Permalänk
Medlem

Hur högt kan man köra?

Jag har Logitech Z-2300 ( http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303910 )

Hur högt kan man spela musik i dessa? Jag blir lite små skraj eftersom jag inte vågar köra högre än klockan 12 på den där kontrollen man får. Det känns som att baslådan ska explodera..
Kan man verkligen köra på max??

Permalänk
Medlem

Är du förnuftig och tänker till lite själv så förstår du väl att du inte kan fortsätta poppa om det börjar låta dåligt eftersom detta är ett väldigt bra tecken på att varken förstärkaren eller högtalarna orkar mer.

Permalänk
Medlem

Ingenting onormalt har hänt hittills, jag undrar bara om maxet verkligen är den absoluta gränsen. Det känns som att lite över 50% är det.. (då 50 är klockan 12 på kontrollen)

Permalänk
Medlem

dzidzius: Det finns vissa riktlinjer att gå efter men ditt öra är ju det bästa.

Kolla denna tråd
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6122...

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

ursäkta, jag lär låta riktigt spydig, igen.

Men hur kan man inte höra när musiken inte längre låter som den bör? DÄR ÄR GRÄNSEN.

end

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WmB
ursäkta, jag lär låta riktigt spydig, igen.

Men hur kan man inte höra när musiken inte längre låter som den bör? DÄR ÄR GRÄNSEN.

end

På vilket sätt skulle den inte låta "som den bör" då?

Permalänk
Medlem

Diskanten skriker och basen låter krash krash istället för bomp bomp.

Du måste väl höra när det inte låter ok?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av one-o
Diskanten skriker och basen låter krash krash istället för bomp bomp.

Du måste väl höra när det inte låter ok?

Aha, tack för det bästa svaret hittills.

Permalänk

Distortionen blir för mycket på nästan alla förstärkare runt 70% av den graderade skalan. Spelar ingen roll om du har planetens största högtalare. Det låter skit ändå...

Förhoppningsvis hör du när det är-

Visa signatur

Skrivmaskin

Permalänk
Medlem

asså, kör du mp3 via winamp så kan du sänka den här mätaren till vänster i equalizern, vetifan vad den heter, för mig så blir det så att jag kan ha högre volymer utan att det låter fult.. och aropå det du säger om volymkontrollen.. det spelar ju stor roll vad du har för ljudkort/inställningar i windows hur högt du kan vrida på. Testa och fixxa med olika inställningar tills det låter bra på höga volymer om det är det du gillar.