Hauppauge WinTV PVR-350 på en P3 500?

Permalänk
Medlem

Hauppauge WinTV PVR-350 på en P3 500?

Hej!

Hur kommer Hauppauge WinTV PVR-350 fungera på en Pentium 3 500 MHz eller 866 MHz. Jag har ett Pinnacle PCTV Pro, men det står att den behöver Pentium 3 1000 MHz medan Hauppauge WinTV PVR-350 endast behöver Pentium 2 500 MHz.

Jag vill köra kortet i Windows för jag får inte igång MythTV. Jag kan göra ett försök till dock, men det ser mörkt ut.

Kanske Pinnacle PCTV Pro kan fungera bättre med t.ex. ChrisTV? Typ att det kan fungera på en Pentium 3 866 MHz.

Vad tror ni?

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Jag hade en htpc med variablel multiplikator tidigare (Duron1400) med samma kort som klockade ner sig till 400 MHz då den inte behövde gå i full styrka ung som c&q. Det var väl helt ok, men den gick nog upp till de 1400 då jag spelade in från tv:n dock. Säger specsen 500 så stämmer det säkert, men då får du nog räkna med att det blir ordentligt slött också, och alltså tveksamt inspelningsresultat.
Använd hellre 866, eller ännu bättre: köp dig en billig sempron eller athlon 3000 m.t, så får du en hyfsad htpc som du har glädje av lång tid framåt. Använd din 866 till filserver. Kanske inte vad du vill höra, men så lyder min rekommendation.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

135711:
Inte riktigt vad jag ville höra nej. Jag har nämligen problem med MythTV i Linux och vill spela in i Windows istället, men jag har inte råd att köpa en annan utan kan enbart avvara en av Penitum 3-datorerna.

Och använda Pentium 3 866 MHz med 256 MB ram som arbets- och surfdator är ingen höjdare...

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.