551_Painz_459lo....

men direkt när jag tabbar in i spelet igen så avkryssas den rutan (och gör så att andra hör det jag hör, dom hör musiken jag lyssnar på etc...) så länge jag har den rutan ikryssad så funkar allt 100% men när jag tabbar in så avkryssas den rutan DIREKT.

Min fråga är om det går att spara inställningarna permanent så att den rutan inte avkryssas så fort jag tabbar in i spel, eller något sånt?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Det var så under den perioden jag spelade också, kommer dock inte ihåg att jag hittade någon lösning på det förutom "(ctrl + -) + (ctrl + +)" i snabb följd när man kom in i spelet igen.

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FRiDG3
Det var så under den perioden jag spelade också, kommer dock inte ihåg att jag hittade någon lösning på det förutom "(ctrl + -) + (ctrl + +)" i snabb följd när man kom in i spelet igen.

Hur menar du?

Permalänk
Medlem

*edit*
har inte svaret på din fråga, trodde att du hade problem med att ljudet höjs när man ibland tabbar upp wow, men om du undrar över det också så kan jag säga att det ska ändra i nästa stora patch (1.12)

Visa signatur

Övriga Ämnen 4-ever
Hjälp till att bevara gammelskogen i Sverige
Reserverar för felstavning, felberäkningar, fel information och andra fel.

Permalänk
Medlem

Det är ett vanligt problem.

Jag körde ett addon, Titan Bar nånting, där den då senaste versionen hade en funktion så man bara behövde köra musen över högtalarikonen på baren så blev det normalt igen.

edit:
http://www.curse-gaming.com/en/searchwow-92.html