Bilstereo, LG LAC-M6500R!?

Permalänk

Bilstereo, LG LAC-M6500R!?

Tjenare, fick min bilstereo idag, tänkte sätta in den i min bil.
Men har lite problem med sladdarna, undrar om man skall koppla färg till färg, alltså sladdar från "socketen" från bilstereon till bilens sladdar. Eller kanske de inte står för samma sak, färgen på sladdarna i bilen och bilstereosladdarna..?:S

Är det nån som har några förslag på hur man skall installera denna stereo...ni kanske behöver mer specs. för att kunna hjälpa mig, men det är bara o fråga.
Tack i förhand.

lite bilder:

Visa signatur

P4 s478 3.0 Ghz@3.38 Ghz, vcore 1,65| Abit IS7-E i865PE| MSI 6800GT 256MB@431/1211,ZALMAN FATAL1TY FS-V7 LED VGA COOLER|Samsung SyncMaster 713N| Antec 430W Nätagg| X-Fi Xtrememusic| Logitech Z-2300 2.1| 2x512 TwinMOS PC3200 Dual-channel| 450GB HD| 3DMark01:18640, 3DMark03:12637, 3DMark05:5600,3DMark06:2646

Permalänk
Medlem

Sladdarnas färger kan diffa beroende på märket på stereo och bil. Dock brukar man idag använda sig av samma färgkoder. Men eftersom det inte är säkert bör du försöka lista ut vilka kablar som går vart av den som kommer från bilens kabelstam. Detta gör du genom att antingen läsa på kablarna om det står, mäta dig till det genom en multimeter, har tillgång till ett schema över kablarna (kan stå i en gör det själv bok), kollar med en verksta eller någon entusisast sida på nätet.
Kablarna som går i in stereon är enklare då den ser ut att följa ISO standarden. Kolla här:

http://www.the12volt.com/request/request2.asp

Permalänk
Hedersmedlem

Passar kontakterna att sätta ihop så är det ju troligt att bilkontakten följer ISO-standard. Färgpassningen är som sagt inte nåt att bry sej om. Är kontakterna olika så finns adapter att köpa i de flest bil- eller tillbehörsaffärer.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.