Permalänk
Medlem

P180B på shg.biz

Någon som vet ifall shg.biz säljer den nyare versionen av Antec P180B?? Dom verkar vara billigast på den..

Jag mailade och frågade dom men de kunde inte svara på frågan, men gav mig ett artikelnr: 0761345-09181-7.

Har sökt runt lite på forumet utan resultat.

Visa signatur

-----------------------------------
MVH Xed

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ja de säljer den varianten. Hade det inte varit enklare och gått snabbare att kolla i deras lista över vilka chassin de säljer (P180B ligger på raden under P180).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

p180b finns bara i den nyare versionen. Den äldre varianten av p180 var dne i silver, som svart fanns den bara i spcr's version och då heter den just "spcr p180b" eller liknande.
Med andra ord kan du köpa en p180b och vara säker på att det är den reviderade versionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mpe0426
p180b finns bara i den nyare versionen. Den äldre varianten av p180 var dne i silver, som svart fanns den bara i spcr's version och då heter den just "spcr p180b" eller liknande.
Med andra ord kan du köpa en p180b och vara säker på att det är den reviderade versionen.

Tack så mycket!

Visa signatur

MVH Xed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mpe0426

SPCR-versionen heter SPCR P180 (utan "b" alltså). Men B-versionen är bättre.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
SPCR-versionen heter SPCR P180 (utan "b" alltså). Men B-versionen är bättre.

Vad har det ändrat med B?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Vad har det ändrat med B?

Som jag har uppfattat det så skiljer följande saker:

* The VGA duct has been removed entirely.
* Vented PCI slot covers have been added to improve airflow around the VGA cards.
* New fan clips that allow a 120mm fan to be mounted directly in front of the VGA cards are included.
* The power supply channel is now cooled by a standard Tricool fan; the original 38mm thick fan is gone.
* The silicone padding around the power supply frame has been improved.
* The front door is now made of the same 3-ply material that is used in the rest of the case, resolving warping issues with the door.

http://www.silentpcreview.com/article255-page13.html

Permalänk
Hedersmedlem

Skillnare mellan olika versioner av P180 redovisas här:
http://www.silentpcreview.com/article255-page13.html
Tilläggas bör att 'B' i produktnamnet endast betyder Black, alltså svart låda. Både svart och silver tillverkas idag med i stort sett alla SPCR-finesserna.
Min egen P180 verkar vara nån mittimellan modell då jag fått med den nya dörren OCH VGA-ducten men den gamla typen av fläkt nere vid nätdel/hd-rack.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.